Hvalp sælges /billigt/
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 24-07-04 19:49

Hej

Jeg har en ægte newfoundlænder tæve billigt til salg. Hun er 11 uger
og hun har krudt i røven!

Kender I det ikke? Altså den dag, hvor hunden bare er helt umulig.
Uanset hvad man gør, så er det bare ikke godt nok. Den æder alt den
kan komme i nærheden af, den tisser inde, den gør og den vil være med
til *alt* hvad der foregår. F.eks. er det ret svært at lægge fliser
med 18 kg hvalp til "hjælp".

At man leger med den eller går tur med den eller bare sidder og nusser
den, så er det bare helt galt. Nusser man den, så sætter den sig hen i
et hjørne og piber. Leger man med den, går den bare væk og lægger sig.
Men giver man sig så til noget andet, så er det også galt og så gør
den!

Tja, trods alt er vi nu meget glade for vores lille vovse. Hun var i
hundeskov i går for første gang og det synes hun var rigtigt sjovt. I
aften skal hun ud og bade, og så håber vi det kan give et par timers
uafbrudt nattesøvn i nat.

Der er billeder her: http://www.trinekc.dk/siri.php og her:
http://home.no/sirimus

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt

Fra : Leyna

Dato : 24-07-04 20:39

On Sat, 24 Jul 2004 20:49:07 +0200, Trine Kornum Christiansen
<news@trinekc.dk> wrote:

>Hej
>
>Jeg har en ægte newfoundlænder tæve billigt til salg. Hun er 11 uger
>og hun har krudt i røven!

Hehe... Jojo, det kan jeg sagtens genkende. Vaks har også været
BILLIGT til salg nogle gange, men i dag ved jeg slet ikke hvordan jeg
skulle undvære ham. Fat mod. Det var _kun_ et par år!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Lars

Dato : 25-07-04 09:07

Hej Trine

Jamen velkommen i flokken!

Problemet med newferne er, at de er "vanedannende"
Historien imellem os "tilhængere" er at
1. først får man én newfoundlænder
2. man bliver så glad for det nye familiemedlem at man køber én til
3. så finder man ud af at bilen er for lille og køber en større
4. nu er huset blevet for lille så.....
5. nogle starter så ved 2 igen.

God fornøjelse!!!!!

Mange hilsener fra
Lars

PS. rækkefølgen på 2, 3 og 4 har været lidt tilfældig hos de newf-familier
jeg kender til (og de er mange!)

PPS. Kig evt. på www.tavestpaa.dk hvis du vil se hvad andre fan's går og
laver

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 25-07-04 18:43

"Lars" <vln@post11.tele.dk> writes:

> Jamen velkommen i flokken!

Jo tak.

> [...]
> Lars
>
> PS. rækkefølgen på 2, 3 og 4 har været lidt tilfældig hos de newf-familier

Vi er allerede i gang med bilen! Og huset overvejes skam også indenfor
de næste par år. Men indtil da nøjes vi i hvert fald med en enkelt.

> PPS. Kig evt. på www.tavestpaa.dk hvis du vil se hvad andre fan's går og
> laver

Tro mig, det er en af mine mest besøgte sider. Jeg brugte billedet af
de to der spiser fra foderhuset, til at forklare hvor stor sådan en
egentlig bliver.

Fra : Lars

Dato : 25-07-04 20:13

> Vi er allerede i gang med bilen! Og huset overvejes skam også indenfor
> de næste par år. Men indtil da nøjes vi i hvert fald med en enkelt.
LOL

> Tro mig, det er en af mine mest besøgte sider. Jeg brugte billedet af
> de to der spiser fra foderhuset, til at forklare hvor stor sådan en
> egentlig bliver.
Rart at høre at du kan lide siden

Held og lykke med den "lille" nye - og husk så at få meldt jer til noget
hvalpemotivation
Lars

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 25-07-04 20:23

"Lars" <vln@post11.tele.dk> writes:

> Held og lykke med den "lille" nye - og husk så at få meldt jer til noget
> hvalpemotivation

Det er skam allerede sket. Vi ville jo være sikker på at der var plads
til os.

