Hund til Bornholm
Fra : Per Møller

Dato : 19-07-04 00:10

Det er tilsyneladende en vanvittig parodi for at få en hund gennem
Sverige og til Borenholm. De skal have ormekur, men må ikke komme ud
af bilen. Tror de, at der kommer ormeæg ud med udstødningen ??
Skal man overhovedet tage dem alvorligt ? Kan man ikke bare køre over,
som om man ikke har hund i bilen, -- eller skal vi mennesker måske
også til at have en ormekur ?
m.v.h.
Per

Fra : Heidi Jensen

Dato : 19-07-04 07:13

Det kan du da godt, men hvis I evt. skulle blive stoppet, vil din hund blive
sat i karantæne på ubestemt tid.... og den risico er der ikke mange
hundeejere, der tør løbe!

Hvad er det store problem at give sin hund ormekur? Det skal den jo
alligevel have engang i mellem! Og hvis du nu er smart får du lavet en 4
ugers attest, så du ikke behøver om dyrlægen, når du skal rejse hjem igen!

Heidi

"Per Møller (slet 35Q4E)" <pkbasti3bkbuller@35Q4Email.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:10901923320.333675276094002@dtext.news.tele.dk...

Fra : Ulla Kofod

Dato : 22-07-04 21:15

> Hvad er det store problem at give sin hund ormekur?

Nu er det jo ikke problemet med at hunden skal have ormekur, det er jo fint
nok, hvis den altså har orm. Det store problem som de dumme svenskere ikke
tænker på er at ormene (og ikke hunden), bliver resistente overfor ellers
udmærkede ormekure, og man må i gang med at udvikle nye kure.

THAT'S WHY

Mvh Ditte

Fra : Heidi Jensen

Dato : 24-07-04 23:43

"Ulla Kofod" <ulla.kofod@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nok, hvis den altså har orm. Det store problem som de dumme svenskere ikke
> tænker på er at ormene (og ikke hunden), bliver resistente

Helt korrekt, men lad svenskerne om det! Heldigvis er det stadig muligt at
rejse til og fra Bornholm- uden om sverige..... Så det kunne måske være en
mulighed for dem, der ikke vil lade sin hund få ormekur hele tiden!

Jeg tror helt klart at svenskerne gør sig selv en bjørne tjeneste ved alle
de ormekurer, men det skal de nok opdage på et tidspunkt. Ind til videre,
synes de svenske hundefolk, at det fungerer ganske glimrende :0)

Mvh. Heidi