Meninger om Hill's Prescipt. Diet m/d ?
Fra : Dorthe Koch

Dato : 20-07-04 18:41

Har nogen prøvet det ny tørfoder fra Hill's Pesciption Diet m/d ? Mikkel
vil ganske enkelt ikke spise det, og går hellere "sulten fra bordet".

Med venlig hilsen
Dorthe Koch
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Camilla Baird

Dato : 20-07-04 19:39

Dorthe Koch wrote:
> Har nogen prøvet det ny tørfoder fra Hill's Pesciption Diet m/d ? Mikkel
> vil ganske enkelt ikke spise det, og går hellere "sulten fra bordet".

> [...]

Her er det omvendt - den ene, jeg har prøvet det på, elskede det og
valgte det frem for sit sædvanlige foder, som hun ellers er ganske glad
for. "Problemet" er bare, det er et dyrt slankefoder i længden...
Men, hvori består dit problem? Hvis det er meningen Mikkel skal tabe
sig, så har du fundet den perfekte slankekur - et kvalitetsfoder som han
spiser mindre af. Du kan have god samvittighed, for du tilbyder ham
et godt foder - han må spise det eller lade være, som han lyster - begge
dele taber han sig af
mvh Camilla

Fra : jytte jensen

Dato : 20-07-04 22:29

> [...]
> spiser mindre af. Du kan have god samvittighed, for du tilbyder ham

et godt foder - han må spise det eller lade være, som han lyster - begge

joh det gør han vel. Men de kære små kræ har vel ikke så godt af ikke at
spise ?!
hvilket har fået mig til at tænke på, om en kat af bare kræsenhed, kunne
nægte at tage føde til sig og dø ?

venlig hilsen
Jytte

Med venlig hilsen
jytte jensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 21-07-04 06:06

Jytte skrev
<Men de kære små kræ har vel ikke så godt af ikke at
spise ?!hvilket har fået mig til at tænke på, om en kat af bare kræsenhed,
kunne nægte at tage føde til sig og dø >

Der er lidt delte meninger om hvor længe en kat kan gå uden at spise, men
katte får meget hurtigt problemer så mere end 1-2 døgn kan uden mad kan være
"kriminelt"
Om de lige frem af kræsenhed vil sulte sig ihjel tror jeg ikke, men katte
med luftvejssygdomme kan få problemer
fordi de meget bruger lugtesansen, og kan de ikke lugte maden spiser de ikke
og så kan tvangsfodring komme på
tale, så deres organer ikke tager skade.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi