Palm IIIx & Mac
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-07-04 21:25

Hej

Jeg har erhvervet mig en billig Palm IIIx med sort/hvid skærm, touch
felter m.m., cradle og stik til parallel + USB adapter.

Vil denne model virke under både klassisk OS 8.6 - 9.x med Palm Desktop
2.6.x og på OS X med Palm Desktop 4.x?

Jeg er nogenlunde sikker på, den vil virke på OS 9.x, men er mere
tvivlende, om det samme gælder på X.

Nogle erfaringer med IIIx'eren?

mvh. Erik Richard
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 19-07-04 22:44

> [...]
> felter m.m., cradle og stik til parallel + USB adapter.
>
> Vil denne model virke under både klassisk OS 8.6 - 9.x med Palm Desktop

Ja, til klassisk OS 8.x kan du bruge version 4.0 og til 9.x 4.x! Til Mac
OS X vil jeg anbefale iSync, iCal og Adressebogen fremfor palm Desktop.

> Jeg er nogenlunde sikker på, den vil virke på OS 9.x, men er mere
> tvivlende, om det samme gælder på X.

Den skulle virke uden problemer.

> Nogle erfaringer med IIIx'eren?

Nej! Men et kig rundt på <http://www.palmone.com/us/support/palm3x/>
giver de rette svar.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-07-04 00:49

Hej Michael

Michael Tysk-Andersen wrote:

> Ja, til klassisk OS 8.x kan du bruge version 4.0 og til 9.x 4.x!

Hm, Jeg har haft en del problemer med Palm Desktop 4 på min G3/900 og
min Beige G3/300AV, mens 2.62 stadig kører upåklagelig. Jeg véd godt, at
en del af de nyeste funktioner til de nye Palm modeller ikke er med i
ver. 2.6.x, men de er jo heller ikke i IIIx'eren.

> Til Mac OS X vil jeg anbefale iSync, iCal og
> Adressebogen fremfor palm Desktop.

?? hvorfor egentlig det? - Jeg er vant til at bruge PD 2.62 som mit
kalenderprogram og kender den efterhånden ud og ind. - Den har aldirg
givet mig problemer på nogen måde.

> Den skulle virke uden problemer.

Jeg prøver... Jeg har ikke givet nogen formue for den, men den passer
til mig, - især da den har s/h skærm, hvilket jeg bedst kan se. - Jeg
mangler blot en Palm Stylus til den, men de koster jo ikke en formue...

> Nej! Men et kig rundt på <http://www.palmone.com/us/support/palm3x/>
> giver de rette svar.

Er bookmarked til senere brug...

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 20-07-04 07:49

> ?? hvorfor egentlig det? - Jeg er vant til at bruge PD 2.62 som mit
> kalenderprogram og kender den efterhånden ud og ind. - Den har aldirg
> givet mig problemer på nogen måde.

Grundet bedre integration med systemet og andre applikationer samt
iSync! Palm Desktop er da bestemt et godt program som ikke vil give
anledning problemer. Det er dog et program som ikke vil blive
videreudviklet.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Sebastian

Dato : 20-07-04 17:10

> Jeg har erhvervet mig en billig Palm IIIx med sort/hvid skærm, touch
> felter m.m., cradle og stik til parallel + USB adapter.
tillykke med det.
Sig god dag til en PDA der kører flere måneder uden at skifte batteri
eller lade op.

> Vil denne model virke under både klassisk OS 8.6 - 9.x med Palm Desktop
> 2.6.x og på OS X med Palm Desktop 4.x?
Både og. Den vil også virke med MacPac 1 til 68k.
Der er bare den krylle, at version 4 og 2.6 ikke benytter det samme
format ved conduits.

> Jeg er nogenlunde sikker på, den vil virke på OS 9.x, men er mere
> tvivlende, om det samme gælder på X.

> Nogle erfaringer med IIIx'eren?
Jeg bruger stadigvæk min almindelig III. (IIIx har 4 i stedet for mine 2
MB ram og en lidt bedre skærm). Det eneste jeg savner er bluetooth. Men
Irda er også ok.
Sidste uge købte jeg endnu en Palm III - nu har jeg en ny skærm til den
defekte Palm IIIx jeg havde liggende.

For ikke at være alt for meget off-topic kun 1 hint. Hvis din Palm
stadig kører Palm OS 3 eller 3.1 - lav en update til 3.3. Den er gratis
og giver bedre hotsync, netværk, tcp/ip og fuld irda kompatibilitet.
Hvis du vil trække pungen op af lommen, så gå efter Palm OS 4.1.

hilsen
--
Sebastian Loeck
Frederiksberg - Denmark

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-07-04 18:09

Hej Sebastian

Mange tak for de opl., - så skal jeg i 'gemmerne' og finde div. software
frem. Men jeg vil nu først og fremmest bruge den som 'kalender' og
notesblok...
mvh. Erik Rihcard

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 20-07-04 20:00

thorfinn@ofir.dk (Sebastian) writes:

> Hvis du vil trække pungen op af lommen, så gå efter Palm OS 4.1.

Kræver det ikke mere RAM end IIIxyz modellerne har?

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Sebastian

Dato : 21-07-04 23:16

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Kræver det ikke mere RAM end IIIxyz modellerne har?
Nej, bare det er muligt af flashe ROM.
Ved alle modeller fra III serien, bortset fra "universitetsmodellen"
IIIe, kan man flashe et nyt Palm OS i ROM.
En Palm III har med 2 MB ikke mindre Ram end en Palm V eller en Zire.

hilsen

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg - Denmark