Skærme
Fijala 3554
Ny 19" fladskærm til under 6000,-?
Fra : Maestro

Dato : 27-07-04 14:19

Hej alle

Jeg har desværre ikke fulgt så meget med herinde (eller andre steder) det
sidste halve år hvad angår fladskærme.
Jeg købte selv en Viewsonic VP181s for snart et år siden som fungerer
perfekt.

Nu er der så en af mine venner der skal have en ny skærm, og han har spurgt
mig om råd, men siden jeg ikke har fulgt så godt med på det seneste ville
jeg lige spørge her?

Altså helst 19" til under 6000,- og den skal bl.a bruges til at se film på,
lidt diverse arbejde i 2d apps og spil lige fra strategi til fps spil med
høje ydelseskrav?

Han har selv overvejet en Samsung SyncMaster 193P (Sølv) eller en Xerox
XL795D (Sort)

Men jeg ville nok hellere anbefale ham en med S-IPS panel, men er ikke
sikker på hvilken en der er bedst på nuværende tidspunkt?

Hvad siger i?

Fra : JSB

Dato : 28-07-04 11:10

Jeg købte selv for 4-5 måneder siden en Eizo L767 19" TFT - i grå. I sort
fås den til knap kr. 6500,- nu (jeg gav selv kr. 7500,-)

Det er til dato den bedste skærm, jeg har arbejdet ved. Den er utrolig klar
i farverne med suveræn kontrast. Jeg bruger den uden problemer til alm.
kontorbrug, billedbehandling/Photoshop, DVD-visning m.v. Den klarer det
hele. Jeg vil give den 5 ud af 5 stjerner - om ikke 6 ud af 5

VH
Jesper

Fra : Maestro

Dato : 28-07-04 14:57

Tak for det Jesper.

Men så vidt jeg kan se har den PVA panel og klarer derfor nok ikke spil
særligt godt!?
Han spiller en hel del så den skal være god på dette punkt.

Fra : JK

Dato : 28-07-04 19:29

On Wed, 28 Jul 2004 15:57:17 +0200, "Maestro"
> [...]

>særligt godt!?
>Han spiller en hel del så den skal være god på dette punkt.

Javel, hr.

Jeg har også Eiso 767. Kanon skærm.

Men jeg spiller _aldrig_.

Der er gode skærmanmeldelser på www.hardware.no

og du kan kigge på skærm-udvalget på www.overclockers.co.uk

Den der S-IPS forherligelse, - den skyldes vist nok en vis læser i
denne i gruppe. Hvor vidt det overhovedet har noget på sig at gøre
skærmproducenterne til nogle idioter, - det skal jeg ikke kunne sige.

mvh

John

Fra : Tma86

Dato : 28-07-04 20:05

"JK" <junk@mailzone.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> denne i gruppe. Hvor vidt det overhovedet har noget på sig at gøre
> skærmproducenterne til nogle idioter, - det skal jeg ikke kunne sige.

Hej

Jeg har lige købt en LG Flatron 1910S til 3918,-. Den har S-IPS panel og er
kanon godt til spil. Kører Far Cry og lign. uden problemer overhovedet.
Eneste minus er, at der mangler DVI udgang, fåes dog på 1910B modellen der
koster en 500 seddel mere.

Mvh Tommy

Fra : JK

Dato : 29-07-04 07:43

On Wed, 28 Jul 2004 21:04:42 +0200, "Tma86" <tma86@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>Eneste minus er, at der mangler DVI udgang, fåes dog på 1910B modellen der

Jamen, der han da så skærmen, LG Flatron 1910B !!

mvh

John

Fra : Dr.Ralph

Dato : 30-07-04 09:41

> [...]
> Eneste minus er, at der mangler DVI udgang, fåes dog på 1910B modellen der

Jamen endnu en S-IPS fan, der er tilfreds med TFT skærmen i spil.

Kan godt være mange føler jeg har set mig blind på S-IPS paneler og
overroser dem, men min vurdering af S_IPS bliver jo bekræftet meget ofte
endda.

:)

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Dr.Ralph

Dato : 30-07-04 09:44

> [...]
> denne i gruppe. Hvor vidt det overhovedet har noget på sig at gøre
> skærmproducenterne til nogle idioter, - det skal jeg ikke kunne sige.

Ved ikke, hvem og hvilke du refererer til, men at skifte panel i en
Viewsonic Vp201s, der betyder, at reponstiden går fra 25 til 16 ms og
kontrasten går op med 100 og ikke finder dette værd at opgradere model
betegnelsen på skærmen for og derved forvirrer og skuffer mange kunder, der
måske køber en gammel model, der har stået på lager i en forretning i lang
tid - JA det finder jeg faktisk idiotisk - men måske man selv skal være en
for finde en :)

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Maestro

Dato : 31-07-04 20:07

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> wrote in message news:<rvxxhhwew6d4.143mxskpaws2p.dlg@40tude.net>...

> [...]
> tid - JA det finder jeg faktisk idiotisk - men måske man selv skal være en

Dr.Ralph jeg bliver jo lige nødt til at høre dig hvad du synes er den
bedste på markedet til under 6000,- for tiden?

