Nye CC priser
Fra : Toranaga

Dato : 06-05-01 16:43

Cybercity vil pr. 1/6 sænke priserne på deres ADSL produkter til følgende:

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-05-01 17:16

On Sun, 6 May 2001 17:43:22 +0200, "Toranaga" <pzk@crayon.dk> wrote:

>Cybercity vil pr. 1/6 sænke priserne på deres ADSL produkter til følgende:

Kilde?

--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Fra : Bent skohorn

Dato : 06-05-01 18:25

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> wrote in message

> Kilde?

Jeg vil tro det er set på http://newz.dk - og de angiver cybercity som
kilde.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-05-01 18:39

On Sun, 6 May 2001 19:25:15 +0200, "Bent skohorn" <a@b.c> wrote:

>Jeg vil tro det er set på http://newz.dk - og de angiver cybercity som
>kilde.

Eh, nej de gør ej:

==
"Cybercity sænker priserne"
[..]
kilde : Hemmeligt

newz.dk har, fra sine altid pålideilge kilder rundt omkring i det
ganske land, igen en 'exclusive' omkring ADSL.
[..]
==

Og det er jo troværdigt.

Jeg nævner ikke om det er korrekt eller ej; blot at vi bør stille
højere krav til kildekritik. Mange rygter spredes af glade
medarbejdere, der lige har fået noget at høre undervejs i en eller
anden proces - en proces, hvor tingene vel og mærke ændrer sig meget
undervejs.

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 06-05-01 21:00

Peter Brodersen <professionel@nerd.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:i2uaft0glc1ga3so58jj2bggnjc5ndaf1s@news.worldonline.dk...

> Kilde?

Jeg havde tidligere bestilt cybercity adsl, men fik afslag pga. kobber...
Jeg modtog et brev med posten, hvori de nævnte priser blev opremset (og at
cybercity fremover tilbyder en løsning, der ikke nødvendigvis kræver
kobber). Om det var meningen at 1024/512 skulle overtage 1meg, det ved jeg
nu ikke noget om - brevet røg i skraldespanden da min TDC netexpress 1 kører
fint

/Steen

Fra : Karsten Krambs

Dato : 07-05-01 11:43

> [...]
>cybercity fremover tilbyder en løsning, der ikke nødvendigvis kræver
>kobber). Om det var meningen at 1024/512 skulle overtage 1meg, det ved jeg

Hvad ligger der i "at 1024/512 skulle overtage 1meg" .... hvad menes
der med 1meg... ?!?

....iøvrigt.

Jeg indspiller en del musik og har kontakt til en del studier, nogle
gange skal jeg flytte meget store mængder af data til lydstudiet. Kan
jeg på nogen måde få en UL større en 512 med ADSL.

Karsten

Fra : Morten Boysen

Dato : 07-05-01 11:48

"Karsten Krambs" <Krambs@writeme.i_really_hate_spam.com> wrote in
message news:crucfto2nmla04enbrsgeqn0768039e4rr@4ax.com...
> Hvad ligger der i "at 1024/512 skulle overtage 1meg" .... hvad menes
> der med 1meg... ?!?

Det er et gammelt pridukt, som ikke sælges mere

> Jeg indspiller en del musik og har kontakt til en del studier, nogle
> gange skal jeg flytte meget store mængder af data til lydstudiet. Kan
> jeg på nogen måde få en UL større en 512 med ADSL.

Nej. Det skyldes nogle begrænsninger lagt ind af TDC for at beskytte
normal tale og anden datatrafik mod støj.

--
Morten Boysen

Fra : Bent skohorn

Dato : 07-05-01 19:17

"Morten Boysen" <morten.boysen@aub.dk> wrote

> Nej. Det skyldes nogle begrænsninger lagt ind af TDC for at beskytte
> normal tale og anden datatrafik mod støj.
> --
> Morten Boysen

Hvad i alverden er det for en gang sludder? Hvis man udtaler sig om ting man
ikke ved noget om bør man gøre opmærksom på at 'man mener det er sådan'.

ADSL teknologien kan max yde en upstream på 8xx kbit, og en downstream på
8xxx kbit (x'erne er fordi jeg ikke kan huske det præcise tal :).

