Killing tisser IKKE i bakken.
Fra : Allan Johansen

Dato : 18-07-04 15:48

Hej NG,

Sidst jeg skrev her, var om sammenføring af en killing og en 1 år
gammel kat (indlæg: <http://kortlink.dk/89v>). Det er gået fint og de
kan nu fint enes og leger godt sammen, dejligt:)
Der er lidt billeder af de to her: <http://linuxweb.dk/katteweb/>

Nå, nu kommer problemet...
Nu er det bare sådan at Perle (killing, 10 uger) kun går i bakken når
den skal "lave". Det gør den desværre ikke når den "bare" skal tisse,
så foregår det nemlig i hjørner, på gulvmåtte m.v. Dette er jo lidt
trælst. Derfor vil jeg gerne høre om i har nogle gode råd, til hvordan
man opdrager den til at tisse i bakken?
.... vi kan vel næppe forvente at den gør det af sig selv med tiden?

Mvh. Allan Johansen

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 18-07-04 16:01

"Allan Johansen" <linux@FJERNDETTEsmoelfen.dk> skrev i en meddelelse

> Nå, nu kommer problemet...
> Nu er det bare sådan at Perle (killing, 10 uger) kun går i bakken når
> den skal "lave".

Har misserne kun 1 bakke?
For det kan godt være problemet... så vil råde dig til at have 2 bakker

Her har misserne f.eks dømt den ene af deres 4 bakker, til kun at være
tissebakken.

Joan

Fra : Camilla Baird

Dato : 18-07-04 16:03

Allan Johansen wrote:
> [...]
> gammel kat (indlæg: <http://kortlink.dk/89v>). Det er gået fint og de
> kan nu fint enes og leger godt sammen, dejligt:)

Dejlige billeder

> [...]
> man opdrager den til at tisse i bakken?
> ... vi kan vel næppe forvente at den gør det af sig selv med tiden?

Hun er kommet lidt for tidligt hjemmefra, så hun kan stadig være lidt
utryg.

Hvor ofte bliver bakken renset for klumper og afføring?
Har I prøvet at sætte en ekstra bakke op? måske med noget andet grus i?

Det *kan* hjælpe at sætte vand- og/eller madskåle, hvor hun tisser - det
skulle aflede hende fra at tisser der iaf

mvh Camilla

Fra : Allan Johansen

Dato : 18-07-04 16:10

> Dejlige billeder

Tak!

> Hun er kommet lidt for tidligt hjemmefra, så hun kan stadig være lidt
> utryg.
>
> Hvor ofte bliver bakken renset for klumper og afføring?

Mindst en gang om dagen.

> Har I prøvet at sætte en ekstra bakke op? måske med noget andet grus
> i?

De havde en bakke hver de første par dage, da de lige skulle lære
hinanden at kende... her mener jeg at det gik fint nok med at tisse i
bakken. Så ja, det kan da godt ske at have noget med det at gøre... Vil
prøve at sætte en anden bakke op.

> Det kan hjælpe at sætte vand- og/eller madskåle, hvor hun tisser -
> det skulle aflede hende fra at tisser der iaf

Ok.

Tak for svar.

MVH. Allan

Fra : Allan Johansen

Dato : 18-07-04 16:30

> [...]
> hinanden at kende... her mener jeg at det gik fint nok med at tisse i
> bakken. Så ja, det kan da godt ske at have noget med det at gøre...

Det er mærkeligt - har lige sat en ekstra bakke frem, og 1 min. efter
sidder Perle og tisser i den... det forstår jeg ikke lige, det var da
hurtigt... håber at den bliver ved med det.

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 18-07-04 16:38

"Allan Johansen" <linux@FJERNDETTEsmoelfen.dk> wrote in message

> Det er mærkeligt - har lige sat en ekstra bakke frem, og 1 min. efter
> sidder Perle og tisser i den... det forstår jeg ikke lige, det var da
> hurtigt... håber at den bliver ved med det.

Lyder fint. Tror ikke han turde for din anden kat
Håber det fortsætter

Nina

Fra : Camilla Baird

Dato : 18-07-04 17:05

Allan Johansen wrote:

> Det er mærkeligt - har lige sat en ekstra bakke frem, og 1 min. efter
> sidder Perle og tisser i den... det forstår jeg ikke lige, det var da
> hurtigt... håber at den bliver ved med det.

*krydser fingre* Lad os håbe, at det er løst så nemt

mvh Camilla

Fra : CPH_LAVA

Dato : 18-07-04 21:11

Bare rolig,,, har samme setup med med katte som dig,,, og havde samme
problem,,, de 2 bakker ER løsningen,,, har ikke haft en eneste "smutter"
siden... Faktisk fungerer det så godt, at kattene nu kommer op og besørger i
hjemmebakken istedet for at klare deres fornødenheder nede i en busk i
gården !!! >suk<

// Lasse

Fra : Kate

Dato : 19-07-04 18:24

> håber at den bliver ved med det.

Det håber jeg også. Gid det var så nemt altid

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 18-07-04 16:20

> [...]
> man opdrager den til at tisse i bakken?
> ... vi kan vel næppe forvente at den gør det af sig selv med tiden?

Tillykke med mislingen.

Som udgangspunkt, så er katte renlige. Hvis de ikke er, så er det til at
finde en årsag. Din killing burde være renlig med den alder.
Dominans fra din anden kat, kan være årsagen til at den ikke bruger bakken.
Sæt en ekstra bakke op.
Eller hvis du har låge på kattebakken, så prøv at fjerne den.
En anden mulighed er at hver gang din kat har tisset "forkert", så sæt en
lille foliebakke med grus der hvor uheldet var. Så tisser den måske ved
siden af den, men så sætter du en ny der. Sådan bliver du vil.
Du skal have rengjort pletterne godt. Ellers vil den måske gå derhen igen.
Brug ikke klorin til det.

God fornøjelse
Hilsen Nina
www.tendertribes.dk