Text til "Den største bangebuks i byen" sg~
Fra : Kenneth Bjerregaard

Dato : 06-05-01 13:06

Hej NG,

Er der en venlig sjæl der ligger inde med texten til "Den største bangebuks i
byen", der vil sende den her?

--
på forhånd tak
Kenneth Bj

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 06-05-01 23:57

"Kenneth Bjerregaard" <bjerregaard-koldby@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:9d3ekh$c4q$1@news.inet.tele.dk...

Hej Kenneth
Værsågod...have fun...........
mvh/ Søren og Anette

-----------------------
Mel: Coward of the county
Den største bangebuks i byen

Alle kaldte ham den største bangebuks i byen,
for ingen har vel set ham vågne rigtigt op til dåd.
Hans mor har døbt ham Tommy, men han blev kaldt den feje,
men jeg har altid følt, at han blev frygt'ligt misforstået.
Han var bare ti år, da hans far døde i fæng'slet.
Jeg tog mig af Tommy, for han var min broders søn.
Jeg hør' endnu de sidste ord min broder sa'e til Tommy:
Søn mit liv er ude, men dit er li' begyndt.

Lov mig min søn, lyt nu til min sidste bøn:
Hold dig væk fra slagsmål, hvis du kan.
Man er ikke fej, når man bare går sin vej,
Jeg tror du' gammel nok til at forstå,
man vinder ikke noget ved at slå.

Der' altid en som har dig kær, og Tommys pi'e hed Bente,
her var ingen grund til at bevise han var mand.
En dag mens han var ude, så kom de vilde engle,
og de tog sig af Bente, og de var hele tre.
Tommy lukked' døren op og så sin Bente græde.
Den hvide hud, de grimme sår var mer' end han ku' ta'.
Så gik han hen til hylden, og han tog sin fars billed',
og mens tårer faldt på hans fars kind, ku' han høre at han sa'e:

Lov mig min søn .

De vilde engle lo ad ham, da han kom ind på grillen.
En af dem tog ordet: Var der noget, sku jeg spø'r.
Da Tommy vendte om, så lød det: Se nu ham den feje,
men der blev dødsens stille, da Tommy låste grillens dør.
Tyve år på knæene, det samler meget sammen,
og det slap han ud, det hele, det raged' ham en døjt.
Da Tommy gik fra grillen, og det flød med faldne engle,
så tænkte han på Bente, og han tænkte dette højt:

Jeg loved' min far som den sidste bøn han har
at hold' mig væk, hvis jeg kan.
Nej jeg var ikke fej, jeg ku' ikke gå min vej,
og kære far, som ægte men'ske ven,
engang imellem må man slå igen.

Alle kaldte ham den største bangebuks i byen.

---
Med venlig hilsen Anette & Søren Faarborg
The Flying Hotdogs: Ikke så meget snak - bare god musik
www.flyinghotdogs.dk mail: info@flyinghotdogs.dk
www.musikerposten.dk hurtig hjælp fra musiker til musiker

Fra : Kenneth Bjerregaard

Dato : 08-05-01 12:27