Fuck fuck fuck
Fra : carsten

Dato : 06-05-01 15:37

Jeg er den lykkelige ejer af 2 super dejlige katte. Frederik er en rigtig
livlig og legesyg kat, imens Freja er lidt forsigtig, og fornuftig.
Freja har desværre kradset sig en hel del, hvilket resulterede i nogle sår
omkring mund og ører. Derfor har jeg været til dyrlægen med hende nogle
gange, og hun har fået forskellige medicamenter, men det har ikke hjulpet.
Derfor gik jeg atter en gang til dyrlægen, hvor han tog en hudbiopsi som
blev sendt til england.
Dyrlægen sagde ved den lejlighed, at det muligvis kunne være hendes
immunforsvar der overreagerede og derfor gav kløe. I samme omgang sagde han
også, at man muligvis kunne behandle med kodyson, men hvis det var den
pågældende sygdom ville man aldrig slippe af med den. Det er lidt a la
herbes som forsvinder for en stund, men altid vil være i kroppen. Hvis ikke
kodysonbehandling virker kunne man muligvis blive nødt til at aflive.....
Uff hvor er det et grimt ord !!!!
Nu går jeg så og venter på svar fra england, som skulle komme i kommende
uge. Men pyha hvor er det sørgeligt...
Men midt i det hele står tilbage, at siden dyrlægen har hun faktisk ikke
kløet, og sårene er næsten væk. Det er jo superlykkeligt, men et eller andet
sted frygter jeg, at der i kommende uge kommer en "dom" i sagen når svaret
fra england kommer. Jeg håber selvfælgelig det bedste...
Det med at det pludselig ikke klør mere (uden at hun har fået kodyson) får
mig til at tænke på hvad de har fået at spise..... Siden dyrlægen har de
ikke fået nogen former for fisk, så kunne det muligvis ikke være en allergi
af en eller anden art? Er der nogen der har erfaring med allergier? Giver
det kløe omkring mundviger og fra øret og næsten ned til øjnene?
Uff hvor holder jeg bare meget af lille bløde forsigtige Freja !!!!!

Tak fordi i lagde skulder til lidt ynk.

--
\\ ~ ~ //
(@ @)

Fra : carsten

Dato : 06-05-01 15:39

PS: Et billede af mig og mine to guldklumper er lagt ud i gruppen dk.binaer

--
\\ ~ ~ //
(@ @)

Fra : Trine

Dato : 06-05-01 16:24

De er yderst bedårende

/Trine

Fra : carsten

Dato : 06-05-01 16:29

Med overskriften "Freja og Frederik

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 06-05-01 16:39

"carsten" <try.to@guess.who> skrev i en meddelelse
> PS: Et billede af mig og mine to guldklumper er lagt ud i gruppen
> [...]

Hvor er de dejlige *S*
Lækkert med sådan en hyggestund.

Joan

Fra : Nina El Falaki

Dato : 06-05-01 16:46

Hej Carsten

Om allergi kan give udslag kun i hovedet ved jeg ikke, men det er absolut
ikke usædvanligt, at katte er allergiske over for fisk.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Philip Kofoed

Dato : 06-05-01 17:01

Hej Carsten

Som du beskriver Frejas symptomer, så passer de præcis med det som min ene kat
Buster havde.

> [...]
> af en eller anden art? Er der nogen der har erfaring med allergier? Giver
> det kløe omkring mundviger og fra øret og næsten ned til øjnene?

Det lyder sandsynligt at det er en allergi Freja har. I så fald må du regne med
at biopsien ikke kan give et sikkert svar på det. Det var i hvert fald den
besked jeg selv fik, da min kat i sin tid fik en biopsi. Biopsien kan udelukke
en del ting, og dermed sandsynliggøre at det er en allergi, men ikke give svar
på hvad katten er allergisk overfor.

Buster kradsede sig netop også mellem ørene og øjnene. Så meget at han blødte.
Man kunne da også se at huden her blev meget rød og irriteret. I hans tilfælde
lader det til at det var rejer der fik ham til at slå ud. Jeg har ikke turdet
give ham fisk, netop fordi det jo kan være en 'alt-fra-havet' allergi.

mvh
Philip

PS. Har set billederne. De er _rigtigt_ flotte, de 2 mittekatte!

Fra : carsten

Dato : 06-05-01 17:40

Hej Philip (og alle andre).
Tak for svarene. Det beroliger mig lidt at det kan være en allergi, men
stadig må jeg vente på "dommedag".

M.h.t. billedet, så er det taget for nogle måneder siden, da de var ganske
små. Nu er de en hel del større, men det gør dem ikke mindre søde. Det er
Freja med det lange hår ud af ørerne.

M.v.h.

Carsten
--
\\ ~ ~ //
(@ @)

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 07-05-01 14:06

d. 06/05/01 16:36 skrev carsten på try.to@guess.who i artiklen
> [...]

> det kløe omkring mundviger og fra øret og næsten ned til øjnene?
> Uff hvor holder jeg bare meget af lille bløde forsigtige Freja !!!!!

Jeg tror også det er allergi. Når mennesker spiser noget de er allergiske
overfor er det første de klager over ofte voldsom kløe i munden og ganen.
Det lyder logisk at katten vil klø sig omkring munden og måske ved næse,
øjne og ører (i forbindelse med hinanden via bihuler, næsehule, tårekanaler
+ eustatiske rør til øret).
Desuden har jeg set en liste engang om de ting katte oftest bliver
allergiske for. Fisk var ret højt på listen.
Men hvis det kommer dertil, siges netop katte at være blandt de væsener der
har færrest bivirkninger af kortison. Men det vil da være rarest, hvis du
kan slippe med at lade være med at give frøkenen fisk.

> Tak fordi i lagde skulder til lidt ynk.

Selvfølgelig. Man bliver faktisk temmelig meget ude af den, når de små pus
er syge.
Held og lykke med hende.
--
Mange hilsner fra Ann R

P.S: Billeder af mine vidundere:
http://homepage.mac.com/ann_rudbeck/PhotoAlbum.html

Fra : DK. True Trust

Dato : 07-05-01 15:27

Hej Carsten
Jeg har selv kattealergi samt atsma, så det må siges ikke at være den
allerbedste proffesion jeg har valgt, men vi elsker vores katte, og med
Zyrtec og atsmamedicin kan jeg holde det nogenlunde i skak.
Det værste er eksemen, den kommer især hvis jeg har meget at lave og måske
er lidt stresset, den tages med en stærk creme (Diproderm). Det kan meget
vel tænkes, at det er allergi der skyldes årsagen til kløen.
Mange miauuer fra Birgitte samt alle kattene.

Fra : Ole Palmhøj

Dato : 08-05-01 20:25

Hej Carsten

Din dyrlæge tænker sikkert på det, der hedder Eosinofilt granulom complex,
som er en fællesbetegnelse for nogle allergisk betingede (og ti nogen grad
arvelige) hudlidelser. De steder du beskriver, er ikke særligt typiske for
nogen af disse lidelser, men i princippet kan de optræde mange steder. Det
kan være svært at få bugt med, og man må spørge sig selv, hvor længe man vil
lade sin kat plage af denne voldsomt kløende hudlidelse. Jeg håber for dig
og missen, at der "kun" er tale om en allergisk reaktion overfor f.eks.
fisk, som du selv er inde på.
På dette link kan du læse mere om det
http://www.marvistavet.com/html/eosinophilic_granuloma.html

Ole Palmhøj