Barf igen igen igen igen
Fra : Nana Sørensen

Dato : 26-07-04 15:23

Hej igen gruppe...

Jeg har nu, efter at have læst tusind indlæg og andet, besluttet mig til at
Peanut skal prøve BARF. Men jeg har virkelig svært ved at finde rundt i det
hele.

Han er sgu så lille, og jeg kan bare slet ikke gennemskue hvor meget, hvad
han skal have, hvornår osv.

Han vejer pt ca 2,5 kg og er fem mdr. Er der ikke nogen der vil være søde at
skrive en udførlig ugeplan til mig? Altså... Mandag: så og så meget
køb/ben/whatever, Tirsdag: Så og så meget....

For jeg vil gerne begynde, men det er sgu besværligt, når man ikke har
prøvet det før.

Og i øvrigt... Er det HELT sikkert at min hund ikke dør af splintrede ben,
salmonella, maveproblemer? Jeg vil overhovedet ikke udsætte ham for den
mindste risiko, så vil jeg hellere fodre ham med trist og dårlig tørfoder.
For jeg elsker ham så højt, jeg kan ikke bære at udsætte ham for noget som
jeg ikke er helt sikker på.

Mvh. Nana

Fra : fam. Ager

Dato : 26-07-04 18:32

prøv at læse dette
http://www.showdogs.dk/html/readarticle.php?article_id=5

Jeg giver mine rå ben, og har ikke oplevet ulemper med det. men sådan en
lille størrelse, skal jo ikke have de store mængder....

mvh. Marie

Fra : Jesper Knudsen

Dato : 26-07-04 20:14

Hej Nana

Prøv denne hjemmeside www.raw4dogs.dk. Der er mange rigtig gode oplysninger.
Prøv også nyhedsgruppen på yahoo om barf. Der sidder nogle rigtig kloge
mennesker der ved en masse om barffodring. De gav lige mig det sidste skub
der gjorde at jeg hoppede ud i det. Det har jeg overhovedet ikke fortrudt
omend mine hunde var noget skeptiske i starten

Vh Louise

Fra : KennelKipler

Dato : 26-07-04 20:13

Hej Nana

da du spurgte til tøj til hunde, sendte jeg dig et link til en
hundegruppe for små hunde, da hende der har startet den gruppe selv
køber tøj til sine hunde.

Nu er det imidlertid også sådan at hun BARFer sine hunde. Den voksne han
på 3,5 kg og hvalpen som er betydelig mindre. Han er blevet BARFet
næsten fra start af.

Hun vil med garanti kunne hjælpe med ugeplan for så små hunde, og kunne
berolige dig.

MVH Marie.
www.kiplers.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Ann Nielsen

Dato : 26-07-04 21:10

> [...]
> For jeg elsker ham så højt, jeg kan ikke bære at udsætte ham for noget som

Hej Nana.

Gå du bare i krig med barfen - det er intet problem med en lille hund - den
har jo også tænder :) Og lærer selv hvor store bider den kan få ned - de
første gange kommer de måske op igen (det har jeg ikke selv oplevet) - men
start med kylling og prøv dig frem.

Min lille Gizmo (5 kilo) begyndte for nogle måneder siden da han var ALT for
tynd og ville ikke æde sin mad, og nu har han taget over halvdelen af sin
vægt på og ligner en sund og rask hund med masser af gåpåmod - han er 9
måneder idag.

Kig evt. på www.barf.dk der kan man også købe barf foder - også i storkøb
(det varer noget tid for vores små hunde at komme igennem alt den mad - men
det er skønt at se)! Der står også eventuelle foderplaner - hvis du gerne
vil det og så står der hvor mange procent af dens kropsvægt at din hund skal
have i barf mamse. Det er alt sammen cirka tal - man skal lære at kigge på
sin hund og mærke på den - og se om den trænger til mere eller mindre. Hvis
den bliver for tyk - så skal den bare have lidt mere grønt... dog vil min
lille Gizmo ikke æde det grønne - hi hi! Som ejer som hund ;)

Mvh.

