A' pro pos blandingshunde...
Fra : x Vuf x

Dato : 24-07-04 23:14

En vis dame(?) i Randers har på 1½ år mishandlet
og fået aflivet 6-7 hunde af forskellig størrelse
og race(?). Det menes at dreje sig både om blandinger
og 1-2 racerene.
Den foreløbigt sidste hund, et labkryds på 6 mdr.,
blev aflivet på grund af et lårbensbrud, som den
angiveligt skulle ha' pådraget sig ved at falde ud
af sin seng!

Vil I vide navn og adresse på vedkommende, så send
mig en mail.
Men forgudsskyld lad være med at sælge til hende!

--
Mvh Sonja P. sonpetnospam@pc.dk http://www.sonpet.dk

Dyr har ikke andre guder end dig, så behandl dine dyr,
som du vil, din gud skal behandle dig...

Fra : Jimmy

Dato : 25-07-04 07:24

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> wrote in message

> Vil I vide navn og adresse på vedkommende, så send
> mig en mail.

Nææ det er uinteressant, men det ville være interessant om du kom med nogle
beviser for dine påstande frem for at opildne til en dårlig stemning mod en
person, som kun du kender.

/Jimmy

Fra : x Vuf x

Dato : 25-07-04 09:26

Sun, 25 Jul 2004 08:24:04 +0200, Jimmy wrote:
> [...]

>beviser for dine påstande frem for at opildne til en dårlig stemning mod en

Du ku' jo få hendes adresse og så selv spørge hendes naboer!
Hellere dårlig stemning og én hund mere reddet!

Fra : Jimmy

Dato : 25-07-04 10:28

> Du ku' jo få hendes adresse og så selv spørge hendes naboer!
> Hellere dårlig stemning og én hund mere reddet!

Du er udmærket klar over at mange her i gruppen farer helt i flint når de
hører om dyremishandling og er parate til at starte bilen og gennemtæske
mishandleren.

Se f.eks. Georg "Hvem er svinet - Kan nogen give mig navn og adresse på
gerningsmanden!"

og Sverre Stokke "Du finder bare kennelen, og så skyder du alle naboerne -
både på klos hold og på 6-8 meters afstand"

http://shor.ter.dk/414554574

Du opfordrer til selvtægt, hvilket er ulovligt.

Det er et meget forkert signal at sende til folk, at de kan få en persons
navn og adresse uden at dine påstande på nogen som helst måde er underbygget
med fakta.

Vi har politi og dyreværn til at løse den slags problemer.

/Jimmy

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 25-07-04 10:59

"Jimmy" wrote

> Du opfordrer til selvtægt, hvilket er ulovligt.

Njahh, jeg vil formode Sonja opfordrer evt sælgere af hvalpe omkring
Randers til at indhente yderligere oplysninger

<citat>
Vil I vide navn og adresse på vedkommende, så send
mig en mail.
Men forgudsskyld lad være med at sælge til hende!
</citat>

- Peter

Fra : Jimmy

Dato : 25-07-04 12:04

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> wrote in message
> "Jimmy" wrote

> Njahh, jeg vil formode Sonja opfordrer evt sælgere af hvalpe omkring
> Randers til at indhente yderligere oplysninger

Det er da muligt, men synes du ikke der er behov for beviser, endsige bare
den mindste smule baggrundsinformation, før man kaster navn og adresse ud
til tilfældige personer på internettet, hvor der i samme gruppe er folk, der
udtrykker sig som dem fra det link jeg henviste til?

Mvh
Jimmy

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 25-07-04 12:44

"Jimmy" wrote

> [...]
folk, der
> udtrykker sig som dem fra det link jeg henviste til?

Der er vist ikke kastet navn og adresse ud til højre og venstre her?

Et er at udtrykke sine følelser på en uhensigtsmæssig måde
Et andet er at sætte handling bag ord

- Peter

Fra : Jimmy

Dato : 25-07-04 13:17

> [...]
> ud
> folk, der
> >
> Der er vist ikke kastet navn og adresse ud til højre og venstre her?

Det kan du jo få ved at skrive til Sonja. Det kan alle jo. Derfor kastes det
ud til højre og venstre.

> Et er at udtrykke sine følelser på en uhensigtsmæssig måde
> Et andet er at sætte handling bag ord

Jeg ser ikke grund til den slags chancerytteri, når det drejer sig om folks
vrede følelser og den bunke syge folk der findes på nettet.

Du undlod at besvare mit spørgsmål i linie 1 i den besked du besvarede, som
er ret central for min pointe.

Mvh
Jimmy

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 25-07-04 14:20

"Jimmy" wrote

> Du undlod at besvare mit spørgsmål i linie 1 i den besked du
besvarede, som
> er ret central for min pointe.

Ja...

De fleste opdrættere har en passus i kontrakten hvorved et evt salg kan
annulleres uden videre
Så hvorvidt det er rigtigt eller ej må være op til opdrætteren at
undersøge eller lade evt et salg falde på mistanken

Hvorvidt der er tale om injurier må være en sag mellem Sonja og en ikke
nærmere navngivet person i Randers

- Peter

Fra : Jimmy

Dato : 25-07-04 14:32

> [...]
> undersøge eller lade evt et salg falde på mistanken
>
> Hvorvidt der er tale om injurier må være en sag mellem Sonja og en ikke

Vi snakker forbi hinanden.

Hvad synes du om at kaste påstande ud på internettet, uden at underbygge dem
på nogen som helst måde, og samtidig tilbyde personens navn og adresse?

Jeg har i sig selv ikke noget imod at folk bliver gjort opmærksom på at der
er en person, der misrøgter dyr, men det skal gøres på en saglig måde, hvor
påstande underbygges med fakta.

