Mager boxer, 3år 8mdr.
Fra : Holger Wahlström

Dato : 22-07-04 14:59

Jeg har en dejlig hanboxer på 3 år og 8 mdr. Det sidste års tid har han af
og til haft "pive-mave" og ikke villet tage foder (Prism Adult) til sig. Det
har medført afmagring. En bekendt fortalte om en hund, der også havde
"pive-mave" og fik ordineret Alminox (syreneutraliserende medicin). Er der
nogen derude, der genkender symptomet og evt. det med for meget mavesyre -
og allervigtigst: havd man gør?
Holger

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-07-04 17:55

"Holger Wahlström" <holger@wahlstroem.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nogen derude, der genkender symptomet og evt. det med for meget mavesyre -

Hej Holger

Vi købte en hund sidste år, som også normalt blev fodret med Prism, han
havde også meget blød mave ( For at sige det på Dansk, ranskie.
Han får nu Skyttens hundefoder, og har fin mave, og har fået langt flottere
pels. Så er det endda et langt billigere, men det er der vel ingen der
skælder ud over. Om det kan gavne din, det ved jeg ikke, men det er da værd
at prøve.

M.V.H.....Benny..

Fra : Holger Wahlström

Dato : 22-07-04 21:53

Tak for idéen, Benny. Den vil jeg afprøve.
Holger

Fra : fam. Ager

Dato : 22-07-04 21:56

> [...]
> nogen derude, der genkender symptomet og evt. det med for meget mavesyre -

Hej Holger!

Jeg er også boxer ejer, har min 3. i rækken på nu 13 uger.
Hvis jeg havde været dig, havde jeg fundet en forhandler af El Kama, et
super grøntmix, hvori du blander kallun, fisk eller kylling.
Det er fuldt fordøjeligt og skånsomt for systemet. det er tilligemed fri for
alt hvad der har med kunstig tilsætning at gøre. Og hundene er vilde med
det!
det er også rigtigt godt til allergi hunde...
mail gerne, hvis du vil vide mere.

Mange hilsner fra Marie

Fra : Holger Wahlström

Dato : 24-07-04 12:25

Hej Marie!
Jeg har læst dine indlæg og diskuteret dem med Lanos egentlige ejer, min
datter.
Hun synes, vi skulle prøve El Kama. Jeg forstår på det hele, at du
forhandler det,
men spørgsmålet er jo ikke desto mindre, hvordan vi lettest køber det: altså
bestiller, betaler, får det leveret osv. Kan du hjælpe?
mvh.
Holger

Fra : fam. Ager

Dato : 25-07-04 07:40

Hej Holger!

Det glæder mig!, og du vil ikke fortryde. Jeg synes at du skulle ringe til
Jørgen søndergaard, han er leveranddør og er meget dygtig og behjælpelig.
Han vil meget gerne finde den nærmeste leverandør til dig, og hellere end
gerne hjælpe dig i gang med fodringen, og har du spørgsmål elsker han at
hjælpe.... hans telefonnummer er; 97720245, held og lykke!

venligst Marie

Fra : mus

Dato : 22-07-04 23:37

> [...]
> nogen derude, der genkender symptomet og evt. det med for meget mavesyre -

Hej

Jeg har også en han boxer med lignende problemer. Til tider skriger hans
tarme og uha hvor han kan lumre.
I perioder hvor det er rigtig slemt, holder han selv en faste dag.
Vi har prøvet en masse forskelligt foder. Og i lange perioder har han det
godt og så igen lange perioder hvor det ikke går godt.
Vi har lidt mistanke om at han ikke tåler foder med for meget protein.
Vi har kun en gang fundet noget han kunne tåle rigtig godt - men vi har
desværre glemt navnet - så nu er vi i gang med at teste alle typer igennem,
hos den forhandler vi køber hos.

Mener mærket lige nu er vi i gang med en sæk Lone Stae - hearty choice
premium. Det går mildest talt ikke særlig godt. Nu har han snart "pruttet"
sig igennem hele sækken. Problemet er at det jo altid er 15 kilo's sække der
sælges - så vi har ikke bare råd til at prøve i et par dage - for så igen at
prøve en ny type - og det er vel heller ikke godt for hunden at skifte så
ofte - eller hvad?

Oven i dette skal lige siges at vores hund er ret kræsen.

LN

Fra : fam. Ager

Dato : 23-07-04 07:32

"mus" <spoi@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ofte - eller hvad?
>
> Oven i dette skal lige siges at vores hund er ret kræsen.

Hej LN

Fordelen ved el kamaen, og kallun, som jeg beskrev i mit svar det første
indlæg, er at du kan regulere protein mængden, du kan i princippet fodre med
rent grøntmix, det er meget nærende.
"min" boxeropdrætter har -altid- fodret sine boxere på denne måde, og har
aldrig haft nogen problemer med hverken allergier, for hurtigt voksende
hvalpe, med HD og andet til følge, eller dårlig trivsel pga. foderet. og
så er det tilligemed billigt, og meget drøjt i brug!

Jeg er selv begyndt at forhandle El kamaen, og hakker selv kallun til "mine"
kunder. Og alle er meget begejstrede for det.
Blandt dem, er der bla. en boxer, som faktisk har været opgivet af
dyrlægerne pga. allergi. den er på prednisol og skidt, for at holde kløen på
afstand. havde faktisk ingen pels, og var som sandpapir at røre ved..nu et
stykke tid efter at den er gået over på dette foder, er den blevet
væsentligt blødere og er ved at danne ny pels.
Det er over bevisning nok for mig!.

Jag tror ofte, at det er forkert protein indhold i det koncentrerede
færdigfoder, og så alle de tilsætningsstoffer, og konservering, og
overfladebehandling og skidt, at vore hunde reagerer overfor.

Det var bare et godt råd, og en gratis oplysning... (-:

Venligst Marie

Fra : Leyna

Dato : 23-07-04 10:02

On Fri, 23 Jul 2004 00:36:33 +0200, "mus" <spoi@sol.dk> wrote:

> [...]
>sælges - så vi har ikke bare råd til at prøve i et par dage - for så igen at

Dér hvor jeg har købt både hunde- og katte foder har jeg fået aftale
om, at kunne hundene/kattene ikke lide/ikke tåle foderet, så leverede
jeg det tilbage og fik noget andet. Det var specielt et stort problem
med kattene, da den ene kat har sart mave, mens de øvrige kan æde hvad
som helst. Så er det lidt ærgreligt at købe en sæk med 15 kg. foder
for derefter at smide de 14 kg. ud. Men prøv at høre din forhandler om
ikke I kan få en aftale evt. med nogle vareprøver.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk