Hvor gemmes windows IP indstillingerne?
Fra : Troels Pedersen

Dato : 18-07-04 13:57

Er der en der kan svare mig på hvor windows XP Pro gemmer indstillingerne
for TCP/IP, når disse er manuelt sat op? (Ikke DHCP) Jeg ved godt hvordan
man ændrer det i Windows, men disse oplysninger må jo gemmes i en fil, hvor?

Problemet er det; at jeg har en computer som skal logge på et domæne.
Computeren har flyttet fysisk adresse, og har dermed fået ny fast
IP-adresse. Før jeg an logge på domænet skal computeren jo kende dens nye
adresse, men denne kan jeg ikke ændre, da jeg ikke kan logge på windows i og
med jeg ikke kan logge på domænet. Nogle gode forslag, ud over at finde
filen hvori windows gemmer TCP/IP oplysningerne og ændre dem her i?

--
MVH Troels

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 18-07-04 15:36

On Sun, 18 Jul 2004 14:56:52 +0200, "Troels Pedersen"
<troels_p[fjern]@[fjern]12mail.dk> wrote:

> [...]
>man ændrer det i Windows, men disse oplysninger må jo gemmes i en fil, hvor?

Formentlig i registrerings-databasen.
Dér gemmes de i hvert fald i Win XP Home.

I min Win XP Home ligger oplysningerne bl.a. i

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\{09E3F81C-7282-4E24-B8F9-9AB1B1242737}\Parameters\Tcpip]
"EnableDHCP"=dword:00000000
"IPAddress"=hex(7):31,00,39,00,32,00,2e,00,31,00,36,00,38,00,2e,00,31,00,2e,00,\
31,00,31,00,00,00,00,00
"SubnetMask"=hex(7):32,00,35,00,35,00,2e,00,32,00,35,00,35,00,2e,00,32,00,35,\
00,35,00,2e,00,30,00,00,00,00,00
"DefaultGateway"=hex(7):31,00,39,00,32,00,2e,00,31,00,36,00,38,00,2e,00,31,00,\
2e,00,31,00,00,00,00,00
"DhcpIPAddress"="0.0.0.0"
"DhcpSubnetMask"="255.0.0.0"
"DhcpServer"="255.255.255.255"
"Lease"=dword:00000e10
"LeaseObtainedTime"=dword:404899eb
"T1"=dword:4048a0f3
"T2"=dword:4048a639
"LeaseTerminatesTime"=dword:4048a7fb

> [...]
>med jeg ikke kan logge på domænet. Nogle gode forslag, ud over at finde
>filen hvori windows gemmer TCP/IP oplysningerne og ændre dem her i?

Prøv at starte i fejlsikret tilstand og kør regedit.
Lav først en sikkerheds kopi af hele registreringsdatabasen
(Eksporter).
Søg derpå efter den tidligere IP-adresse. Ret alle forekomster til den
nye adresse. Ret ligeledes SubnetMask og DefaultGateway efter behov -
de befinder sig neden under IPAddress.
Oplysningerne forekommer flere steder i registreringsdatabasen, så vær
sikker på, at du fanger dem alle.

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Troels Pedersen

Dato : 18-07-04 15:50

"Gert Søgaard Jensen" <nospamto@gert-soegaard-jensen.dk> skrev i en
meddelelse news:uu1lf0ph7qsfjsp6q6vda4a3teoctqr0aq@4ax.com...
> [...]
> de befinder sig neden under IPAddress.
> Oplysningerne forekommer flere steder i registreringsdatabasen, så vær

Problemet er det at jeg ved start i fejlsikret tilstand stadig skal logge på
omænet for at starte computeren. Computeren er opsat til det der med at man
skal indtaste Ctrl+Alt+Del for at starte, og herefter indtaste brugernavn og
adgangskode som den så tjekker via domænet. Fordi jeg ikke før har været
logget på denne computer med mit brugernavn og adganskode (den er sprit ny),
skal den kontakte domænet for at tjekke at jeg er "god nok". (Computeren er
forøvrigt en arbejdscomputer og skal kontakte en statsejet server, så ikke
min egen). Kan jeg komme ind i regeditoren af en omvej når nu ikke
fejlsikret tilstand dur som løsning?

Computeren problemerne er opstået ved er på en ny. Den gamle som altid har
stået på min fysiske adresse er let nok at starte, men den ny kan jo ikke få
kontakt til domænet når den ikke kender den korrekte IPadresse, og kan
dermed ikke starte.

