Han-kastrater og hunkatte i løbetid
Fra : Pia Nave

Dato : 23-07-04 23:41

Hejsa

Har egentlig tit tænkt på, om katrerede hankatte overhovedet ænser
hunkatte i løbetid?
Jeg har ikke selv observeret noget med mine 3 han-kastrater, men netop
derfor mit spørgsmål
Lægger de alligevel instinktivt mærke til det, men er
'ligeglade'....eller.....

Så er der nogen af Jer der ved hvordan han-katte er indrettet?....udover
simpelt

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 24-07-04 01:10

Pia skrev
<Har egentlig tit tænkt på, om katrerede hankatte overhovedet ænser hunkatte
i løbetid >

Ja det gør de og mange kastrater er ridderlige nok til at hjælpe en dame i
nød en af mine kastrater finder det
forøvrigt ikke nødvendigt at hunkatten behøver at være i løbetid, hunkatten
i denne sammenhæng er Sisse/Baby og
Barabbas mener at med alt den lyd hun lukker ud konstant må det være fordi
hun "savner" noget og det vil han gerne hjælpe hende med

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Niels Peter

Dato : 24-07-04 09:22

Pia Nave wrote:

> [...]
> 'ligeglade'....eller.....
>
> Så er der nogen af Jer der ved hvordan han-katte er indrettet?....udover

Det kommer meget an på, hvad "forhistorien" til hankastraten er.
Er han kastreret som ganske ung inden, han nåede at få "fornemmelser",
er det meget usandsynligt, at han forbinder noget med løbende hunner
(andet end måske lidt irritation over spektaklet).
Er der derimod tale (for nu at gå til den anden yderlighed) om en
avlshan, der er sendt på "efterløn" f.eks. som 5-årig, ses det ofte, at
han sagtens kan reagere relevant på løbende hunner stadigvæk. I USA,
hvor de ikke er meget for p-piller (til katte, i hvert fald ), er der
faktisk en del opdrættere, der bruger en sådan han i stedet for
pillerne. Det kaldes en "teaser-tom" (drillehan).
Når en hunkat er blevet parret, vil den næste løbetid blive udskudt i et
par måneder, også, selvom den ikke medfører drægtighed.

Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Hanne Dahl

Dato : 25-07-04 08:19

Hejsa.
Ja vi har en han som blev snittet efter 3 kuld som har var far til. Han
viste ikke tegn på at ville parre i starten men han fandt da ud af det igen.
Vi lod ham stoppe tøsens løbetid istedet for at give piller.
Som NP nævner
Men,men,men ....han katten må være racist eller kun til en for han vil ikke
parre vores fertil hunkat.*S* Til gengæld
vil han gerne parre den steriliserede kat, suk. (Hans første kærste)
Her til skal siges at den fertile vil meget gerne have hannen til at pare
hende uden resultat.
Hilsen Hanne dahl