Katte og myg
Fra : Jakob Thuesen

Dato : 22-07-04 15:03

Gider myg stikke i katte og hvis, får de så samme kløe som vi mennesker?

Mvh

Jakob

Fra : Battlefield´s

Dato : 22-07-04 17:48

"Jakob Thuesen" <faril@DELETEfaril.dk> skrev i en meddelelse
> Gider myg stikke i katte og hvis, får de så samme kløe som vi mennesker?
>
> Mvh
>
> Jakob

Hej Jakob
Jeg tror nok at de kan stikke katte, jeg havde en hankat som blev helt vild
hvis han bare hørte en myg. Det var som om det kløede overalt på ham. Han
havde boet de første 3 år af sit liv i Norge, så måske myggene er værre
deroppe. Nu var han også siameser, måske de mere langhårede katte ikke er så
lette at stikke i
Hilsen Vibeke

---

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 22-07-04 18:00

"Jakob Thuesen" <faril@DELETEfaril.dk> wrote in message
> Gider myg stikke i katte og hvis, får de så samme kløe som vi mennesker?
>
> Mvh
>
> Jakob

Jeg har set myg forsøge sig på snuden på misserne, ikke på kroppen.
Tror dog ikke det er lykkedes for dem unden at fange kattens opmærksomhed

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Camilla Hæstrup

Dato : 22-07-04 18:02

"Jakob Thuesen" <faril@DELETEfaril.dk> skrev i en meddelelse
> Gider myg stikke i katte og hvis, får de så samme kløe som vi mennesker?
>
> Mvh
>
> Jakob

Kære Jakob.

Om det var en myg, ved jeg ikke, men sidste sommer var der i hvert fald et
insekt med brod, der fik fat på vores hunkat, for indenfor ca. 15 minutter
svulmede hendes ene kind op, så hun lignede en gammel, udslidt bokser (ikke
hunde-racen), og hendes ene øje lukkede næsten helt. (Vi tog faktisk et
billede af hende, men det forsvandt sammen med en harddisk-nedsmeltning.)
Det virkede ikke som om, at hun havde nogen gene ved det - udover det
manglende udsyn - og i løbet af et par timer var hævelsen faldet igen.

Mvh. Camilla Hæstrup