De 'begrænsninger' TDC har lagt ind hedder 2mbit over teleledningerne - _så
vidt jeg ved_ - men det gælder vist kun for nyoprettede kredsløb, så hvis du
har en 2 år gammel 8mbit(fat chance) må du gerne beholde den.

Bent skohorn.

Fra : Simon Skals

Dato : 07-05-01 20:35

It seems Bent skohorn wrote:
>Hvad i alverden er det for en gang sludder? Hvis man udtaler sig om ting man
>ikke ved noget om bør man gøre opmærksom på at 'man mener det er sådan'.

Bingo, og sludrehovedet i denne sammenhæng er dig.

Læs: http://www.tst.dk/dk/samtrafik/r%E5kobberaftaleB1.pdf

- se punkt 1.3

>De 'begrænsninger' TDC har lagt ind hedder 2mbit over teleledningerne - _så
>vidt jeg ved_ - men det gælder vist kun for nyoprettede kredsløb, så hvis du
>har en 2 år gammel 8mbit(fat chance) må du gerne beholde den.

Reglen omfatter ADSL DMT på rå kobber, men TDC ville formentlig
komme i uføre, hvis de ikke selv honorerede samme begrænsning på
egne ADSL-produkter.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-05-01 21:04

"Simon Skals" <spam@gid.dk> skrev i en meddelelse
> Reglen omfatter ADSL DMT på rå kobber, men TDC ville formentlig
> komme i uføre, hvis de ikke selv honorerede samme begrænsning på
> egne ADSL-produkter.

Så ville Jens Olaf Jersild da endelig have noget berettiget at snakke om..

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Christian Andersen

Dato : 08-05-01 00:08

In the nether regions of Hell Martin Højriis Kristensen said:

>Så ville Jens Olaf Jersild da endelig have noget berettiget at snakke om..

*bwahahahahahahahahahahahaha*

--
Mvh, Christian

Bliv fri for spam! - http://www.sneakemail.com

Fra : Karsten Krambs

Dato : 08-05-01 08:59

Dvs. det er ikke fordi teknologien ikke kan UL 512 - det er en
beslutning hos TDC ?

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 08-05-01 16:03

On Tue, 08 May 2001 09:58:44 +0200, Karsten Krambs
<Krambs@writeme.i_really_hate_spam.com> wrote:

>Dvs. det er ikke fordi teknologien ikke kan UL 512 - det er en
>beslutning hos TDC ?

Du kan da godt få en 512 Upstream.
TD har en 2048/512 og de andre har også en eller flere med 512 upstream.

--
Mvh. Stefan
Website: http://ghashul.dk/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-05-01 16:40

"Karsten Krambs" <Krambs@writeme.i_really_hate_spam.com> skrev i en
meddelelse news:8o9fftg47h09di0j855uvthqkdqqti18of@4ax.com...
> Dvs. det er ikke fordi teknologien ikke kan UL 512 - det er en
> beslutning hos TDC ?

njaa, teknologien kan ikke UL 512 uden at forstyrre andre linjer, hvorfor
TDC har taget denne beslutning.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 09-05-01 07:33

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:9dajjd$1su4$5@tnews.inet.tele.dk...
> njaa, teknologien kan ikke UL 512

_højere end_ 512 kbit/sek selvfølgelig

Fra : Simon Skals

Dato : 09-05-01 16:24

It seems Martin Højriis Kristensen wrote:
>njaa, teknologien kan ikke UL 512 uden at forstyrre andre linjer, [...]

Mon ikke det beror på en løs vurdering?

Jeg tvivler lidt på, at forskellen på 800 kbit/s og 512 kbit/s er
noget, der trækker tænder ud.

Noget andet er så, at 512 kbit/s på ADSL sikkert er et ganske
fint sted at trække grænsen for laveste fællesnævner, hvis man
vil undgå sure kunder, der grundet kobberets kvalitet ikke kan få
842,232 kbit/s, selvom det står i produktbladet.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 09-05-01 19:07

> Mon ikke det beror på en løs vurdering?
> Jeg tvivler lidt på, at forskellen på 800 kbit/s og 512 kbit/s er
> noget, der trækker tænder ud.

Såvidt jeg husker g.DMT så stiger problemerne eksponentielt, men jo det er
ganske sikkert en ca. vurdering

> [...]
> vil undgå sure kunder, der grundet kobberets kvalitet ikke kan få
> 842,232 kbit/s, selvom det står i produktbladet.