Mvh
Jimmy

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 25-07-04 15:29

"Jimmy" wrote

> Hvad synes du om at kaste påstande ud på internettet, uden at
underbygge dem
> på nogen som helst måde, og samtidig tilbyde personens navn og
adresse?

Det kaldes sladder - Internettet er ikke unikt i den henseende
Kan man ikke underbygge sine påstande falder det ind under lovgivningen
vedr injurier

Det ses da at andre internetbrugere tager sagen i egen hånd og henvender
sig til den anklagede med tilbud om hjælp for at få den anklagende dømt
for injurier, eller rettere blot henvendelse vedr det der foregår
Det er en udmærket fremgangsmåde imho

Vi er vist uden for topis efterhånden?
FUT: dk.videnskab.jura

- Peter

Fra : x Vuf x

Dato : 26-07-04 00:55

Sun, 25 Jul 2004 11:59:29 +0200, Peter Lykkegaard wrote:
> [...]

>Vil I vide navn og adresse på vedkommende, så send
>mig en mail.
>Men forgudsskyld lad være med at sælge til hende!

Ja, men faktisk hvalpesælgere i hele landet, for den slags
henter jo ikke kun hunde i deres eget lokalområde...

Fra : x Vuf x

Dato : 26-07-04 01:02

Sun, 25 Jul 2004 11:28:09 +0200, Jimmy wrote:
> [...]

>hører om dyremishandling og er parate til at starte bilen og gennemtæske

Du er vel udmærket klar over, at du forlanger af mig, at jeg skal
ta' ansvaret for alle syge personer på nettet! Plus alle trolls!

> [...]
>med fakta.
>Vi har politi og dyreværn til at løse den slags problemer.

Ikke for at ødelægge din illusion, men hvor meget tror du så, de kan gøre?
Nul og nothing!

Fra : Jimmy

Dato : 26-07-04 09:42

> Du er vel udmærket klar over, at du forlanger af mig, at jeg skal
> ta' ansvaret for alle syge personer på nettet! Plus alle trolls!

Det ansvar må du jo bære, når du på denne måde viderebringer usaglig,
uunderbygget sladder og tilbyder navn og adresse til hvem som helst.
Hvis du ikke kan bære det ansvar må du undlade at gøre som du gør.

> Ikke for at ødelægge din illusion, men hvor meget tror du så, de kan gøre?
> Nul og nothing!

Mener du din opfattelse af deres arbejde berettiger dig til selvtægt?

/Jimmy

Fra : x Vuf x

Dato : 26-07-04 21:50

Mon, 26 Jul 2004 10:41:38 +0200, Jimmy wrote:
> [...]

>uunderbygget sladder og tilbyder navn og adresse til hvem som helst.
>Hvis du ikke kan bære det ansvar må du undlade at gøre som du gør.

Pladder og vås!
Du har simpelthen ikke fattet en dyt af, hvad jeg har skrevet!
Og hvorfor!

>Mener du din opfattelse af deres arbejde berettiger dig til selvtægt?

Min opfattelse??? Nu bli'r du jo ligefrem impertinent!
Jeg har personligt reddet 1 GD fra sultedøden. Han manglede 30kg og
hans albuer var der sår på. Han kunne ikke stå op og tisse!!!
Jeg skal da gerne sende dig billeder af ham!
Dyreværnsmanden kiggede ind ad vinduet og sagde:
"Nååå, den ser da us til at ha' det godt nok."

Fra : Jimmy

Dato : 26-07-04 22:11

> Pladder og vås!

Det er blevet så moderne at affeje for at undgå at se ens manglende
argumentation i øjnene.

Du har en subjektiv opfattelse af hvordan en person i Randers *måske*
behandler sine dyr, du har på ingen måde underbygget det med fakta, du har
ikke beskrevet, hvor du har din viden fra, men alligevel kaster du gerne
navn og adresse ud til hvem som helst på trods af, at du ved at der er "syge
personer på nettet!"

Hvordan ved vi du har ret?
Hvordan ved vi det ikke er en person du ikke kan lide, som du forsøger at
påføre chikane?

Dit indlæg var usagligt og ekstremt mangelfuldt.

> Min opfattelse???

Ja - Din opfattelse. Det er din opfattelse at de kan gøre "Nul og nothing!".

Få nu styr på dine følelser, kom ned på jorden igen, spar på ??????- og
!!!!!!-tegnene og forsøg med lidt saglighed, hvis vi skal tage din
"advarsel" seriøst.

/Jimmy

Fra : ninja ninjasen

Dato : 26-07-04 14:39

On Sun, 25 Jul 2004 11:28:09 +0200, "Jimmy"
<nyhedsgruppe2001@SPAM.yahoo.co.uk> wrote:

> [...]
>
>og Sverre Stokke "Du finder bare kennelen, og så skyder du alle naboerne -
>både på klos hold og på 6-8 meters afstand"

Hvad med Shadow, der skrev ( jeg kan stadig finde ud af at give en
fiskerlussing ) ? var det ikke også lige for vildt sindsygt ? hehe

Punish

Fra : Winther

Dato : 26-07-04 15:32

"ninja ninjasen" <ninja@ninjasen.dk> skrev i en meddelelse

Sødt lille nick du har fået der Punish, hvad gik der galt med det gamle?

Vh. Winther

Fra : Charlotte Sylvia Jen~

Dato : 25-07-04 18:38

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> af sin seng!

> Hvor har du fået disse oplysninger fra og ved du om dyrenes beskyttelse er
blevet informeret?
Det er jo rimeligt væsentligt at få stoppet sådan noget svineri og det kan
kun dyrenes beskyttelse og politiet.
Charlotte