Fra : René

Dato : 25-07-04 09:17

> [...]
> hundeskov i går for første gang og det synes hun var rigtigt sjovt. I
> aften skal hun ud og bade, og så håber vi det kan give et par timers

hejsa
hundekoven er det den i vejlby?

mette
undskyld jeg sendte til dig personligt trine ;)

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 25-07-04 18:41

"René" <æøå@æøå.æøå> writes:

> hejsa
> hundekoven er det den i vejlby?
>
> mette
> undskyld jeg sendte til dig personligt trine ;)

Det er helt i orden. Og ja, det er den i Vejlby, vi bor i Vejlby
Toften, så det er jo næsten lige uden for døren. Omend hun stadig ikke
kan gå helt derned selv, så vi kører. Det virker kun ganske lidt
åndsvagt.

Vil I da gå en tur med os en dag?

Fra : René

Dato : 26-07-04 16:18

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message

> [...]
> Toften, så det er jo næsten lige uden for døren. Omend hun stadig ikke
> kan gå helt derned selv, så vi kører. Det virker kun ganske lidt

Det kunne da være meget sjovt især for mille at få en ordentlig legetur
istedet for det hun prøver på at få katten til;)
vi kan jo finde ud af noget en dag...bor selv i spørring men arbejder i
risskov så jeg har kørt forbi stedet mange gange.

mette

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 26-07-04 17:30

Hej alle sammen!

Vi synes det kunne være rigtig sjovt at møde nogle folk her fra
gruppen, og da jeg ved, at der er flere fra Vejlby/Risskov-området, så
tænkte jeg, at vi kunne gå en tur sammen på et tidspunkt.

Jeg kan ikke selv i weekenden, men hvis der er stemning for det, så
kunne det være hyggeligt. Jeg vil gerne foreslå søndag den 8. august
klokken 14 på parkeringspladsen overfor Aldi.

Mvh Trine, Kåre og Siri

Fra : pops2

Dato : 27-07-04 21:05

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> wrote in message news:<uwu0qlok1.fsf_-_@trinekc.dk>...
> [...]
> kunne det være hyggeligt. Jeg vil gerne foreslå søndag den 8. august
> klokken 14 på parkeringspladsen overfor Aldi.

Hej!!
Jeg passer på det tidspunkt min brors lille Mops og vores egen Lab har
altid godt af at nøde andre hunde - så vi er der!! Har allerede
arrangeret cahuffør!
Hilsen Pernille, (datteren) Maya, (hundene) Faust og Frida!

Fra : M&M

Dato : 28-07-04 09:22

"pops2" <pernille_kressel@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> arrangeret cahuffør!
> Hilsen Pernille, (datteren) Maya, (hundene) Faust og Frida!

Hej !

Må jeg dukke op med en af vufferne? De er ganske vist ikke helt så små som
jeres, men legeevnen er der

Hilsen Camilla

Fra : pops2

Dato : 05-08-04 09:32

Jeg er lige nysgerrig og vil høre - hvor mange dukker op??? Jeg har
sagt til alle jeg møder med en rar hund, at de skal tage sig sammen og
komme at lege med os! Indtil videre kommer der vist en af mine
veninder med sin Schæfer-Newfie blanding.
Hilsen Pernille (der tager to hunde med ... Faust, Mops, 7 mdr og
Frida, Lab, 15 mdr)

Fra : René

Dato : 28-07-04 19:12

> [...]
> kunne det være hyggeligt. Jeg vil gerne foreslå søndag den 8. august
> klokken 14 på parkeringspladsen overfor Aldi.

det lyder som en hyggelig ide. Vi har ferie der. så det passer os fint. Vi
var ude ved mine forældre idag og deres 9 år gamle hund og der var ingen
problemer. HUn blev endda rigtig fræk til sidst og ville lege men det var
den gamle nu ikke helt med på. tak for svarene.
Ps. vi har meldt os til hvalpekursus.

mette

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 28-07-04 10:23

"M&M" <none@none.none> writes:

> Må jeg dukke op med en af vufferne? De er ganske vist ikke helt så små som
> jeres, men legeevnen er der

Det lyder da hyggeligt. Det er border terriere du har, ikke? Siri vil
have godt af at møde en mindre hund, som ikke viger tilbage bare fordi
hun er lidt stor.

