3 sekunders bip
Fra : Ivar Madsen

Dato : 18-07-04 15:58

Min gamle maskine med et MICROSTAR MS6119 bundkort er gået grapundus.

Det startede med at forskelede nogle ting i BIOS, ikke noget jeg mener kan
gøre den store forskeld. kan ikke længer huske hvad det var jeg rode med.

Derefter så ville den ikke boote, efter den havde løbet RAM'en igennem, så
lukkede den ned, for at starte op igen.

Nu kan jeg ikke få den til andet end at give et ca 3 sekundres beep, en kort
pause og så 3 sekunders beep, og sådan forsætter den.

Jeg har søgt som en syg efter en manual til kortet, men kan ikke finde den,
hverken på microstar's site eller andre steder.

Nogen der ved hvad de beep kan betyde af fejl?

Det kan godt være at det er mig der har skubbet til noget jeg ikke skulle,
det hele startede med at den gik død efter nogle dage, hvilede i nogle
timer, og så gik død efter nogle dage, så jeg ville undersøge om CPU
køleren kørte, det gjorde den ikke.

--
Med venlig hilsen Ivar Madsen
http://milli.dk/webupdate/ nu i version 0.3.3 nogle sider meldtes konstant

Fra : LNC

Dato : 18-07-04 16:53

"Ivar Madsen" <spam.usenet.im@milli.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det hele startede med at den gik død efter nogle dage, hvilede i nogle
> timer, og så gik død efter nogle dage, så jeg ville undersøge om CPU

Kig her :

http://www.computerhope.com/beep.htm

Mvh Lars

Fra : K.

Dato : 18-07-04 18:44

"Ivar Madsen" <spam.usenet.im@milli.dk> wrote in message

> Jeg har søgt som en syg efter en manual til kortet, men kan ikke finde
> den,
> hverken på microstar's site eller andre steder.

Her er manualen :
http://us-download.msi.com.tw/support/mnu_exe/mbd_mnu/E6119-12a.exe

Her er siden til dit motherboard :

http://www.msi.com.tw/program/support/download/dld/spt_dld_detail.php?UID=105&kind=1

Fra : Ivar Madsen

Dato : 18-07-04 19:13

K. skrev:

> Her er manualen :
> http://us-download.msi.com.tw/support/mnu_exe/mbd_mnu/E6119-12a.exe

Det er nu godt version 1.1, men

> Her er siden til dit motherboard :

http://www.msi.com.tw/program/support/download/dld/spt_dld_detail.php?UID=105&kind=1

der fandt jeg den.

Takker.

Fra : Leony

Dato : 19-07-04 12:56

"Ivar Madsen" <spam.usenet.im@milli.dk> skrev i en meddelelse

> Nu kan jeg ikke få den til andet end at give et ca 3 sekundres beep,
> en kort pause og så 3 sekunders beep, og sådan forsætter den.

Har haft den en gang.
Grafikkort var ikke skubbet helt i bund.

Tjek i øvrigt at alle kabler er sat helt i.
Tjek også at RAM sidder som de skal.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/