Problem med FTP server
Fra : *XxX*

Dato : 25-07-04 10:57

Hej NG

Ved ikke rigtig om dette er den rigtige NG men ellers på i jo FUTte mig et
andet sted hen.

Jeg har sat FTP server op på min Win2k maskine og det virker, men, men, men.
Jeg har to grupper den ene hedder FTP admin og den anden hedder FTP users.
Så har jeg to brugere den ene hedder FTP og er medlem af FTP users, den
anden hedder FTPA og er medlem af FTP admin. Så har jeg lavet to mapper i
min ftproot den ene hedder upload og den har jeg sat egenskaber til at være
read/write, men dette er gjort i IIS og den anden hedder ting, der er
egenskaberne sat til read i ISS. Nu vil jeg så gerne have så alle dem i min
FTP admin gruppe kan ændre i ting, men dem fra FTP users skal kun kunne
download fra mappen. Prøve at højerklikke på mappen ting i explorer og vælge
egenskaber, der sætte jeg så alle dem i gruppen FTP admin til at have fuld
adgang til mappen, mens dem i FTP users kun har read adgang, det virkede
ikke da ingen af brugerne havde read/write adgang til den. Som standart
laver IIS en tilladelses gruppe for mappen som hedder everyone, hvor alle
har read adgang, den slette de jeg da det kun er dem i FTP users og FTP
admin der skal have adgang til mappen, (nu er der to grupper FTP admin -fuld
adgang- og FTP users -read adgang-) men det resulterede så i at det kun er
dem i FTP admin der kna komme ind i mappen. Dem i FTP users kan kun se
mappen men ikke se indholdet af den.

Håber der er nogen der har forstået mit problem og kan svare på det.

Opsumenring: Jeg vil lave det sådan at alle brugere i FTP admin kan ændre i
alt, mens FTP users kun kan ændre i upload, men stadig se alle filer.