qxl, safari og javascript.
Fra : Martin Jørgensen

Dato : 19-07-04 23:57

Hej NG.

Virker qxl ikke på en Mac med Safari? Safari brokker sig over noget med
javascript, men heldigvis lykkedes det at sætte en vare til salg med IE
5.2...

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Jonas Voss

Dato : 20-07-04 09:17

In dk.edb.mac, unoder.spam@spam.jay.net wrote:

> Virker qxl ikke på en Mac med Safari? Safari brokker sig over noget med
> javascript, men heldigvis lykkedes det at sætte en vare til salg med IE
> 5.2...

Hvis du skrev hvilken side, hvilken fejl, og med hvilken version af
Safari du får fejl ville det være nemmere at hjælpe dig.

--
| Jonas @ 55.68 , 12.57 | <http://blog.verture.net/> |

BOFH-excuse: crop circles in the corn shell

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 20-07-04 19:53

Jonas Voss wrote:

> Hvis du skrev hvilken side, hvilken fejl, og med hvilken version af
> Safari du får fejl ville det være nemmere at hjælpe dig.

Siden har jeg skrevet er qxl.dk - prøv at sætte en vare til salg med din
version af Safari, så vil få beskeden frem om noget javascript-snask,
lige efter du godkender. Min version er 1.2.2 (v125.8).

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Jonas Voss

Dato : 20-07-04 23:46

> [...]

> version af Safari, så vil få beskeden frem om noget javascript-snask,
> lige efter du godkender. Min version er 1.2.2 (v125.8).

Du kan ikke lige gengive fejlen her? Jeg har ikke i sinde at oprette mig
og sætte noget til salg for at finde en fejlen.

Jeg antager at der er to muligheder for at du får fejlen.

1. Dårlig javascripting på siden.
2. Safaris dårlige javascript-implementering (som godt nok er blevet
meget bedre i de senere versioner).

Det nemmeste er nok at bruge en anden browser, IE som du vist havde
brugt, i stedet. Hvad med FireFox/Mozilla/Camino, giver de den samme
fejl?

--
| Jonas @ 55.68 , 12.57 | <http://blog.verture.net/> |

BOFH-excuse: The file system is full of it

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 21-07-04 19:46

Jonas Voss wrote:

> In dk.edb.mac, unoder.spam@spam.jay.net wrote:
-snip-
> Du kan ikke lige gengive fejlen her? Jeg har ikke i sinde at oprette mig
> og sætte noget til salg for at finde en fejlen.

Ok: Den skriver "Beklager, men din vare kunne ikke blive sat til salg:
Din browser understøtter ikke JavaScript. hvis du har ændret din
browsers standard indstillinger, så klik på de følgende links og se
hvordan du kan bruge JavaScript og cookies med /link:Microsoft IE/ eller
/link:Netscape/.

Fejlbeskeden bliver vist i måske 1 sekunder, hvorefter den hopper
tilbage til den side man skal godkende på...

> Jeg antager at der er to muligheder for at du får fejlen.
>
> 1. Dårlig javascripting på siden.
> 2. Safaris dårlige javascript-implementering (som godt nok er blevet
> meget bedre i de senere versioner).

Ok, det har jeg så ikke så meget forstand på...

> Det nemmeste er nok at bruge en anden browser, IE som du vist havde
> brugt, i stedet. Hvad med FireFox/Mozilla/Camino, giver de den samme
> fejl?

Dem har jeg ikke. Kan det anbefales at downloade en af disse browsere,
sådan helt generelt mener jeg? Jeg er nu glad nok for at IE 5.2 til Mac
findes, så de få hjemmesider, der ikke fatter andet stadigt kan ses på
en mac...

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Karl Antz

Dato : 21-07-04 20:02

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

> [...]
> sådan helt generelt mener jeg? Jeg er nu glad nok for at IE 5.2 til Mac
> findes, så de få hjemmesider, der ikke fatter andet stadigt kan ses på

Jeg bruger Firefox til netop de sider som Safari ikke vil æde pga
javascript - bl.a. min linksys routers konfig.
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th