En sær eksistens
Fra : Polarman

Dato : 18-07-04 09:17

Hej!
Vi har mange katte-udekatte.
En af dem,en 6-7 år gammel hunkat,ser helt forkert ud for at sige det mildt.
Den er tynd,skind og ben faktisk,men spiser fint,og har klaret sig flot ind
til nu.
Den har en rasta-pels,som jeg kalder det.Generelt i (kanon) uorden.
For et halvt års tid siden blev den kørt over,brækkede et ben.
Det lyder hårdt,men vi gjorde ikke noget ved det,men den har kommet sig
flot,dog med et lidt skævt ben,og har det fint,og som sagt spiser den
fint.Men sul på kroppen har den ikke,og har aldrig haft det.
Men her er problemet,eller vi går og undrer os over det:
Når man løfter den op,begynder den at trække vejret meg t kradtigt-hive
efter vejret.Det er nyt
Den laver ikke meget om dagen.
Sidder faktisk konstant ude på hvores terrasebord,
men helt ude ved kanten af bordet,og hovedet ud over
kanten.Time efter time.Det er også nyt.
Vi tror den måske gør sådan,for bedre at trække vejret.(?)
Et eller andet er ihvertfald ikke rigtigt med den.
Den har 2 søskende,der begge to er flotte katte.
Ville bare lige høre om der er nogen,der måske kan gætte,hvad der kan være
galt.
Vi vil nødig aflive den.Den liver dejligt op,når man går hen og klør den bag
øret,heldigvis.Den er sød,men er de ikke alle det?:)

Take care.Mvh

Fra : Eva Schmidt

Dato : 18-07-04 09:35

"Polarman" <tul@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:40fa3205$0$222$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> Vi vil nødig aflive den.Den liver dejligt op,når man går hen og klør den bag
> øret,heldigvis.Den er sød,men er de ikke alle det?:)

En beretning som denne, får det til at løbe koldt ned af ryggen på mig,
samtidig med at jeg bliver fløjtende rasende!
Hvordan pokker kan nogen lade en kat gå med et brækket ben
og måske indvendige skader efter en påkørsel uden at
sørge for, at den kommer til dyrlæge???
"Den er sød", skriver du, men altså ikke sød nok til at ofre en dyrlæge på?
Du må sgu have en dårlig smag i munden over at behandle
en kat på den lusede måde.
Det lyder ikke til at katten er rask, men det er vel nytteløst at råde
dig til at gå til dyrlæge med den - det ville ellers være det eneste rigtige.
Men når du ikke engang kan tænke så langt, når katten er blevet påkørt
og du kan se, den er kommet til skade, så er du vist
uden for pædagogisk rækkevidde.
Hårde ord ja, men din behandling af katten
opfordrer ikke til venlighed.
Skam dig - hvis du kan!

Eva

Fra : Rikke Nielsen

Dato : 18-07-04 10:12

"Eva Schmidt" <safeni@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

og du kan se, den er kommet til skade, så er du vist
uden for pædagogisk rækkevidde.
Hårde ord ja, men din behandling af katten

Jeg kan kun give Eva ret. Jeg undrede mig også meget da jeg læste din
historie. Jeg fik det helt dårligt.I kan da ikke gøre andet, end at tage den
stakkels kat til dyrelæge. Og gør det med det samme. Hvordan kan i dog lade
en kat gå med et brækket ben...... Kors i hytten. Hvad er i for nogle
katte-ejere...!!!!....
Rikke.

Fra : Jane

Dato : 18-07-04 17:43

Rikke Nielsen skrev i

> Jeg kan kun give Eva ret. Jeg undrede mig også meget da jeg læste din
> historie.

også herfra!

Jane
--
æbleskrog.dk

Fra : Polarman

Dato : 18-07-04 10:14

"Eva Schmidt" <safeni@paradis.dk> kunne ikke styre sin pms og skrev følgende

[...]
Sorry Eve.(Not)

[...]

Hvor er du klog.

Hårde ord ja, men din behandling af katten
opfordrer ikke til venlighed.
Skam dig - hvis du kan!

