Vil Palle trives hos mig??
Fra : Frk. Clausen

Dato : 20-07-04 21:42

Min gode veninde står og skal af med sin han kat Palle.
Jeg har sammen med min kæreste tænkt det hele godt igennem og har sagt ja
til at tage ham til os her til efteråret.
Palle er 5 år, meget kælen, børnevenlig, indekat, vant til at være meget
alene, spiser kun tørfoder, kastreret og er vaccineret samt sund og rask.

Jeg kender Palle ret godt, og han er en sød og dejlig misser.

Men jeg tænker bare på om det er synd for ham at flytte ejer og bosted?? Og
er det nogen god idè alt det her?? Jeg vil nemlig ikke have en kat der ikke
trives hos mig. og bare savner sin "mor"...

Fra : Allan

Dato : 20-07-04 21:44

"Frk. Clausen" <Gidinna@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
ikke
> trives hos mig. og bare savner sin "mor"...

Hej Frk. Clausen.
Jeg tror ikke der bliver nogle problemer med at flytte.
Katte lever i nuet dvs. De tænker ikke på hvad der skete men på hvad der
sker.
Så hvis du er sød ved Palle så tror jeg han får det rigtigt godt

Mvh Allan

Fra : pia

Dato : 20-07-04 21:54

On Tue, 20 Jul 2004 22:44:25 +0200, "Allan"
<allan_roskilde@hotmail.REMOVEcom> wrote:

> [...]
>sker.
>Så hvis du er sød ved Palle så tror jeg han får det rigtigt godt

det samme vil jeg mene vær sød og kærlig over for ham og han
vilstille og roig vænne sig til jer

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-04 22:02

> [...]
ikke
> trives hos mig. og bare savner sin "mor"...

Jeg har to omplaceringskatte... De faldt begge to hurtigt til. Selvfølgelig,
lige de første dage bruger katten lidt tid på at tænke "skal jeg blive her
eller hvad", men det er jo meget naturligt...

Jeg snakker meget med mine dyr, og fortalte dem begge om og om igen, at de
bor her nu. Jeg er overbevist om, at dyrene forstår meget mere af vores
talesprog, end vi går og regner med at de gør. Fx skete der en markant
ændring med den senest ankomne, i det øjeblik det gik op for ham, at han bor
her nu. Fra at være reserveret og lidt indelukket, blev han glad og
udadvent. På et øjeblik... Fra det tidspunkt af, har han også slikket løs på
mig, når vi har hygget

Med Mis var det nogenlunde det samme, bortset fra at han kysser, i stedet
for at slikke

Det skal nok gå helt fint med hans flytning. Husk hans mest personlige
legetøj/tæpper/hvad han end har, så han har noget der er hans eget i sit nye
hjem.

Held og lykke

Tina

Fra : Miver og Mulle's mor~

Dato : 20-07-04 22:11

Jep, for katte er utaknemmelige bæster, der på et split sekund glemmer deres
"mor" og bare elsker den næste "mor"
Det er min erfaring, med Svedsken (MissRosa) der godt nok ikke kunne li'
togturen fra Vordingborg til København, men som fluks faldt til hos
Benedikte...og glemt var jeg, der trods alt havde hende i 2 år....*snøft*

Så var ikke urolig, det går fint altsammen!!

Mange hilsner fra Miver og Mulles mor Heidi
(M&M har iøvrigt fødselsdag imorgen 21/7 :)
((det har Svedsken iøvrigt også :))

http://chocolade.dk
http://hei.homepage.dk
http://høns.dk
Husk at det kræver et plugin at se domæner med æ, ø og å :)
Kan hentes hér: http://www.idnnow.com/

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 20-07-04 22:18

On 2004-07-20 22:41:35 +0200, "Frk. Clausen" <Gidinna@hotmail.com> said:

> Min gode veninde står og skal af med sin han kat Palle.

<klip>

> Men jeg tænker bare på om det er synd for ham at flytte ejer og bosted?? Og
> er det nogen god idè alt det her?? Jeg vil nemlig ikke have en kat der ikke
> trives hos mig. og bare savner sin "mor"...

Der er ingen garantier med levende væsener, desværre.
Men - når nu Palle alligevel _skal_ ha' et nyt hjem, synes jeg da du
lyder som et ret perfekt forslag
Katte kan registrere savn og tab, og utryghed ved at blive anbragt et
nyt sted, så et stykke tid vil jeg gætte på, at han måske er lidt ked.
Men måske ikke. Meget afhænger af, hvordan han nu er skruet sammen i
temperament. Men mon han ikke under alle omstændigheder tør op efter en
passende tid og synes du er alle tiders?
Du kan lette overgangen lidt ved at sørge for, at så meget som muligt
er som han er vant til - mad, grus, bakke, soveplads osv. Måske du kan
overtage de ting han er vant til?

--
Knus fra Ann R

Fra : Allan

Dato : 20-07-04 22:30

"Ann Rudbeck" <webmaster@fjerndettesiamis.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Du kan lette overgangen lidt ved at sørge for, at så meget som muligt
> er som han er vant til - mad, grus, bakke, soveplads osv. Måske du kan

He He det var jo lige det jeg ville have skrevet.
Lad være med at læse det jeg skriver men læs det jeg tænker.

Nå men det er jo sådan katte er.

Mvh Allan

Fra : Kate

Dato : 20-07-04 23:15

"Frk. Clausen" <Gidinna@hotmail.com> wrote in

> Jeg vil nemlig ikke have en kat der ikke
> trives hos mig. og bare savner sin "mor"...

Jeg kan kun sekundere de andre. Jeg forestiller mig ikke det bliver
noget problem, specielt fordi han kender dig.
Som andre også har påpeget er katte forskellige. Jeg har to katte som
jeg har fået som voksne. Den ene "græd" i et par dage efter han var
flyttet hertil og så havde han fuldt ud accepteret mig som ny
fodermester og nussemaskine. Den anden havde det "problem" at hun ikke
er særligt kælen, så hun skulle ha' lidt længere tid inden hun faldt
til.
Jeg tror det vigtigste er at når du tag'r Palle hjem, at du lader ham
styre begivenhederne. Forstået på den måde at du viser ham at du gerne
vil nusse og ha' kontakt, men lad ham om at bestemme hvor og hvornår.
Jeg plejer at sige "føl dig frem" og det mener jeg. Simpelthen føl hvad
katten vil for jeg tror hurtigt den ved om du er god nok eller ej. Det
vil gøre den tryg hurtigere, tror jeg.

Held og lykke med din nye misling

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Leyna

Dato : 21-07-04 01:13

On Tue, 20 Jul 2004 22:41:35 +0200, "Frk. Clausen"
<Gidinna@hotmail.com> wrote:

>Men jeg tænker bare på om det er synd for ham at flytte ejer og bosted?? Og
>er det nogen god idè alt det her?? Jeg vil nemlig ikke have en kat der ikke
>trives hos mig. og bare savner sin "mor"...

Ikke nødvendigvis. Mini, som var min første kat nogensinde, kom fra et
rækkehus med adgang til det fri, og blev i første omgang indekat i en
meget lille lejlighed. Hun var min mors kat, som jeg tog til mig, da
min mor kom på hospitalet. Hun nåede dog kun at være indlagt en uge
før hun døde. Mini kendte mig selvfølgelig godt, men hun havde altid
været min mors kat, og snakkede ALDRIG med andre. Man kunne
allernådigst lige få lov at stryge hende over ryggen, men så heller
ikke mere. Hun havde ikke været i lejligheden i to døgn før hun lå på
skødet af mig, og siden har hun været MIN kat. Min mand bliver
behandlet som hun før behandlede mig, altså stort set ignoreret, så
det behøver ikke at blive et problem.

Held og lykke med Pelle!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Tine Kristiansen

Dato : 21-07-04 09:46

Vil også bare lige bekræftet, at det sagtens kan gå godt. Jeg har
overtaget 3 katte som voksne og de har det alle godt hos mig nu. Første
gang jeg fik en voksen kat, så var var hun meget bange. Hun lå under
sengen i flere dage og turde ikke komme frem - jeg var utrolig bange for
at hun savnede sin gamle familie for meget - men min kæreste og jeg
skiftes til at sidde på gulvet inde ved sengen og snakke med hende. Og
ligeså stille komme hun frem.

Og idag er hun den mest kærlige og kælne kat !!!! De to andre tog det i
stiv arm og kunne slet ikke mærke at de havde fået nyt hjem.

Så tag du endelig Pelle til dig !!

Med venlig hilsen
Tine Kristiansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Frk. Clausen

Dato : 21-07-04 13:18

Palle er en utrolig kælen og glad kat, så tror heller ikke det bliver
problem for ham at falde til.
Er ihvertfald blevet mere rolig efter alle jeres svar.
Kan slet ikke vente til at han kommer. Det føles som at der er 100 år til.

/Kristina