Hvor katte dog regnes.....
Fra : Jonas

Dato : 19-07-04 15:34

for så lidt herude på landet.....

Min kone og jeg var på vej et katte-internat med en lille killing, som vi
dagen forinden havde fundet helt mutters alene i motorvejsrabatten!!!!
Vi havde ikke kørt ret længe, inden jeg får øje på en kat, der prøver på at
løbe over vejen på 3 ben. Det fjerde ben var bøjet, og det var tydeligt, at
katten ikke kunne bruge dette ben.Vi stopper, og jeg går over til katten.
Den er ikke sky, og jeg får den lokket over til bilen. Her får vi set på det
dårlige ben. Der er et stort sår på benet. Katten er helt sort og ikke
neutraliseret.
Der er en gård i nærheden, så min kone går derover for at spørge om det er
deres sorte kat. Idet min kone går ind på gårdspladsen, ser hun en åben
stalddør og flere forpjuskede katte.Det er en mindre pige, der åbner døren
og hun siger, at det godt kan være deres, men da manden i huset kommer
til.....siger han ( efter laaang betænkningstid ), at det ikke er
deres....men han kigger ikke min kone i øjnene, da han benægter.
Pigen og manden følger dog med min kone ud på vejen for at kigge på katten,
men da katten ser manden, bliver den fuldstændig febrilsk og jeg indkasserer
rifter og bid.
Mine kone spørger manden om en papkasse, og han finder en papkasse. Efter en
del besvær lykkedes det os at få katten til at blive i papkasse/sæk ordning.
Vi tager katten med os i bilen og kører hen til mine svigerforældre. Her
ringer min kone ringer til falck, som afhenter katten for at bringe den til
den dyrlæge.

Senere får vi afleveret den lille killing på internatet. Her fik killingen
en rigtig varm velkomst af søde kattefolk, så det var bare dejligt.

Men mødet med 2 hjælpeløse katte i løbet af et døgn gør ondt. For killingen
er der håb om et rigtig godt hjem, men for den stakkels sorte landkat var
der intet!

Venligst

Jonas

Fra : pia

Dato : 19-07-04 15:43

On Mon, 19 Jul 2004 16:33:48 +0200, "Jonas"
<jonas1960(fjern)@jubiimail.dk> wrote:

> [...]
>er der håb om et rigtig godt hjem, men for den stakkels sorte landkat var

hej jonas sikken i sørgelig historie
den gård i var på bude efter min mening medlse til værnet, for selvom
man har katte og de lever i en stald skal man da passe dem og sørger
for at de har det godt og ikke bare give dem mad og vand engang om
dagen

venligst

pia

Fra : fam. Ager

Dato : 19-07-04 17:41

Hvis alle var som dig og din kone, var det en langt bedre verden!

stor respekt for din handling!

mange hilsner fra marie

Fra : Miver og Mulle's mor~

Dato : 19-07-04 22:12

> Hvis alle var som dig og din kone, var det en langt bedre verden!
>
> stor respekt for din handling!
>
> mange hilsner fra marie

Lige mine tanker, udtrykt kort og præcist!

Mange hilsner fra Miver og mulles mor Heidi

http://chocolade.dk
http://hei.homepage.dk
http://høns.dk
Husk at det kræver et plugin at se domæner med æ, ø og å :)
Kan hentes hér: http://www.idnnow.com/

Fra : Pia Nave

Dato : 19-07-04 22:22

Miver og Mulle's mor Heidi wrote:

> "fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Lige mine tanker, udtrykt kort og præcist!
>
> Mange hilsner fra Miver og mulles mor Heidi

Ja jeg kan kun melde mig i koret og sige: Rigtig godt gået!!
Man kunne ønske der var mange flere som dig og din kone!!
Killingen skal nok klare den (efter Jeres hjælp), så alle mine tanker
går til den stakkels sorte mis

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : Leyna

Dato : 20-07-04 11:06

On Mon, 19 Jul 2004 16:33:48 +0200, "Jonas"
<jonas1960(fjern)@jubiimail.dk> wrote:

>for så lidt herude på landet.....

Hvor har du ret, og hvor er det sørgeligt. Når man har dyr medfører
det samtidigt et ansvar, og hvis ikke de voksne tager det ansvar, hvad
er det så de giver deres børn med i baggagen?

Hos vores nye dyrlæge herovre vakte det ren forbløffelse da jeg sagde
at kattene ikke fik P-piller. Han var lige ved at starte på en længere
opsang, da det pludselig gik op for ham, at begge hunkatte er
neutraliserede og har været det fra før de blev kønsmodne. Det er
åbenbart ikke normalt herude, for det koster jo... *SUK*
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Jonas

Dato : 20-07-04 12:17

Hej Piger!

Tak for Jeres ros på mit indlæg

Vi var meget modløse efter at Falck havde afhentet den sorte kat. Den fik
aldrig chancen for et godt katteliv.
Kattens skæbne skulle afhænge af tilfældige mennesker, som kom forbi og så
hvor dårlig den var.
Det gør ondt at tænke på.

Venligst

Jonas