Eksportere...
Fra : Tobias

Dato : 27-07-04 10:53

Hej allesammen

Hvordan eksporterer jeg mine e-mails fra Eudora 6.1 til Microsoft Outlook?

(Nej, kører ikke med Mac... Windows XP. Håber I kan hjælpe alligevel.)

Fra : Jonas Voss

Dato : 27-07-04 11:11

In dk.edb.mac, Tobias <tobiasr@wanadoo.dk> wrote:

> Hvordan eksporterer jeg mine e-mails fra Eudora 6.1 til Microsoft Outlook?

> (Nej, kører ikke med Mac... Windows XP. Håber I kan hjælpe alligevel.)

Du ville nok få en del mere hjælp til slige operationer i en
windows-gruppe.

Jeg kan godt nok kun tale for mig selv, men jeg ved forsvindende lidt om
både Eudora og OutLook.

--
| Jonas @ 55.68 , 12.57 | <http://blog.verture.net/> |

BOFH-excuse: Recursivity. Call back if it happens again.

Fra : Christian Bech

Dato : 27-07-04 12:51

Tobias <tobiasr@wanadoo.dk> wrote:

> Hej allesammen
>
> Hvordan eksporterer jeg mine e-mails fra Eudora 6.1 til Microsoft Outlook?
>
> (Nej, kører ikke med Mac... Windows XP. Håber I kan hjælpe alligevel.)

Jo, ser du. Du køber en Mac. Konverterer din Eudora-konto til IMAP ved
at putte mailboxene fra Eudora i det on-line bibliotek efter du har lagt
dem over på Mac'en. De skal sandsynligvis hedde mbx til efternavn.
Derefter åbner du Outlook og indstiller din IMAP-konto.

Alternativt kan du springe det med mac'en over, men først og fremmest
bør du checke Eudoras Export-funktion og MO's import-funktion.

Hvorfor i alverden vil du dog foretage så træls et skift?

--
Christian

Fra : Tobias

Dato : 28-07-04 09:37

> Jo, ser du. Du køber en Mac.
Haha.

> ... ved at putte mailboxene fra Eudora i det on-line bibliotek ...
Giver ikke rigtig mening for mig?

> ... først og fremmest bør du checke Eudoras Export-funktion og MO's import-funktion.
Eudoras Export-funktion finder jeg hvor?!

> Hvorfor i alverden vil du dog foretage så træls et skift?
Fordi jeg ikke kan lide Eudora.

Fra : Christian Bech

Dato : 29-07-04 14:04

> Giver ikke rigtig mening for mig?

Med IMAP bliver posten på serveren. Så kan det hentes på forskellige
maskiner - det er langt mere smart end POP3

O's import-funktion.
> Eudoras Export-funktion finder jeg hvor?!

Aner det ikke. Jeg har ikke længere en win-pc med Eudora. Hvis
funktionen ikke er der, kan du garanteret finde et eksportprogram på
nettet.

> Fordi jeg ikke kan lide Eudora.

Det er forståeligt- jeg er selv ved at sende den på pension. Det var
mere at du ville skifte til OE, jeg ikke forstod.

--
Christian

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-07-04 16:22

Tobias <tobiasr@wanadoo.dk> wrote:
> Hej allesammen

> Hvordan eksporterer jeg mine e-mails fra Eudora 6.1 til Microsoft Outlook?

Eudoras bruger standart mbox format så det bør være lige ud af
landevejen idet jeg går ud fra at der er en import funktion i din
outlook der kan importere mbox.

kort sagt flyt dine postkasser til PC'en og importere dem.

--
Morten Reippuert Knudsen         <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra, iSight, eyeTV200 & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-07-04 21:09

Hej Tobias

Tobias wrote:
> Hvordan eksporterer jeg mine e-mails fra Eudora 6.1 til Microsoft Outlook?

Du kan ikke eksportere direkte fra Eudora til MS Outlook. Du skal
derimod den anden vej rundt, så du gennem MS Outlook _importerer_ mails
_fra_ Eudora. - Hvis det er ligesom i visse andre MS programmer som MSOE
(det gamle Claris Emailer), så vælger du blot 'File' -> 'Import
Messages' og finder Eudoras mailbox. I nogle versioner ligger funktionen
i 'Tools'

> (Nej, kører ikke med Mac... Windows XP. Håber I kan hjælpe alligevel.)

Det er en skam. Alene det, at det næsten er umulig at få virus, bør få
dig til at overveje at gå over til Mac.

Håber, det hjælper dig lidt.
mvh. Erik Richard
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-07-04 23:46

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> Det er en skam. Alene det, at det næsten er umulig at få virus, bør få
> dig til at overveje at gå over til Mac.

Hvad med alle de virtuelle virusangreb du har været udsat for? .avi
osv.?