Motherboard Monitor stopper udvikllingen.
Fra : Bach|DK|

Dato : 21-07-04 07:47

Motherboard Monitor er ude af spillet efter 7½ år! Hvad gør man nu? Hvor
finder man et program som er ligeså godt?

--
Michael Bach

Fra : Leony

Dato : 21-07-04 14:15

"Bach|DK|" <m_bach_f@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Motherboard Monitor er ude af spillet efter 7½ år! Hvad gør man nu?
> Hvor finder man et program som er ligeså godt?

Sakset fra siden:
January 21st 1998 the Internet saw the 1st version of MBM v. 1.0
Juli 6th 2004, about 7.5 years later the MBM development comes to a stop

Måske skyldes afbrydelsen af udviklingen at evnen til at regne er gået
fløjten.

Der vil ikke være problemer med bundkort der allerede er understøttet,
så indtil du skifter hardware er du sikret.

Kig efter Speedfan:
http://www.almico.com/speedfan.php

Bundkortsproducenten har sikkert også et program der kan vise temperatur
og rpm på blæsere.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Bach|DK|

Dato : 21-07-04 22:34

> [...]
>
> Der vil ikke være problemer med bundkort der allerede er understøttet,
> så indtil du skifter hardware er du sikret.

Har lige skiftet bundkort (A7V880) så der ligger problemet :)

> Bundkortsproducenten har sikkert også et program der kan vise
> temperatur og rpm på blæsere.

Ja, men det var nu rart, da man havde det hele samlet i ét program :(
Den havde så mange brugbare funktioner.

--
Michael Bach

Fra : Søren Andersen

Dato : 21-07-04 22:53

"Bach|DK|" <m_bach_f@FJERNDETTEhotmail.com> wrote in message

> Ja, men det var nu rart, da man havde det hele samlet i ét program :(
> Den havde så mange brugbare funktioner.
>
> --
> Michael Bach

Hej, nu ved jeg ikke lige hvad Motherboard Monitor kunne, men dette PC
Wizard 2004 kan lidt af hvert:
http://www.cpuid.com/pcw.php

/Søren

Fra : Robert Eriksen

Dato : 22-07-04 20:44

Søren Andersen wrote:
> "Bach|DK|" <m_bach_f@FJERNDETTEhotmail.com> wrote in message

> Hej, nu ved jeg ikke lige hvad Motherboard Monitor kunne, men dette PC
> Wizard 2004 kan lidt af hvert:
> http://www.cpuid.com/pcw.php

Og til de af jer der, som jeg, sidder i blinde og leder efter et
download-link på den side så er det her:
http://www.cpuid.com/download/pcw2004_v163.exe

(link til 1.60 fandt jeg da jeg endelig opgav at finde det på
Download-siden. 1.63 linket har jeg stadig til gode at finde, men det
var ikke så svært igen at regne ud:)

Fra : Bach|DK|

Dato : 22-07-04 21:43

> Hej, nu ved jeg ikke lige hvad Motherboard Monitor kunne, men dette PC
> Wizard 2004 kan lidt af hvert:
> http://www.cpuid.com/pcw.php

Det minder mest om alle andre programmer som Sisoft Sandra og Everest.

Der er jo hverken log eller alarm funktion. Heller ikke noget dashboard.
Det er/var grundstenene i Motherboard Monitor.

--
Michael Bach

Fra : Søren Andersen

Dato : 22-07-04 22:20

Bach|DK| wrote:

> Det minder mest om alle andre programmer som Sisoft Sandra og Everest.
>
> Der er jo hverken log eller alarm funktion. Heller ikke noget
> dashboard. Det er/var grundstenene i Motherboard Monitor.

Det har du ret i - den var mere ment som et supplement til
bundkortproducenternes egne MBM programmer (såsom ASUS probe, etc), jvf.
nedenstående. Den viser alle MBM informationer, men har ikke alarm og
historielog - men er da god til lige at tjekke hvis man har mistanke om at
noget er galt eller lige har givet OC'en en ekstra tand...

Mvh,
Søren