Har uden tvivl også været inde i billedet.

Fra : Karsten Krambs

Dato : 09-05-01 22:50

> der grundet kobberets kvalitet ikke kan få
>842,232 kbit/s, selvom det står i produktbladet.
hmm - nu er jeg ikke med, det er da det samme kobber der bruges til up
/ down .....

Er der router der har en begrænsning i upstream...

Fra : Simon Skals

Dato : 09-05-01 23:45

It seems Karsten Krambs wrote:
>hmm - nu er jeg ikke med, det er da det samme kobber der bruges til up
>/ down .....

Ja, men 512 kbit/s er tæt på den teoretiske grænse for upstream.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 07-05-01 20:36

On Mon, 7 May 2001 20:17:11 +0200, "Bent skohorn" <a@b.c> wrote:

>Hvad i alverden er det for en gang sludder? Hvis man udtaler sig om ting man
>ikke ved noget om bør man gøre opmærksom på at 'man mener det er sådan'.

De begrænsinger hedder 2Mbit upstream og 512Kbit upstream hos Tele
Danmark, svjv.

Jeg skal ikke kunne udtale mig om gamle forbindelser, men det er jo
heller ikke interesant.

--
Mvh. Stefan
Website: http://ghashul.dk/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-05-01 21:02

"Bent skohorn" <a@b.c> skrev i en meddelelse
> Hvad i alverden er det for en gang sludder? Hvis man udtaler sig om ting
man
> ikke ved noget om bør man gøre opmærksom på at 'man mener det er sådan'.

Enig

> ADSL teknologien kan max yde en upstream på 8xx kbit, og en downstream på
> 8xxx kbit (x'erne er fordi jeg ikke kan huske det præcise tal :).

Korrekt

> [...]
du
> har en 2 år gammel 8mbit(fat chance) må du gerne beholde den.

Du har vist blandet filtrene på de galvaniske kredsløb ind i dette.
Kig på RK-aftalen. Det er den der bestemmer brugen af råt kobber.

Fra : Bent skohorn

Dato : 07-05-01 21:34

"Martin Højriis Kristensen" wrote:

> Du har vist blandet filtrene på de galvaniske kredsløb ind i dette.
> Kig på RK-aftalen. Det er den der bestemmer brugen af råt kobber.

jeg overgiver mig. undskyld.

bent

Fra : Rea721

Dato : 07-05-01 21:43

"Bent skohorn" <a@b.c> skrev

> jeg overgiver mig. undskyld.

Hehe... synd at man ikke kan cnl indlæg med tilbagevirkende kraft

--
rea721@fabel.dk (AKA) Leon Andrea. Bevar Flyvestation Værløse..
Den sidste Operative Flyvestation øst for Storebælt.

Fra : Morten Boysen

Dato : 08-05-01 16:16

"Bent skohorn" <a@b.c> wrote in message
> Hvad i alverden er det for en gang sludder? Hvis man udtaler sig om
ting man
> ikke ved noget om bør man gøre opmærksom på at 'man mener det er
sådan'.

Jeg er nu udemæket klar over hvordan det hænger sammen.

Det gælder kun for galvaniske kredsløb.

--
Morten Boysen

Fra : darki

Dato : 09-05-01 08:55

Hej.

Jeg mener det skulle være muligt med SDSL. men der ikke mange udbyder i
Danmark der tilbyder dette, da det ikke er så udbredt som ADSL.

/Darki

"Karsten Krambs" <Krambs@writeme.i_really_hate_spam.com> skrev i en
meddelelse news:crucfto2nmla04enbrsgeqn0768039e4rr@4ax.com...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 09-05-01 16:54

"darki" <darki@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg mener det skulle være muligt med SDSL. men der ikke mange udbyder i
> Danmark der tilbyder dette, da det ikke er så udbredt som ADSL.

Er der nogen over hovedet?
Og hvis der var måtte de så have større UL end 512?

Fra : John Joe

Dato : 09-05-01 16:45

> [...]
> gange skal jeg flytte meget store mængder af data til lydstudiet. Kan
> jeg på nogen måde få en UL større en 512 med ADSL.

