Jeg bliver så trist.......
Fra : Lene Hansen

Dato : 21-07-04 13:44

Ja, jeg bliver så trist når jeg læser alle de annoncer, der er i aviserne i
denne tid, med alle de kattekillinger. Hvad bliver der af dem? Får alle
disse katte et godt hjem? De fleste killinger kan jo afhentes ganske gratis.

Triste tanker

Lene Hansen

Fra : Sascha og Sillemis

Dato : 21-07-04 15:13

> [...]
> disse katte et godt hjem? De fleste killinger kan jo afhentes ganske gratis.

Nej,det kan ikke lade sig gøre at alle disse katte(killinger) for et
godt hjem,sådan er det bare,og sådan er det også med
hunde,kaniner,marsvin,heste og så videre,vi kan kun gøre vores til det
ved at forlange et eller andet beløb for dyrene...

Med venlig hilsen
Sascha og Sillemis
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Nana Sørensen

Dato : 21-07-04 17:44

"Lene Hansen" <le_ha@newmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> denne tid, med alle de kattekillinger. Hvad bliver der af dem? Får alle
> disse katte et godt hjem? De fleste killinger kan jo afhentes ganske

Hej Lene

Jeg har det på samme måde... Jeg sad forleden og kiggede dyreannoncer
igennem på DBA. De uønskede og usælgelige dyr er desværre ikke kun begrænset
til katte. Der er også tusind hunde, marsvin, hamstere osv, som ungerne
eller de voksne er blevet trætte af.
Jeg så en annonce som der lød nogenlunde sådan her:
Dobermann, hanhund, søger nyt hjem pga. tidsmangel. Han er fire mdr og sød
og rar.
Jeg tænker bare: Det var sgu hurtigt de blev trætte af den. Hvis den kun er
fire mdr, så er det da ikke længe de har brugt på den hund. Også lidt
mystisk at købe en hund, og så efter måske to mdr indse, at man "ikke lige
har tid". Arrrg... Hvor er mennesker dog dumme. Og stakkels hund. Det er
ikke ret mange mennesker, der vil tage en dobermann til sig. Og måske endda
en der har skjulte problemer. Øøøv da... Det er lige før man kan pege
annoncerne ud efter: Får nyt hjem, bliver aflivet, får nyt hjem, bliver
aflivet.
Det er lige til at blive depressiv af. Trist at så mange bliver fristet af
søde dyr, og så bare kyler dem ud, når de ikke er sjove mere. Der burde være
regler for det.
Og stakkels alle dem, som IKKE får et nyt hjem. Især smådyrene, da de
sjældent får lov til at blive aflivet. De får tit bare et klask i hovedet
med en skovl eller lignende.
Hvis i vidste hvor mange dyr der ender deres dage hos slangerne eller de
andre krybdyr. Mange dyr, som blev købt til et barn, et dyr som skulle være
barnets højtelskede kæledyr. I det mindste går det hurtigt og smertefrit. En
af mine venner har slanger, mange slanger, og afliver jævnligt smådyr for
folk, der ikke engang vil spendere en aflivning, når dyret er blevet
kedeligt.
A´rrrg.... For helvede.
For nogle år siden betalte jeg og en af mine venner en aflivning til en kat,
ud af vores lommepenge. Vi har vel været 15 år eller sådan. Vi fandt den på
vestvolden, og den var mildest talt i ussel forfatning. MEGET ussel, selv vi
kunne se at den ikke kunne reddes. Vi tog den så til dyrelægen, som fandt
frem til de mennesker som ejede den ifølge øretatoen. Men de benægtede alt,
og påstod at de havde givet den videre og ikek ejede den mere. De ville i
hvertfald ikke sponsorere dyrelægehjælp til den. Det korte af det lange var,
at ingen ville have den kat. Ingen ville elske den, og den kunne aldrig
klare sig, pga sult, sygdom og andet lort. Vi betalte for aflivningen og
gik. Må de brænde i helvede, de katteejere.
(Jeg fandt senere ud af, at man kunne have meldt dem til politiet pga
dyremishandling osv. Men det anede vi ikke dengang, så de slap.)
For satan.... Jeg bliver så harm. Jeg ser tit Animal Planet, og gud hvor er
der mange dyr, som skal lide under mennesker. Menneskeracen er en uhyggelig
ting.

Mvh. Nana (undskylder Længden)

Fra : Sascha og Sillemis

Dato : 21-07-04 18:05

> [...]
> der mange dyr, som skal lide under mennesker. Menneskeracen er en uhyggelig

Ja,jeg så også den annonce med dobbermannen på 4 mdr og tænkte
straks....Det er nok en hund der er en eller anden form for problemer
med og så sender de det bare videre til en ny familie....
Og så det med at nogen slår dyr ihjel til slangeføde.....hmmmm...det
syns jeg så er i orden,de skal jo også leve.....og det er da bedre at
dyrene bliver aflivet først,end i naturen,hvor de kan pines længe inden
de dør......