NAN1 vs. Allomin1
Fra : Ukendt

Dato : 18-07-04 13:37

Vi har indtil nu kørt udelukkende med NAN1 til vores nu 4½ uge gamle datter,
hvilket har givet hende lidt hård mave m.m. Vi skifter nu til Allomin1 men
undrer os over, at når man kigger på næringsindholdet af de to produkter, så
er der mange flere vitaminer o.lign. i NAN1. Og det er faktisk generelt med
samtlige af den næringsstoffer der er i de 2 produkter.

Er det godt eller skidt ?

Det skal siges at prinsessen kun får modermælkserstatning og ikke bryst.

Mvh

Henrik

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 18-07-04 14:45

HappyHenrik.dk wrote:
> [...]
> de to produkter, så er der mange flere vitaminer o.lign. i NAN1. Og
> det er faktisk generelt med samtlige af den næringsstoffer der er i

Det ved jeg ikke rigtigt. Men hvis jeres datter har problemer med hård
mave pga modermælkserstatning kan jeg anbefale jer at skifte til Hipp.
Det gjorde vi, da vores datter fik maveproblemer og efter få dage var
problemerne væk.

Henriette Døssing

Fra : Kathrine

Dato : 18-07-04 20:55

"HappyHenrik.dk" skrev:

> [...]
>
> Er det godt eller skidt ?
>
> Det skal siges at prinsessen kun får modermælkserstatning og ikke

Jeg giver kun Nan 1 denne gang - og fast laktulose.
Første gang skiftede jeg erstatning nogle gange for at se, om maven ikke
blev bedre. Jeg forsøgte med Nan 1, Allomin (blå og grøn) og Hipp. Det
eneste der hjalp, som også hjælper denne gang, er fast laktulose 1 gang
om dagen, og så vente på bedre tider, når der kommer grød til.
Mht. næringsindholdet, så har jeg ikke lagt mærke til det - eller set
efter. Det eneste jeg ved er, at MME til babyer er underlagt meget
strenge krav, så jeg går ud fra, at tingene er i orden på alle måder.
Men jeg måske naiv
--
Kathrine

Fra : karsten klaaby

Dato : 19-07-04 09:04

klip
> det eneste der hjalp, som også hjælper denne gang, er fast laktulose 1
gang
> om dagen, og så vente på bedre tider, når der kommer grød til.
Klip

Hej
Det kan da ikke være godt at give fast laktulose, tarmen risikerer da at
blive doven, har du snakket med lægen om dette???
MVH Pia

Fra : Cat

Dato : 19-07-04 09:28

"karsten klaaby" <karsten.klaaby@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det kan da ikke være godt at give fast laktulose, tarmen risikerer da at
> blive doven, har du snakket med lægen om dette???

Laktulose gør vist ikke tarmen doven - jeg tror den holder 'konsistensen' på
indholdet i stedet. Det fungerer ikke ligesom svedsker.

Tine

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 19-07-04 10:45

karsten klaaby wrote:
> Det kan da ikke være godt at give fast laktulose, tarmen risikerer da
> at blive doven,

Med laktulose?
Næppe.
Hvorfor tror du det ?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : mh

Dato : 19-07-04 14:32

Jeg ville heller ikke turde bruge laktulose hver dag.
Vi bruger Alumin1 og vores er 5mdr. Af og til får han hård mave, og så
giver vi han laktulose (2ml) max 2 gange om dagen.

Mvh Michael.

Fra : Kathrine

Dato : 19-07-04 23:14

"karsten klaaby" eller Pia skrev:

> [...]
at
> blive doven, har du snakket med lægen om dette???

Ja, selvfølgelig har jeg både min SP og min læge med i den beslutning,
og så er det mit andet barn på den opskrift. Det virker, og tarmen tager
ikke skade, da det, som en anden skrev, holder på vandindholdet og
dermed gør aff. blødere.
Ganske uskadeligt
--
Kathrine

Fra : Hans Ole Kjeldsen

Dato : 19-07-04 14:52

"HappyHenrik.dk" <dj(a)happyhenrik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Er det godt eller skidt ?
>
> Det skal siges at prinsessen kun får modermælkserstatning og ikke bryst.