Hvis vi tager en udekat,som i hvores tilfælde er halvt vildkatte,og putter
den ind i en bil,bliver den sindsyg.Sådan er det med de udekatte.
De krasser hyler,og er ikke til at styre.Styrter rundt i bilen.Tro mig vi
har prøvet.
Det er til at opgive.Den har det tilsyneladende fint,bortset fra det med
vejrtrækningen fint,støtter på benet.
Men okay,du nævner den kan være syg,(dog ikke hvad det kan være)og det er
det eneste jeg kan bruge din mail til,så vi vil da prøve igen,
at få den til dyrlæge.Man må vel kunne finde en kasse til sådan en.Problemet
er i sidte ende,at det er svært at få min familie med på det.Jeg kan ikke
køre pga. sygdom,
så jeg kan ikke rigtig gøre noget selv.Vi bor på landet.
Grunden til at jeg skrev,var faktisk,så jeg kunne vise dem det sort på
hvidt,hvis "I" syntes den skal til dyrlægen,for det har de besluttet de ikke
vil.
Så tak for "rådet".
Og i øvrigt:Up yours-choose wich.

Mvh En fyr der er udenfor pædagogisk rækkevidde,
åbenbart,ifølge Eva.

Eva

Fra : Helle Madsen

Dato : 18-07-04 10:23

Jeg får kvalme af din beretning. Når man tager et dyr til sig, skylder man
også den bedst mulige beandling.
Du kunne jo få fat i en transportkasse og få den til dyrlæge, eller du kunne
få dyrlægen ud til dig. De fleste dyrlæger kører også på hjemmebesøg.

Se at få det stakkels dyr til dyrlæge, og det kan ikke gå hurtigt nok.

Et surt opstød
Helle

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 18-07-04 10:34

"Polarman" <tul@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Eva Schmidt" <safeni@paradis.dk> kunne ikke styre sin pms og skrev
følgende

Ikke nok med at du træder i spinatbedet ved første indlæg, men at skrive om
pms i det næste - fremmer ikke ligefrem.

> [...]
på?
> Du må sgu have en dårlig smag i munden over at behandle

Endnu engang fremmer du absolut intet

> [...]
> den ind i en bil,bliver den sindsyg.Sådan er det med de udekatte.
> De krasser hyler,og er ikke til at styre.Styrter rundt i bilen.Tro mig vi

Ok enhver katteejer sørger for at have en kasse at putte katten i. Det er
uforsvarligt andet.
Nogle af (læs:de fleste) har endda betalt penge for en transportkasse

> Det er til at opgive.Den har det tilsyneladende fint,bortset fra det med
> vejrtrækningen fint,støtter på benet.
> Men okay,du nævner den kan være syg,(dog ikke hvad det kan være)

Husk nu på at vi ikke er dyrlæger her.

> Grunden til at jeg skrev,var faktisk,så jeg kunne vise dem det sort på
> hvidt,hvis "I" syntes den skal til dyrlægen,for det har de besluttet de
ikke
> vil.

Jamen du har nu sort på hvidt at den kat SKAL til dyrlæge, hvis ellers I har
bare lidt
hjerte på det rette sted.
Overvej evt om den fejler noget, der er smitsomt og evt. dødeligt.

> Og i øvrigt:Up yours-choose wich.

Og der faldt det hele fra hinanden endnu engang :o/

> Mvh En fyr der er udenfor pædagogisk rækkevidde,
> åbenbart,ifølge Eva.

Du er selv ude om det unge mand

Joan

Fra : Polarman

Dato : 18-07-04 11:11

"Joan Frederiksen" <joanSLETDETTE@haarbolden.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
om
> pms i det næste - fremmer ikke ligefrem.

aaah netpolitiet er her.

> på?
>
> Endnu engang fremmer du absolut intet

Nej,jeg er ikke netpolitisk korrekt.Wake up,this is the fucking world.OG
FOLK BLIVER OGSÅ SURE NÅR MAN SKRIVER MED STORE BOGSTAVER;DA NOGEN MENER DET
STØJER

> Og der faldt det hele fra hinanden endnu engang :o/

Det er godt jeg har dig til at råde mig,da jeg er uden for pædagogisk
rækkevidde.LÅL og (:-

> Du er selv ude om det unge mand

Bulls eye-i knæ-jeg GIVER* mig.
Åh nej,nu er jeg netpolitisk ukorrekt igen.Jeg har provokeret
dig.Sorry.......Put mig dog i killfilteret.