Fra : M&M

Dato : 28-07-04 11:23

> Det lyder da hyggeligt. Det er border terriere du har, ikke?

Næmlig ja... 2 dejlige stykker... Molly & Manfred.... (Deraf mit news-navn)

Siri vil
> have godt af at møde en mindre hund, som ikke viger tilbage bare fordi
> hun er lidt stor.

Nu får vi at se hvem der kommer med.... Manfred har ikke rigtig mødt så
mange hunde før, og skal på udstilling d. 28. august, så mon ikke det bliver
ham

> Mvh Trine

Hilsen Camilla - M&M

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 28-07-04 22:35

"René" <æøå@æøå.æøå> writes:

> Ps. vi har meldt os til hvalpekursus.

Hvor henne?

Fra : René

Dato : 29-07-04 07:20

> [...]
>
> http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
> Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt

jeg havde hørt at det i sabro skulle være godt, hvor skal/ går du henne?

mette

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 29-07-04 11:32

"René" <æøå@æøå.æøå> writes:

> jeg havde hørt at det i sabro skulle være godt, hvor skal/ går du henne?

Jeg har også kun hørt godt om Sabro, men det er lidt langt at køre.
Specielt da jeg har gigt og ikke kan holde til så meget, så køreturen
vil tage noget af træningsenergien.

Så vi har meldt os til i DCH i Skejby/Herredsvej, men overvejer også
Århus Hundeførerforening i Risskov.

Fra : René

Dato : 29-07-04 11:36

> [...]
> vil tage noget af træningsenergien.
>
> Så vi har meldt os til i DCH i Skejby/Herredsvej, men overvejer også

har du numrene på disse 2 .....kunne være sjovt at høre om der er plads.
Hvornår skal du starte?
mette

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 29-07-04 11:42

"René" <æøå@æøå.æøå> writes:

> "Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message

> har du numrene på disse 2 .....kunne være sjovt at høre om der er plads.
> Hvornår skal du starte?

Vi skal starte engang i september. Der er lukket for tilmelding i DCH,
men vi har ikke fundet kontaktpersoner til Risskov endnu.

http://www.dch-aarhus.dk/

Fra : René

Dato : 29-07-04 11:50

> Vi skal starte engang i september. Der er lukket for tilmelding i DCH,
> men vi har ikke fundet kontaktpersoner til Risskov endnu.
>
> http://www.dch-aarhus.dk/
>
> Mvh Trine

det er nok også der vi skal starte.....der var alllerede 2 hold tegnet så
hende jeg snakkede med så de startede et 3. hold op så der nok ville gå små
3 ugers tid inden det var på plads.
Hvordan går det med din vaps? det er da en stor hund du har fået dig hvis du
har gigt. Tænker på når hun bliver voksen engang?

mette

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 29-07-04 11:55

"René" <æøå@æøå.æøå> writes:

> Hvordan går det med din vaps? det er da en stor hund du har fået dig hvis du
> har gigt. Tænker på når hun bliver voksen engang?

Det er faktisk meget velovervejet. For nok er hun stor, men hun skal
ikke have så meget aktivt motion som mange af de andre store hund,
f.eks. retrievere. Hun er godt tilfreds med lunteture.

Og indendørs er de meget rolige. Faktisk er de et ganske godt
gulvtæppe, som man kan bede om at flytte sig.

I går havde vi besøg an en flok venner til snobrød, og det var nu
ganske hyggeligt. Mange der gad snakke med hende og så var der dejligt
varmt omkring bålet.

