Nye iPod
Fra : Henrik Münster

Dato : 19-07-04 15:13

Så er den nye 4. generation af iPod landet. Der er ikke de helt store
ændringer, men de fire knapper er forsvundet til fordel for et
scroll-hjul ligesom det på iPod Mini. Og så er der kun en 20 og en 40
GB.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Sebastian

Dato : 19-07-04 17:26

> [...]
> ændringer, men de fire knapper er forsvundet til fordel for et
> scroll-hjul ligesom det på iPod Mini. Og så er der kun en 20 og en 40
Du glemte det vigtigste - iPod blev betydelig billigere!

Sebastian Loeck
Frederiksberg - Denmark

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-07-04 21:55

Sebastian <thorfinn@ofir.dk> wrote:

> Du glemte det vigtigste - iPod blev betydelig billigere!

Det var bare et hurtigt indlæg for at gøre jer opmærksommme på det. Jeg
havde ikke selv sat mig nærmere ind i det. Jeg må indrømme, at jeg
efterhånden også har fået lyst til at få mig en iPod. Det er jo
fristende:
<http://www.geekculture.com/joyoftech/joyarchives/577.html>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Lars H. Pedersen

Dato : 20-07-04 10:57

"Sebastian" <thorfinn@ofir.dk> wrote in message

> Du glemte det vigtigste - iPod blev betydelig billigere!

Ja, men der er til gengæld også nogle ting som ikke er med som standard
længere.
20 GB: Docking station, fjernbetjening, beskyttelses etui.
40 GB: Fjernbetjening, beskyttelses etui.

Disse ting skal nu købes som tilbehør, og det koster jo.....
Docking station: 350,-
Fjernbetjening (incl. hovedtelefoner): 350,-
Etui: ??? (men den koster vel også et par hundrede kroner).

Mvh. Lars

--
Ved svar på mail: Fjern "fjerndether" i adressen og oversæt domænet til
engelsk.

Fra : No1

Dato : 20-07-04 15:54

> Ja, men der er til gengæld også nogle ting som ikke er med som standard
> længere.

Sammenlign den nye $300 20GB model med den gamle $300 15GB model. Ikke
med den gamle $400 20GB model.

USB kabel er med som standard i $300 modellen. Den gav jeg vist ca. $25
for til min 3G 15GB.

Du har sikkert ret mht. $400 modellen. Men hvis man ikke skal bruge det,
er de penge sparet. Og det "manglende" tilbehør ift. før kan nok godt
købes til de sparede $100.

Fra : Lars H. Pedersen

Dato : 20-07-04 18:50

"No1" <nospamplz@removeentireaddress.mars> wrote in message

> Sammenlign den nye $300 20GB model med den gamle $300 15GB model. Ikke
> med den gamle $400 20GB model.

Hvis man vil sammenligne mindstemodeller, så ja. Men jeg ville sammenligne
samme kapacitet. Hvis jeg har behov for 20 GB så ville jeg ikke have købt en
15 GB før.

> USB kabel er med som standard i $300 modellen. Den gav jeg vist ca. $25
> for til min 3G 15GB.

OK. Det vidste jeg ikke, at der ikke var standard før. Det vejer
selvfølgelig noget op.

> Du har sikkert ret mht. $400 modellen. Men hvis man ikke skal bruge det,
> er de penge sparet. Og det "manglende" tilbehør ift. før kan nok godt
> købes til de sparede $100.

Hvis man har den i lommen, synes jeg det er en rigtig god idé at have et
etui, og så er det også vigtigt at have en fjernbetjening.
Men du har ret i at de 100$ dækker mere end prisen for tilbehøret.

Men min pointe var egentlig blot at det jo er nemt at sætte prisen ned, hvis
man laver standardudstyr om til tilbehør. Det er først når man undersøger
tingene nærmere at man finder ud af det, og det kræver jo også at man ved at
det var standardudstyr før. Hvis man ikke ved det, ser man det jo som en
endnu bedre prisnedsættelse.

Mvh. Lars