Du fik jo trods alt reddet mig i sin tid da jeg købte min Viewsonic,
var tæt på at være endt med den 19" LG skærm som der var stor
diskussion om dengang.

Fra : Thomas VJ

Dato : 31-07-04 21:23

"Maestro" <maestroelite@hotmail.com> skrev i en meddelelse
<klip>

> Dr.Ralph jeg bliver jo lige nødt til at høre dig hvad du synes er den
> bedste på markedet til under 6000,- for tiden?

Det er at spare 1700 kroner mere sammen og så købe en dell 2001FP, ikke Dr.
Jeg er i hvert fald super glad for min...

mvh,
Thomas

Fra : Dr.Ralph

Dato : 02-08-04 18:17

> [...]
>
> Du fik jo trods alt reddet mig i sin tid da jeg købte min Viewsonic,
> var tæt på at være endt med den 19" LG skærm som der var stor

Du må lige komme med krav og dine behov.

Spiller du meget, er det til grafik eller hjemme arbejde ?

Hvilket grafikkort har du ?

Betyder designet meget ?

Vil du give 6.000 kr, så syntes jeg du skal prsse de sidste par kroner ud
og gå efter en S-IPS 20,1" @ 1600X1200 med det nye LG Philips panel i - det
kan enten være en Viewsonic Vp201s MARK 2, Dell 2001FP, HP 2035, Nec
2080UX+ eller Philips 204 - de fås alle fra 7.000-8.000 kr

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 02-08-04 18:26

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan enten være en Viewsonic Vp201s MARK 2, Dell 2001FP, HP 2035, Nec
> 2080UX+ eller Philips 204 - de fås alle fra 7.000-8.000 kr

Hej Dr.Ralph
Læste en anmeldelse om Viewsonicen på PC magasine
http://www.pcmag.com/article2/0%2C1759%2C1616879%2C00.asp?kc=PCRSS02129TX1K0000530
de synes ikke den er så god så nogle af de andre der er nævnt her.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Maestro

Dato : 10-08-04 20:44

Krav og behov var inkluderet i den originale post.
Det var en ven som spørger:
Men alt fra FPS spil til film, 2D arbejde og you name it, men med vægt på
spil og film.

Jeg så lige at man kan få Viewsonic VP201 for under 7.000,- nu, faktisk
6.700,-
Så den snakkede vi lidt om, og han kunne også godt lide dens udseende, og
han ved hvor glad jeg har været for min VP181s i snart 1 års tid, så det er
nok den valget falder på.

Han havde selv fået at vide af en forhandler at Dell skærmen havde noget med
dårlige farve eller farvekontrast, men det stemmer overhovedet ikke ens med
hvad jeg har hørt herinde over tiderene...

Fra : Dr.Ralph

Dato : 10-08-04 23:03

> Han havde selv fået at vide af en forhandler at Dell skærmen havde noget med
> dårlige farve eller farvekontrast, men det stemmer overhovedet ikke ens med
> hvad jeg har hørt herinde over tiderene...

Dell skærme er ikke egenproducerede, men der er lånt åaneler fra højre og
venstre - bla. har dell lånt fra BenQ, Hitachi, Samsung, LG Philips m.fl.

Så at en sælger siger, at "Dell skærmen havde noget med dårlige farve eller
farvekontrast" siger mig bare, at sælgeren ikke ved, hvad der er for og bag
på en skærm, men det overrasker mig ingenlunde. Det er hverdags kost i
denne branche, at sælgerne fylder kunderne med unøjatige og decideret
falske informationer, mange gange informationer taget fra den blå luft.

Men dermed ikke sagt, at Dell skærme ikke har haft deres del af problemer.
Som langt de fleste andre skærm producenter, så har Dell både haft opture
og nedture - men vælger man med omhu, så finder man den rigtige kvalitet i
den rigtige Dell indpakning :)

Dell har bla. haft nogle fremaragende Sony Trinitron CRT skærme, der var
magen til Sony søstrene, men kostede 2/3.

Men Dell har været mindre heldige med andre skærme, OG det sker, når man er
et PC firma, der lever af at sælge både dyre highend serversystemer og
billige low budget pc'er, hvor køberen efterspørger det billigste af det
billigste hele vejen igennem fra skærem til pc til printer.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Niels

Dato : 29-07-04 04:42

> [...]
>
> Men jeg ville nok hellere anbefale ham en med S-IPS panel, men er ikke
> sikker på hvilken en der er bedst på nuværende tidspunkt?

Jeg var også lun på en 193P - endte dog med en 173P. Selvom det er en pva
skærm kører jeg fint Far Cry.
Min opfattelse er at grafikkortet er begrænsningen (Radeon 9600 XT) - og
ikke skærmen , hvis man spiller i skærmens naturlige opløsning. Opløsningen
kan dog sagtens sættes ned til 1024 X 768 i Far Cry - så kører det bedre.
Det ville være det samme i på en crt skærm.

Jeg har en 193T på arbejdet - men må sige jeg er glad for at jeg valgte en
17" skærm - alting står skarpere - det er jo samme opløsning.

Den med s-ips er vist skudt ned..

Hilsen Niels