Airport
Fra : Lars Levin Lind

Dato : 18-07-04 13:29

Hej

Jeg har købt en ny Ibook og et airport-kort. Jeg har en router til min adsl
forbindelse, men jeg kan ikke få netværket til at virke. Er der nogen som
har et godt forslag til, hvad det evt. kan være?

Lars

Fra : Andreas Gotfredsen

Dato : 18-07-04 13:32

On 7/18/04 2:28 PM, in article 40fa6d04$0$291$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
"Lars Levin Lind" <larslevinlind@mail.dk> wrote:

> [...]
> forbindelse, men jeg kan ikke få netværket til at virke. Er der nogen som
> har et godt forslag til, hvad det evt. kan være?

Du er sikker på at det er en trådløs router du har med at gøre?

Fra : Lars Levin Lind

Dato : 18-07-04 13:39

Ja, jeg bruger i øjeblikket min pc på netværket. Routeren er en linksys
wireless. Jeg har den gennem TDC.

Fra : Andreas Gotfredsen

Dato : 18-07-04 13:48

On 7/18/04 2:38 PM, in article 40fa6f5c$0$220$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
"Lars Levin Lind" <larslevinlind@mail.dk> wrote:

> Ja, jeg bruger i øjeblikket min pc på netværket. Routeren er en linksys
> [...]

Når et trådløst netværk er sat op ordenligt, burde din ibook, hvis kortet er
installeret ordenligt, finde det automatisk...

Der kan enten være fejl i din opsætning af routeren, eller din installation
af airport kortet... Kan du gå på internettet ved at forbinde en computer
direkte til routeren med et kabel?

Fra : Lars Levin Lind

Dato : 18-07-04 14:09

Hej igen

Jeg havde glemt at standardgateway og router er det samme, den var ikke
udfyldt, den stod blank, nu virker det.

Tak for hjælpen.

Mac'en er helt nyt for mig, så jeg er lidt på herrens mark...

Mvh.
Lars

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-07-04 15:01

Lars Levin Lind <larslevinlind@mail.dk> wrote:

> Jeg havde glemt at standardgateway og router er det samme, den var ikke
> udfyldt, den stod blank, nu virker det.

hvorfor bruger du ikke DHCP? ab fabrik er din linksys sat op til at
serve DHCP.

--
Morten Reippuert Knudsen         <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra, iSight, eyeTV200 & Lacie Photon18Vision (TFT).