Vægtforøgelse
Fra : dpl

Dato : 19-07-04 18:46

Hej, ja nu tillader jeg mig lige at starte endnu en tråd, håber det er ok.

Denne gang har jeg et spørgsmål om killingers vægt. Vores lille neva
vejede 89g ved fødslen, og tabte 2g det første døgn. Nu andet døgn har
den så taget 5g på. Er dette ok, eller bør jeg være bekymret? Den anden
killing er allerede oppe på 126, så der er vist ikke noget at være bange
for.

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Pernille og Jesper

Dato : 19-07-04 18:46

Hej Dorthe,

så længe din lille "blegfis" bliver ved med at tage på nu, er det okay -
de kan godt tabe sig lidt det første døgn, indtil mælkebaren er i form.
Men de skal gerne op på at tage 10 g på pr. dag inden for kort tid,
ellers kan du godt overveje at blive bekymret

Held og lykke med de fine sibilinger!

/Pernille
www.garion.dk

Fra : dpl

Dato : 19-07-04 21:23

Hej Pernille
Tak for svaret. Jeg holder selvfølgelig øje med vægten fremover.

Hilsen Dorthe

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 19-07-04 21:34

Hej Dorthe

Umiddelbart ville jeg sige at det er ok, som Pernille også siger, taber
killinger sig nogle gang lidt de første døgn.
Der er en regel der siger 10gr om dagen men den har ingen af mine killinger
læst nogle tager "voldsomt" på
i starten for så at mindske vægtkurven senere, andre er langsomme i starten
og indhenter det senere, det som efter min mening er vigtigere, er om
killingerne trives, føles faste
og spændstige, ikke er slappe når de tages op, viser initiativ til at finde
dievorterne og brokker sig hvis mor går midt i måltidet.

I et kuld på 3 somalier var den ene et lille skravl, mindste fødselsvægt,
tabte sig de første 2 døgn, da hans søskende
nåede 200 gr, var han lige knapt 100 gr, *GG* han endte med som 12 uger at
være et ½ kg tungere end de to andre, så selvom det er vigtigt at holde øje
med vægten
skal man ikke glemme at killinger er lige så forskellige som mennesker.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : dpl

Dato : 21-07-04 19:27

Hejsa
Bekymringen har bestemt fortaget sig, begge mimser tager fint på nu.
Den blå dreng er oppe på 15g om dagen, mens det lille fine dukkebarn
ligger på 10g om dagen.

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/