Sorte Schæferhunde Klub?
Fra : Claudio Adam

Dato : 19-07-04 10:30

Er der nogen der haver pejling i om der findes en klub for Sorte
Schæferhunde?

hilsen,

Adam.

--

www.sitecenter. dk/dannebrog

Fra : DCH

Dato : 19-07-04 14:46

"Hej hej

Lige umiddelbart tror jeg ikke at der gør - det er jo stadig en
schæferhund så mon ikke det er den samme klub for de "brogede"...???

Med venlig hilsen
DCH

http://www.kandu.dk/

Fra : Søren Jensen\(9800\)

Dato : 19-07-04 15:18

"DCH" <DCH.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> "Hej hej
>
> Lige umiddelbart tror jeg ikke at der gør - det er jo stadig en
> schæferhund så mon ikke det er den samme klub for de "brogede"...???

Den kan da sagtens komme i alle schæferhunde klubber, der er da nogle der
hvor jeg træner og jeg har da set andre sorte schæfer i krede jeg har været
i.

--
Venlig Hilsen
Søren Jensen

Fra : Winther

Dato : 20-07-04 08:58

"Claudio Adam (slet EG8SE)" <breidholdt@EG8SEprivat.dk> skrev i en
meddelelse news:10902295550.927761353403525@dtext.news.tele.dk...

> Er der nogen der haver pejling i om der findes en klub for Sorte
> Schæferhunde?
>
> hilsen,
>
> Adam.
De sorte schæferhunde er født i samme kuld som de grå, altså nogle bliver
sorte, andre bliver grå. Jeg tror ikke der findes klubber kun for sorte. Der
er klubber for hvide hyrdehunde, men det er en race for sig selv, uanset at
nogle kalder dem for hvide schæfere.

Vh. Winther

Fra : Claudio Adam

Dato : 20-07-04 19:22

--

Jeg takker for info,
der hvor jeg måske mere vil hen er om der er nogen kennel der ligesom

Fra : Winther

Dato : 20-07-04 23:39

"Claudio Adam (slet XBEGE)" <breidholdt@XBEGEprivat.dk> skrev i en
meddelelse news:10903478920.533819223486383@dtext.news.tele.dk...

> --
>

> Jeg takker for info,
> der hvor jeg måske mere vil hen er om der er nogen kennel der ligesom
> [...]
Møller og Troldbjerg har med mellemrum
Vh. Winther

Fra : Claudio Adam

Dato : 21-07-04 08:07

Winther <Falk-Petersen@invalid.dk> skrev:

> [...]

Jovel, er der nogen der ligger inde med en adresse, eventuel link
til hjemmeside vedrørende Møller og Troldbjerg

Fra : Winther

Dato : 21-07-04 09:42

"Claudio Adam (slet K0QOF)" <breidholdt@K0QOFprivat.dk> skrev i en
meddelelse news:10903937760.166778561985037@dtext.news.tele.dk...

> Jovel, er der nogen der ligger inde med en adresse, eventuel link
> til hjemmeside vedrørende Møller og Troldbjerg
> hilsen,
> Adam

http://www.danskph.dk/, gå ind under kenneler. Herunder står Møller, men
Troldbjerg laver flere kuld og har flere sorte tæver, så her er
sansynligheden større, www.Troldbjerg.dk
Du skal også vide, at de sorte er brugslinjer ligesom de grå, så står der
ikke hund og træning på en stor del af din fritid, så hold dig langt væk fra
disse linjer.

Vh. Winther

Fra : Claudio Adam

Dato : 21-07-04 10:10

> [...]
>brugslinjer ligesom de grå, så står der
>ikke hund og træning på en stor del
>af din fritid, så hold dig langt væk fra

Jah det har du så sandelig ret ved,
- på den anden side kan man overordnet sige at det gælder for alle
schæfere,
du skal have tak for info.

Fra : Claus

Dato : 21-07-04 16:03

> Jah det har du så sandelig ret ved,
> - på den anden side kan man overordnet sige at det gælder for alle
> schæfere,

Se der tager du meget fejl, der er meget stor forskel på en Schæfer af
brugslinier og en Schæfer af alm linier, der er så stor forskel på
psyken at man skulle tro at det var 2 fordkellige racer..

Claus

Fra : René Kofoed

Dato : 21-07-04 20:09

--
> [...]
> brugslinier og en Schæfer af alm linier, der er så stor forskel på
> psyken at man skulle tro at det var 2 fordkellige racer..

Hej Claus.

Er du ikke venlig at uddybe det specifikt, hvor og hvordan der er stor
forskel ??
Har en HAlinie, men overvejer en brugslinie som afløser for Lab.bland, om
forhåbentlig mange år endnu.

Mvh Susanne.

Fra : Martin Vollert

Dato : 22-07-04 05:06

> [...]
> forskel ??
> Har en HAlinie, men overvejer en brugslinie som afløser for Lab.bland, om

Forskellen som jeg har oplevet det i den Ph klub hvor jeg træner er,
at de 4 jeg træner med (brugslinie 2sort & 2grå) er bund hysterisk (på en god måde),
De er så ivrige for at få lov til at arbejde hele tiden at det nogle gange er helt sygt at
høre på , og der skal bare ske noget hele tiden.
Min egen (gul/sort/langhåret) er et møøøjjj mere rolig gemyt, han er lidt længere
om at komme i omdrejninger end de andre men følger dog godt med, men på
en helt anden og mere rolig måde, og der hjemme er han også langet mere rolig end
de andre, kan jeg forstå når vi snakker om det.
Men hver især er de alle 5 nogler super dejlige hunde.
--
Hilsen Martin.

Fra : Claudio Adam

Dato : 23-07-04 02:39

Claus <Mito.nospam@adslhome.dk> skrev:

>Se der tager du meget fejl, der er
> [...]

- jah der er knald på de sorte schæfere,

hilsen Adam

--

www.sitecenter. dk/dannebrog