Faktisk synes vi, at vi har været _meget_ heldige med hende. Hun er
nem at have med at gøre.

Fra : René

Dato : 29-07-04 12:01

> [...]
> varmt omkring bålet.
>
> Faktisk synes vi, at vi har været _meget_ heldige med hende. Hun er

jamen det var da dejligt at høre. Vi synes også mille er en nem vovse
indtil videre.
vi er i hvert fald glade for hende. Det skal blive sjovt at komme til
hundetræning med hende, det er noget jeg ser frem til.
Hun var ude og lege med vandslangen for lidt siden, så nu ligger hun
snorkbobler og lugter af våd hund;)

Mette

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 05-08-04 09:50

pernille_kressel@yahoo.com (pops2) writes:

> [...]
> veninder med sin Schæfer-Newfie blanding.
> Hilsen Pernille (der tager to hunde med ... Faust, Mops, 7 mdr og

Vi kommer selvfølgelig. Dog sikkert ikke med den mest aktive hund. Hun
synes også, at 30 grader er ALT for meget.

En schæfer/newf-blanding. Den glæder jeg mig til at hilse på!

Vi ses på søndag.

Fra : pops2

Dato : 07-08-04 10:20

> [...]
> synes også, at 30 grader er ALT for meget.
>
> En schæfer/newf-blanding. Den glæder jeg mig til at hilse på!

Det ser desværre ud til at hvis vejret holder, så kan Theis
(schæf/newf) ikke komme -det bliver for hedt ):
Men måske jeg har fået lokket et par naboer til at sætte sig i bilen
og køre det stk vej der trods alt er fra Viby!! I det tilfælde bliver
det en Golden og en Golden/lab!
Hilsen Pernille - der glæder sig mere og mere!

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 07-08-04 10:51

pernille_kressel@yahoo.com (pops2) writes:

> Det ser desværre ud til at hvis vejret holder, så kan Theis
> (schæf/newf) ikke komme -det bliver for hedt ):

Vi har også vores betænkeligheder med Siri, men vi blev enige om at
det var lidt sent at flytte det til klokken 20 eller sådan noget.

Så vi håber lidt på, at vi går ned til et af de nærliggende
vandhuller. Så kan Siri nemlig godt selv finde ud af at køle sig ned.
Faktisk er hun meget glad for de små vandhuller.

Fra : pops2

Dato : 08-08-04 08:22

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> wrote in message news:<u657vtgxg.fsf@trinekc.dk>...

> [...]
> vandhuller. Så kan Siri nemlig godt selv finde ud af at køle sig ned.
> Faktisk er hun meget glad for de små vandhuller.

Lyder kanon - det akn være hun vil lære Frida at vand ikke er vildt
farligt ... hun vil helst kun i vand hvis vi står derude og kalder (og
hun kan bunde HELE vejen!)
Vi ses! Pernille

Fra : Karina.

Dato : 25-07-04 11:16

> Jeg har en ægte newfoundlænder tæve billigt til salg. Hun er 11 uger
> og hun har krudt i røven!
> Kender I det ikke?

Jow-da, Misja er nu 1½ år gammel og ind i mellem stadig til salg for
en stang-lakrids til 5,25 *GG*

Hun kan være så "finket" at jeg ikke altid ved om jeg skal le højt
eller græde ubehjælpsomt *fnis*

- Men det siges at gå over med tiden, så man må bare fatte (tål-)mod
*S*

Vh. Karina G.C.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-07-04 12:53

> [...]
> hundeskov i går for første gang og det synes hun var rigtigt sjovt. I
> aften skal hun ud og bade, og så håber vi det kan give et par timers

Hej Trine

Orv manner hvor jeg føler med dig, og skynder mig da fluks at byde Kroner
15,00 for din komplet umulige hund.... Så giv bare lyd, og jeg befrier dig
for alle 18 Kg problemer )))

M.V.H......Benny..