Ann & Gizmo

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 27-07-04 09:43

"Ann Nielsen" <annn@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den bliver for tyk - så skal den bare have lidt mere grønt... dog vil min
> lille Gizmo ikke æde det grønne - hi hi! Som ejer som hund ;)

Hej Nanna og Ann, jeg kan ikke tilslutte mig fodring af råt kød og slet ikke
til hvalpe og ungehunde, da det kan hæmme deres vækst i den grad
................ selv får mine hunde hjemmelavet mad og altid kogt mad !
I får mig ALDRIG overbevidst om, at råt kød er sagen for hunde og slet ikke
når man ved hvad der kommer i fodret til dyrene ..............

hilsen Pia

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 27-07-04 17:28

"Pia Palmblad Wright" wrote

> Hej Nanna og Ann, jeg kan ikke tilslutte mig fodring af råt kød og
slet ikke
> til hvalpe og ungehunde, da det kan hæmme deres vækst i den grad

Har du dokumentation for det?
Måske det ville være en fordel så hundende ikke vokser for hurtigt med
knogleproblemer tilfølge?

> ............... selv får mine hunde hjemmelavet mad og altid kogt
mad !

Hvad er det lige de grøndlandske slædehunde får serveret?

> I får mig ALDRIG overbevidst om, at råt kød er sagen for hunde

Tjohh, vildhunde kan jo ikke selv koge deres mad

> og slet ikke når man ved hvad der kommer i fodret til dyrene

Mht til foder til husdyr så ville jeg da godt vide hvad du har tankerne?

- Peter

Fra : Ann Nielsen

Dato : 27-07-04 21:01

> [...]
ikke
> når man ved hvad der kommer i fodret til dyrene ..............

Hej Pia.

Det er jo op til den enkelte hundeejer hvad de syntes er godt for deres
hunde. Jeg syntes også at det er kanont godt at du fodre med andet end
tørkost - og vi prøver ikke at overbevise nogen... Dem der fodrer med Barf
er som regel nogen der har hunde med allergiproblemer eller andre slags
spiseproblemer! Min ville fx. slet slet ikke spise da han var lille bitte
hvalp... ikke før at jeg begyndte MEGET forsigtigt med barf'en og jeg barfer
ikke 100% og har det ikke som religion!

Mvh.

Ann

Fra : Eifelvuf

Dato : 02-08-04 16:18

"Pia Palmblad Wright" skrev d. 27-07-04 09:43 dette indlæg :

*****klip*****

> I får mig ALDRIG overbevidst om, at råt kød er sagen for hunde og slet
ikke
> når man ved hvad der kommer i fodret til dyrene ..............
>
> hilsen Pia

Hej Pia.

Du skal selvfølgelig ikke lade dig overbevise om noget som helst - du
skal bare bruge den øverste etage bedre end for nærværende, for : hvad
er det nu liiiige man eksempelvis kaster ned / ind til katte - og
rovdyrene i Zoo ?

Jeg personligt kommer ikke vildt meget i Zoo, - sidste gang var en del
år siden. Men mener alligevel ikke, at de hælder en sæk hundefoder ned
til hver løve.

Har nu altså aldrig endnu set løverne sidde og stege deres bøffer.
Har heller aldrig set isbjørnene sidde ved et madbål og tilberede og
koge deres nyfangne sæl.

Men måske meget er ændret, siden jeg har været der sidst

M.v.h.

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : shadow

Dato : 02-08-04 21:17

Eifelvuf wrote:
> [...]
> koge deres nyfangne sæl.
>
> Men måske meget er ændret, siden jeg har været der sidst

Hej Eifel
Du skal da vist snart en tur i zoo :)

--
M.V.H
Jimmy & Laika

Fra : Rita Rasmussen

Dato : 02-08-04 15:47

Nana Sørensen <dodo20038@tiscali.dk> skrev:
Hej Nana!
Jeg er selv den lykkelige ejer af en lille fræk chihuahua-gut på 2
år... Ang. dine spørgsmål med splintrede ben, jeg ville ikke lade
min spise dem. Efter anbefaling fra min dyrlæge giver jeg kun min
hund kalveben, de splintrer ikke. Ikke at der sker en stor
katastrofe hvis den skulle få fat i andet (bare det ikke er fra
fjerkræ) men jeg ville undgå det...
Min lille Poco vejer 2 kilo, og spiser en blanding jeg laver af
voksenfoder og hvalpefoder fra Royal-canin. Det er det eneste jeg
kan lokke ham til at spise Jeg vil nemlig ikke give ham andet,
da han skal have lov at bruge tænderne...
Mange hilsner Rita