Lille netværk med XPpro.
Fra : Ukendt

Dato : 24-07-04 14:40

Hej !

Jeg er administrator af et lille netværk med 6 pc'er.
Centrum er en Linksys router. De tre pc'er sidder direkte i routeren, - de
tre andre i en switch.
Det har fungeret perfekt under WIN98.

Nu er pc'erne skiftet ud med nye og kører XPpro.
Pc'erne er identiske, pånær deres ID, da de er klonet med Ghost.
De tre bag switchen fungerer som de skal: Kan gå på nettet og se hinanden.

Men de tre der sidder direkte i routeren kan godt nok gå på Internettet, men
de kan ikke se hinanden og dele printer.

Hvis jeg på én af dem (som administrator) vil se arbejdsgruppecomputere, får
jeg at vide, at gruppen ikke er tilgængelig.

Da systemet kørte WIN98 var der vist hægtet et par ekstra protokoller på.
Er det sådan noget, jeg skal i gang med, eller kan jeg løse problemet ved at
ændre opsætningen af routeren ?

Med venlig hilsen

Abricosicus

Fra : Jens

Dato : 24-07-04 14:47

"Abricosicus" <abricosicus_snabela_hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis jeg på én af dem (som administrator) vil se arbejdsgruppecomputere,
får
> jeg at vide, at gruppen ikke er tilgængelig.

Aktiver "gæstekontoen" i en timestid på alle xpmaskiner.

> Da systemet kørte WIN98 var der vist hægtet et par ekstra protokoller på.
> Er det sådan noget, jeg skal i gang med,

Såvidt muligt ikke.

>eller kan jeg løse problemet ved at
> ændre opsætningen af routeren ?

Routeren blokerer en del trafik med den originale firmware.
Men det behøver jo ikke være den du bruger ?

Mvh Jens