Kattemad
Fra : jegbjerg

Dato : 25-07-04 20:56

Hej!
Vi har fået den dejligste lille killing.
Da vi aldrig har haft kat før, er der mange ting, vi må prøve os frem
med.
En af disse ting er maden.. Vi har købt Hills og Whiskas.. Begge dele
selvfølgelig til killinger. Mange af de katteejere vi kender har
anbefalet Hills, men Kitte (vores lille nus) synes åbenbart meget
bedre om Whiskas. Vi har blandet det i madskålen og det er Hills der
ligger tilbage.. Vi er lidt usikre på om hun får alt det hun skal
have, når hun kun fodres med Whiskas.. Nogen der har erfaringer med
det?

MVH
jegbjerg

Fra : jytte jensen

Dato : 25-07-04 22:29

> [...]
> ligger tilbage.. Vi er lidt usikre på om hun får alt det hun skal
> have, når hun kun fodres med Whiskas.. Nogen der har erfaringer med

læs tråden i denne NG "dyrlæger og ernæringskendskab" et sted er der et
links til en forbrugerundersøgelse om dyrefoder.
Den skal kunne spise sig mæt uanset hvilket foder du gir den. Våd eller
Tør, blot skal der noget mere til af vådfoder.

jytte jensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Jytte

Dato : 26-07-04 07:09

jegbjerg wrote:
> [...]
> ligger tilbage.. Vi er lidt usikre på om hun får alt det hun skal
> have, når hun kun fodres med Whiskas.. Nogen der har erfaringer med

Du kan også fodre din killing med hakket oksekød, hjerter skåret i små
stykker, råt kyllingekød, kogt kyllingekød, torskerogn, kogt fisk o.s.v.

Efter min mening er tørfoder ikke nok til en kat og dåsemad er for dyrt og
efter min mening ikke lødigt nok. Det er heller ikke dyrere at fodre med
kød, det er jo ikke de stor mængder sådan en lille mis skal have.

Du kan låne politikens kattebog på biblioteket www.bibliotek.dk der er også
fodringsanvisninger.

Hilsen
Jytte

Fra : jegbjerg

Dato : 26-07-04 18:48

"Jytte" <vingekatten@mail.dk> wrote in message news:<41049fcc$0$247$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...

> [...]
> efter min mening ikke lødigt nok. Det er heller ikke dyrere at fodre med
> kød, det er jo ikke de stor mængder sådan en lille mis skal have.

Hejsa *S*
Jeg siger mange tak for rådene og hjælpen!

Mvh.
jegbjerg