Smarttalk hvilket net?
Fra : Didi

Dato : 19-07-04 21:21

Hej

Jeg har lige oprettet et Smarttalk abonement, men optankning, blandt andet
for at få glæde af sms til 1 øre.
Nogen der ved hvilket net det kører på?

Hilsen Ditte

Fra : Tanja Christensen

Dato : 19-07-04 21:40

Didi skrev:

>Hej
>
>Jeg har lige oprettet et Smarttalk abonement, men optankning, blandt andet
>for at få glæde af sms til 1 øre.
>Nogen der ved hvilket net det kører på?

Da jeg var kunde hos Smarttalk var det på TDC's mobilnet. Men iflg.
http://www.smarttalk.dk/smarttalk/smarttalk.nsf/pages/Information.html
så bruger de også Sonofons net nu.

--
Tanja
CHICKENS: The only animals you eat before they are born

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 20-07-04 00:45

On Mon, 19 Jul 2004 22:39:46 +0200, Tanja Christensen
<Tanjasnospam@sweetpie.dk> wrote:

>Da jeg var kunde hos Smarttalk var det på TDC's mobilnet. Men iflg.
>http://www.smarttalk.dk/smarttalk/smarttalk.nsf/pages/Information.html
>så bruger de også Sonofons net nu.

Det har de altid gjort. debitel (som ejer smarttalk) benytter både TDC
og Sonofons net. De benyttes dog ikke samtidig (det havde nu været
smart, for at få den bedste dækning), men hver enkelt SIM-kort bruger
enten det ene eller det andet net - fast. Nogle steder kan man (når
man opretter abonnementet) selv vælge, om man vil benytte TDC eller
Sonofons net, men oftest er det ikke noget man har indflydelse på
(eller bliver spurgt om). Min erfaring siger mig i øvrigt, at det
primært er TDCs net der benyttes.

Hvorfor man hos debitel har valgt at rode rundt med to
selskaber/leverandører, det er mig umiddelbart en gåde (og har fx også
af og til skabt problemer for debitel mht. telefoner der har været
simlocked).

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

Ring gratis fra din fastnet-telefon: http://www.simlock.dk/link/uvtc/

Fra : Jean

Dato : 20-07-04 10:12

Lasse Hedegaard skrev:
> [...]
> selskaber/leverandører, det er mig umiddelbart en gåde (og har fx også
> af og til skabt problemer for debitel mht. telefoner der har været

Jeg synes nu det er meget smart, da nogle gerne vil være kunde hos et
selskab med Sonofon net, da de har en oplevelse af at Sonofon-net er bedst i
deres område.
Personligt er min oplevelse, at TDC's net er bedste 9 ud 10 gange. Det viser
de fleste undersøgelser da osse.

Jeg bliver aldrig kunde ved andre et TDC-selskaber (Telmore styrer!), da jeg
er vant til den gode dækning. Har hørt meget brok over Sonofon, Telia og
Orange's dækning, så dem gider jeg ikke...

Gad vide, hvem der er dyrest som service-provider for Debitel...?

Mvh Jean
--
I tvivl om nethandel?
Tjek: www.net-tjek.dk

Fra : Didi

Dato : 20-07-04 10:22

"Didi" <ditte--@bog.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har lige oprettet et Smarttalk abonement, men optankning, blandt andet
> [...]
Hej

Ringede til dem, kommer an på hvilket nummer man får. Jeg har valgt 5089xxxx
så jeg kører på Sonofons net.

Hilsen Ditte