Hvis jeg da bare kunne komme i en komando promt så jeg kunne bruge netsh.exe
til at ændre det med. Men jeg har forgæves forsøgt med en bootdisk at bruge
netsh og det kan man ikke.

--
MVH Troels

Fra : Calle.

Dato : 19-07-04 00:06

Troels Pedersen wrote:
> [...]
> netsh.exe til at ændre det med. Men jeg har forgæves forsøgt med en
> bootdisk at bruge netsh og det kan man ikke.

Hvad gør du når serveren er nede/netforbindelsen afbrudt osv. Kan du så ikke
bruge PCen!!! Du må da kunne køre lokalt

--
Calle.

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 18-07-04 15:47

Troels Pedersen wrote:
> [...]
> nye adresse, men denne kan jeg ikke ændre, da jeg ikke kan logge på
> windows i og med jeg ikke kan logge på domænet.

Du burde kunne logge på maskinens lokale administrator-konto og lave
ændringerne derfra.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Troels Pedersen

Dato : 18-07-04 16:06

"Per H. Nielsen" <phn@dkscan.dkx> skrev i en meddelelse
> Du burde kunne logge på maskinens lokale administrator-konto og lave
> ændringerne derfra.

Ja det burde jeg, hvis jeg var adminstrator. Det mangles lige at
fortælle at maskinen ikke er privat ejet, men en arbejdsstation fra staten
som bruges i forbindelse med arbejde. Da den tekniske support ikke har
kunnet hjælpe pga. ferie, har vi nu taget sagen i egen hånd... Men det går
ikke helt snildt. Maskinen er for øvrigt helt ny, og jeg har endnu ikke
logget på den med mit brugernavn, hvorfor jeg ikke accepteres lokalt.

--
MVH Troels

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 18-07-04 16:35

Troels Pedersen wrote:
> "Per H. Nielsen" <phn@dkscan.dkx> skrev i en meddelelse
>
> Ja det burde jeg, hvis jeg var adminstrator.

Hvis du ikke er administrator skal du dæleme heller ikke kunne ændre
maskinens IP-adresse eller andre vitale ting

Men du du kan jo prøve at snyde. Se f.eks.:
http://www.petri.co.il/forgot_administrator_password.htm

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Troels Pedersen

Dato : 18-07-04 16:44

> Hvis du ikke er administrator skal du dæleme heller ikke kunne ændre
> maskinens IP-adresse eller andre vitale ting

ja se det kan jeg altså ikke påsta at jeg er Men jeg vil stadig gerne
have lavet skidtet inden IT-support kommer tilbage fra ferie... Det er ved
at være lidt sløvt med den gamle 233 MHz, så den nye P4 ville være rar at
have når den nu står klar (Næsten klar...).

> Men du du kan jo prøve at snyde. Se f.eks.:
> http://www.petri.co.il/forgot_administrator_password.htm

Det må jeg se på

--
MVH Troels

Fra : Jonas Pedersen

Dato : 18-07-04 17:08

On Sun, 18 Jul 2004 14:56:52 +0200, Troels Pedersen wrote:

> [...]
> med jeg ikke kan logge på domænet. Nogle gode forslag, ud over at finde
> filen hvori windows gemmer TCP/IP oplysningerne og ændre dem her i?

Et gæt er at det gemmes i reg databasen. Kan du ikke logge på maskinen
lokalt? Altså uden at logge på domænet.

--
Jonas Pedersen - jonas(a)chown.dk
http://chown.dk & http://pictureshow.dk

Fra : Troels Pedersen

Dato : 18-07-04 18:51

"Troels Pedersen" <troels_p[fjern]@[fjern]12mail.dk> skrev i en meddelelse

Informationerne om TCP/IP gemte sig i registreringsdatabasen som flere af
jer har været inde på. Efter noget brokken frem og tilbage fik jeg ændret
alle keys i registreringsdatabasen, et større arbejde. Jeg sluttede af med
at ændre opsætningen på den rigtige måde da jeg først var inde i systemet,
for at være sikker på at alt var opsat som det skulle. Computeren fungerer
nu upåklageligt...
Det er nu noget rarere med en 2,8 GHz P4 - 512 MB ram mod den gamle 233
Mhz - 64 mb ram

Tak for hjælpen!

--
MVH Troels