Se SDSL på denne side:
http://sql.mint.dk/artikler/xdsl-oversigt.phtml

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 09-05-01 15:20

> [...]
> gange skal jeg flytte meget store mængder af data til lydstudiet. Kan
> jeg på nogen måde få en UL større en 512 med ADSL.

768Kb/s er max upstream med aDSL,,, Men jeg har endnu ikke set nogen ISP som
tilbyder mere end 512Kb/s

Skal du højere op, snakker vi om sDSL, og så skal du frem med
kalveskindet...

kig på http://sql.mint.dk/artikler/internord.phtml

Hastighed Oprettelse Månedspris
144 Kbit/s 0 493,75
272 Kbit/s 0 618,75
528 Kbit/s 2493,75 743,75
1 Mbit/s 2493,75 1243,75
2 Mbit/s 2493,75 2493,75

Jeg mener yderliger at det er uden moms..

/Henning

---
Wanna make money?? Click here:
http://www.desktopdollars.com/gateway_click.asp?id=Fuxie

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 09-05-01 19:07

"*DrømmeFyren*" <VarmeSoeges@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Skal du højere op, snakker vi om sDSL, og så skal du frem med
> kalveskindet...
> kig på http://sql.mint.dk/artikler/internord.phtml

Internord kunder: Ræk hånden i vejret.

Fra : Soeren Schroeder

Dato : 06-05-01 21:13

It seems Peter Brodersen wrote:

> Kilde?

Jeg kan bekræfte rygtet. Det lyder som de planer/priser jeg kender.

--
Soeren Schroeder
SysAdm

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-05-01 23:56

On Sun, 6 May 2001 20:13:25 +0000 (UTC), spam_me_senseless@dot.dk
(Soeren Schroeder) wrote:

>Jeg kan bekræfte rygtet. Det lyder som de planer/priser jeg kender.

Cool nok - og mange tak for at afklare det.

Fra : Fraxx

Dato : 06-05-01 22:15

> Cybercity vil pr. 1/6 sænke priserne på deres ADSL produkter til følgende:

Så vil jeg da hellere have CC 1024/256 end TDC 1024/256 som jeg ellers har
bestilt, da jeg har på fornemmelsen at cisco routeren er liidt federe :)

Jeg har kun modtaget bekrætelse på TDC, så jeg har vel ikke bundet mig til
noget.. Vel? Jeg har jo ikke skrevet under på noget..

Fra : Ole M. Madsen

Dato : 06-05-01 22:34

Hej,

> Jeg har kun modtaget bekrætelse på TDC, så jeg har vel ikke bundet mig til
> noget.. Vel? Jeg har jo ikke skrevet under på noget..

Se evt. kundevilkår. Men, nej, du har ikke bundet dig for noget forløbigt.
Du kan blot ringe 80808031 og afbestille.

Ole Madsen / "Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC
Internet."

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-05-01 18:30

"Fraxx" <fraxxflame@.....dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har jo ikke skrevet under på noget..

Underskrift er ikke nødvendig for at man binder sig til noget. Just for the
record.
Du skriver fx heller ikke under på noget på restaurenten, men derfor binder
du dig alligevel til at betale regningen.

Fra : Fraxx

Dato : 07-05-01 23:12

> [...]
binder
> du dig alligevel til at betale regningen.

Ok, det kan jeg godt se.. men alle og enhver kan jo ringe ind og bestille
netexpres til mit nummer.. så på DEN måde har jeg vel så ikke bundet mig

Fra : Peter Brodersen

Dato : 07-05-01 23:18

On Tue, 8 May 2001 00:11:49 +0200, "Fraxx" <fraxxflame@.....dk> wrote:

>Ok, det kan jeg godt se.. men alle og enhver kan jo ringe ind og bestille
>netexpres til mit nummer.. så på DEN måde har jeg vel så ikke bundet mig

Hvis du har ringet og bestilt, så har du bundet dig.

Bevisførelsen er en anden sag. Ikke at det nu skulle være noget
problem, efter dine indlæg.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-05-01 23:26

> Ok, det kan jeg godt se.. men alle og enhver kan jo ringe ind og bestille
> netexpres til mit nummer.. så på DEN måde har jeg vel så ikke bundet mig

Det er derfor du får en bekræftelse. Når du ikke reagerer på denne bestyrker
det bevisførelsen for at det er dig der har bestilt..

