Tyndskid i 10 dage...
Fra : CPH_LAVA

Dato : 18-07-04 21:24

Har 2 dejlige katte. En han på 5 og en ungfrue på 11 mdr. Problemet er, at
hun har haft tyndskid i næsten 2 uger nu,,, (hannen har ingen problemer
haft),,, og selv om jeg har skiftet fodertype flere gange har det ingen
virkning... Hun trives ellers til daglig og virker overhovedet ikke mærket
af sin mave...

Kommer sku' lige til at tænke på, at hun ikke har fået en ormekur det sidste
½ år,,, kan det mon være problemet ?!!? Mener ellers at kunne huske, at man
vil kunne se det i deres afføring hvis de havde orm !!!

Hvordan kurerer man en kat's tyndskid ?!!? Et menneske giver man et revet
æble og gulerødder,,, men den tror jeg IKKE de hopper på ...

// LASSE

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-04 22:01

"CPH_LAVA" <lava_lasse@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Hvordan kurerer man en kat's tyndskid ?!!? Et menneske giver man et revet
> æble og gulerødder,,, men den tror jeg IKKE de hopper på ...

Næsten 2 uger, uden dyrlægen er kontaktet?

Var det et barn, ville du lade barnet have dårlig mave i to uger, uden at
kontakte lægen? Nej, vel?

Der er ingen tvivl om, at katten ikke er så ok, som du prøver at få den til
at lyde som. Det er absolut ikke nomalt, at en kat har dårlig mave i så lang
tid!

Denne gruppe kan ikke erstatte et besøg hos dyrlægen. Det kan være alt fra
en infektion til orm... Og det, der er alvorligere. Det kan kun dyrlægen
bedømme.

God bedring med den lille mis.

Tina

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 18-07-04 23:23

On 2004-07-18 22:23:45 +0200, "CPH_LAVA" <lava_lasse@yahoo.dk> said:

> [...]
> virkning... Hun trives ellers til daglig og virker overhovedet ikke mærket

Hold først op med at skifte foder. Hurtige foderskift kan give dårlig
mave i sig selv og provokere en mave, der er ude af balance yderligere.

> Kommer sku' lige til at tænke på, at hun ikke har fået en ormekur det sidste
> ½ år,,, kan det mon være problemet ?!!? Mener ellers at kunne huske, at man
> vil kunne se det i deres afføring hvis de havde orm !!!

Ormekur skal du have hos dyrlægen, og ja, de fleste dyrlæger skal have
en afføringsprøve og konstatere at der faktisk er orm i, før de
behandler.
Men efter 14 dage er det nok også en god idé at vende det med dyrlægen.

> Hvordan kurerer man en kat's tyndskid ?!!? Et menneske giver man et revet
> æble og gulerødder,,, men den tror jeg IKKE de hopper på ...

Nope
Man plejer at starte med faste 1/2 til 1 døgns tid, og derefter fodre
med kogt hvid fisk + kogt vand, til maven er OK. Hvid fisk = torsk,
sej, rødspætte.. mager fisk.
Og så kan man hos dyrlægen købe en pasta der hedder ZooLac. Det består
af 4 forskellige slags levende mælkesyrebakterier, der dels beskytter
tarmslimhinden, dels genopretter balancen i tarmene. Det er ofte meget
effektivt og kattene kan rigtig godt lide det. Alternativt kan du prøve
med A-38. Men ring til dyrlægen alligevel, det er for længe at være syg
uden ændring.

--
Knus fra Ann R

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 19-07-04 00:22

On 2004-07-19 00:23:00 +0200, Ann Rudbeck
<webmaster@fjerndettesiamis.com> said:

> Man plejer at starte med faste 1/2 til 1 døgns tid, og derefter fodre
> med kogt hvid fisk + kogt vand, til maven er OK. Hvid fisk = torsk,
> sej, rødspætte.. mager fisk.

Ups - glemte noget..
Fiskekuren skal helst hjælpe i løbet af højst et par døgn, hvorefter
man laaangsomt går tilbage til normalt foder. Varer diarréen længere
skal dyrlægen kontaktes.

--
Knus fra Ann R