Hvis i har råd til det, kan jeg anbefale jer at skifte til Nutramigen, det
har været populært hos alle vore børn og er desuden allergivenligt.

H.O

Fra : Eva

Dato : 20-07-04 22:25

"Hans Ole Kjeldsen" <invalid@in.valid> wrote in message

> "HappyHenrik.dk" <dj(a)happyhenrik.dk> skrev i en meddelelse
> datter,
> så
> med

Vores søn fik udelukkende MME fra han var 11 dage gammel. Først brugte vi
Allomin 1, men da jeg havde sundhedsplejersken på besøg, sagde hun, at jeg
"jo også kunne bruge NAN 1, som var ret godt". Så da Allominen var tom,
begyndte jeg at købe NAN 1 i stedet. Næste gang sundhedsplejersken kom, og
spurgte til knægtens kost, sagde hun, efter at have fået at vide, at han fik
NAN 1: "Du kan jo også bruge Allomin i stedet, det er ret godt".
Konklussion: Mon ikke det er stort set lige godt?
Jeg valgte NAN, fordi det er i en nemmere håndterbar emballage end Allomin,
og så er dåserne gode til at opvare alverdens ting i, når de er tomme

Fra : Dorthe

Dato : 21-07-04 18:08

der er de nødvendige tilskud i begge præp., så det er mere, hvad i synes hun
trives bedst på.

Ang. laktulose, er et alternativ også figensaft, som kan købes på apoteket

/Dorthe

Fra : Michael-7500

Dato : 23-07-04 19:27

> [...]

> Er det godt eller skidt ?
>
> Det skal siges at prinsessen kun får modermælkserstatning og ikke bryst.

Vores søn på godt 4 mdr får også kun MME og vi har også haft problemer med
hård mave/forstoppelse. Vores søn har fået både NAN1 og Alomin. Vi blev
anbefalet af skifte to NAN-måltider i døgnet ud med grøn alomin (der er også
laktulose i den grønne ....). Det virker .... De to måltider svarer til 200
ml. Somme tider får han alle 200 ml som det første måltid om morgenen og så
kommer afføringen af sig selv sidst på dagen. Det har i hvert fald været
effektivt.
Anne-Lise

Fjern "FJERN" i mail-adr. ved svar
Brugt pigetøj sælges: www.sitecenter.dk/pigetoej
Brugt drengetøj sælges: www.sitecenter.dk/drengetoej

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 23-07-04 19:58

Michael-7500 wrote:
> Vi blev anbefalet af skifte to NAN-måltider i døgnet ud med
> grøn alomin (der er også laktulose i den grønne ....).
> Anne-Lise

Er du sikker på det ?
Såvidt jeg ved, må man ikke tilsætte lægemidler til fødevarer og da slet
ikke til babyer. Jeg tror altså, at der står "laktose" på pakken. Den
grønne Alomin er syrnet - og det skulle gøre den lettere at fordøje for
de små.

Henriette Døssing

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 24-07-04 09:06

Fischer & Døssing wrote:

> [...]
> slet ikke til babyer. Jeg tror altså, at der står "laktose" på
> pakken. Den grønne Alomin er syrnet - og det skulle gøre den lettere

Laktulose er, så vidt jeg ved, ikke et lægemiddel...
Men iøvrigt tror jeg du har ret i, at der er "laktose" og ikke "laktulose" i
Grøn Alomin

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 24-07-04 10:02

Søren C. Fischer wrote:

> Laktulose er, så vidt jeg ved, ikke et lægemiddel...

Det mener nu, at det er. Det står ihvertfald opført i
lægemiddelkataloget

Henriette Døssing