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 08-05-01 02:24

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:9d77co$2mq5$1@tnews.inet.tele.dk...
> "Fraxx" <fraxxflame@.....dk> skrev i en meddelelse
>
> Det er derfor du får en bekræftelse. Når du ikke reagerer på denne
bestyrker
> det bevisførelsen for at det er dig der har bestilt..

Hov, det burde jo være lige omvendt! Nemlig at man skal reagere på denne
bekræftelse med en underskrift el. lign.

Hvorfor gør TDC alt bagvendt?

> --
> Med Venlig Hilsen
>
> Martin Højriis Kristensen

Mvh Simon Pedersen

"Hvorfor rimer Thy på lysky?"

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 08-05-01 18:05

"Simon H. Pedersen" <simon@NOSPAMemail.dk> skrev i en meddelelse
> bestyrker
>
> Hov, det burde jo være lige omvendt! Nemlig at man skal reagere på denne
> bekræftelse med en underskrift el. lign.
>
> Hvorfor gør TDC alt bagvendt?

Hmm, jeg ville da nok brokke mig ret så højlydt hvis jeg fik en
ordrebekræftelse på noget jeg aldrig havde bestilt..

--
Jimmy Nielsen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 09-05-01 07:36

"Jimmy Nielsen" <jimmy-nNOSPAM@email.dk> skrev i en meddelelse
> Hmm, jeg ville da nok brokke mig ret så højlydt hvis jeg fik en
> ordrebekræftelse på noget jeg aldrig havde bestilt..

Det er vel det juristerne hos TDC forventer.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-05-01 16:41

"Simon H. Pedersen" <simon@NOSPAMemail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor gør TDC alt bagvendt?

"Det skal være nemt og hurtigt at komme på nettet"

Fra : Tim Christensen

Dato : 09-05-01 12:07

"Simon H. Pedersen" <simon@NOSPAMemail.dk> wrote in message

> Hvorfor gør TDC alt bagvendt?

Der er intet bagvendt i TDC gør (på dette område), at man skal underskrive
en odrebekræftigelse er faktisk ret usædvanligt og fuldstændig unødvendig da
det juridisk set ikke gør nogen forskel.

Mvh

Tim

Fra : Fraxx

Dato : 06-05-01 22:17

Er der forresten nogen der ved om de også sænker oprettelses prisen?
1596,- er liiidt dyrt..

Fra : Dino

Dato : 07-05-01 00:53

I news:9d4f4v$di$1@news.inet.tele.dk 6-5 2001, skrev Fraxx:

> Er der forresten nogen der ved om de også sænker oprettelses prisen?
> 1596,- er liiidt dyrt..

Lige nu er der kampanje = Ingen oprettelse!
<http://www.cybercity.dk/produkter/dsl/>

--
Mvh Dino

Spelling inspected prior to transmission.
Any errors occured en route.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 07-05-01 11:07

On Sun, 06 May 2001 23:53:21 GMT, Dino wrote:

>Lige nu er der kampanje = Ingen oprettelse!
><http://www.cybercity.dk/produkter/dsl/>

Men det kunne jo være den vendte tilbage i forbindelse med de nye måneds
priser, hvem ved ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Fraxx

Dato : 07-05-01 14:32

> Lige nu er der kampanje = Ingen oprettelse!

Ok, nice..

Er der så nogen der ved hvornår CC ville komme med deres 1024/256 ting?

Fra : John Joe

Dato : 09-05-01 16:48

"Fraxx" <fraxxflame@.....dk> wrote in message

> Ok, nice..
>
> Er der så nogen der ved hvornår CC ville komme med deres 1024/256 ting?

Nu bliver jeg lidt forvirret. Er det 1024/256 eller 1024/512?

Du siger det første og det oprindelige indlæg siger det sidste.

Fra : Tim Christensen

Dato : 09-05-01 12:05

"John Joe" <ole321@yahoo.dk> wrote in message

> "Fraxx" <fraxxflame@.....dk> wrote in message

> Nu bliver jeg lidt forvirret. Er det 1024/256 eller 1024/512?
>
> Du siger det første og det oprindelige indlæg siger det sidste.

Prisen i det oprindelige indlæg er for 1024/512, men de skulle komme med
1024/256 ca. 100kr billigere.

Mvh

Tim