Asus P4V533-MX <-> P4 2.8Ghz/533P 1Mb
Fra : Jan Pedersen

Dato : 26-07-04 11:32

Hejsa

Jeg har et Asus P4V533-MX
http://www.asus.com/products/mb/socket478/p4v533-mx/overview.htm hvor jeg
skaffede mig en proc P4 2.8Ghz/533P 1Mb der til..

Men problemet er der sker intet, proc for blir is kold, men cpu fan køre, en
grøn lampe på mb lyser som den skal !! så sad jeg og tænkte på om dettet
Asus board ikke kunne håndtere en 1Mb cache ??

Ram, har købt et 1Gb Knigston DDR PC266 (PC2100)

Er der noget som jeg kan gøre !!

Hvis det ender men at jeg skal invistere i et nyt Motherboard, (skal bruge
ATA133, onbord grafikkort, ethernet, lyd og i babysize, og det
overstående. )

På forhånd tak.

/jan

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 26-07-04 15:03

"Jan Pedersen" <jan@123acb-hakker.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvis det ender men at jeg skal invistere i et nyt Motherboard, (skal bruge
> ATA133, onbord grafikkort, ethernet, lyd og i babysize, og det

Hvis du tjekker her:
http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx
vil du se, at din cpu som må være 90nm da det er en ny med 1 MB cache, ikke
passer til dit MB.
Hvor i mod at en C model med 512 Kb cache passer,

Mogens

Fra : Jan Pedersen

Dato : 26-07-04 19:04

Damm...

Takker mange gange,, så nu er det at finde en ny CPU (igen) eller et nyt
motherboard !

Nogle forslag til Boards?

/jan

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 26-07-04 19:47

> Damm...
>
> Takker mange gange,, så nu er det at finde en ny CPU (igen) eller et nyt
> motherboard !
>
> Nogle forslag til Boards?

Hvis det var mig ville jeg vælge Intels chipset,og med de ting du efterlyser
så valgte jeg Asus P4P800-WM.
Det kan også tage 800 MHz cpu'er og har AGP hvis du senere vil have et andet
grafikkort på.

Mogens