> Joan

*Undskyld jeg støjer.

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 18-07-04 11:36

"Polarman" <tul@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse en hel masse vrøvl...

Hehe ramte jeg alligevel et ømt punkt

Netstrisse *fnis* den titel opnåede jeg så alligevel

Joan

Fra : Gitte

Dato : 18-07-04 11:12

Kom til at sende privat så prøver lige igen

> Hvis vi tager en udekat,som i hvores tilfælde er halvt vildkatte,og putter
> den ind i en bil,bliver den sindsyg.Sådan er det med de udekatte.

Har du hørt om en transportkasse før ??? Hvordan kan det være halvt
vildkatte, er det ikke dine katte ? dit ansvar ?

> De krasser hyler,og er ikke til at styre.Styrter rundt i bilen.Tro mig vi
> har prøvet.
> Det er til at opgive.

Ja, det er også meget lettere end at være sit ansvar bevist, da I valgte at
få kat valgte i også at I ville tage varer på dem, men det lyder det ikke
til i mine øre i har gjort, tvært imod

Den har det tilsyneladende fint,bortset fra det med
> vejrtrækningen fint,støtter på benet.

Ja, men hvordan ville du have det med et forkert sammen vokset brud i dit
ben, måske du kan støtte, men er det uden smerter ? hvad når dine lunger
skriger på luft men du ikke magter det selv ? Skal familien så lukke dig ud
og lade dig lide i fred !! Det er hvad i i mine øjne byder den stakkels kat.

> Men okay,du nævner den kan være syg,(dog ikke hvad det kan være)og det er
> det eneste jeg kan bruge din mail til,så vi vil da prøve igen,
> at få den til dyrlæge.

Ja, det er også det eneste rigtige i dette tilfælde, dne skulle have været
afsted for længe siden.

Hilsen
Gitte

Fra : Eva Schmidt

Dato : 18-07-04 11:22

"Polarman" <tul@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:40fa3f4c$0$243$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> "Eva Schmidt" <safeni@paradis.dk> kunne ikke styre sin pms og skrev følgende

Man behøver altså ikke være pms for at få kvalme og blive dårlig af et indlæg som dit.
OK, nu er det familien, der ikke vil have katten til dyrlæge
og du har åbenbart rygrad som en regnorm, siden du ikke
kan slå i bordet og beslutte, at det skal den.
Dine dårlige undskyldninger om ingen transport kasse
og katten bliver sindssyg i bilen - bla, bla. bla
Hvis man virkelig vil, så er der altid en udvej!
Men det lader altså til, at du endelig er kommet så meget
til fornuft, at katten langt om længe kommer til dyrlæge.
Jeg klapper sgu ikke i mine hænder af dette, for det skulle
den have været for længe siden - hvis den havde hafr et ansvarlig ejer.
Men det er da selvfølgelig altid noget, at du vil til at leve
op til dit ansvar som katteejer - selvom det sker lidt sent!

Eva

PS. Jeg er faktisk flintrende ligeglad med din mening om mig,
folk af din type har jeg alligevel ingen respekt for overhovedet!

Fra : Polarman

Dato : 18-07-04 11:57

> [...]

Eva

PS. Jeg er faktisk flintrende ligeglad med din mening om mig,

Min type?-Du aner ikke en skid om mig,og mit forhold til dyr!Believe you
me.Rygrad som en regnorm?
Det er fandeme svært,når man har en familie imod sig,
og ikke har mulighed for selv at køre.Jeg kan ikke forklare det,og
retfærdiggøre det for dig,men lad mig bare sige det sådan her:De har et
andet forhold til dyr,
som du og jeg ikke forstår.Og du ved ikke hvad jeg er oppe imod.
En ældre generation.Det er ikke kæledyr det her.Det er vilde katte,som er
tilløbet,og som vi har taget til os.
Og det er her jeg prøver evt. at kunne få en ide,om hvad det evt. kunne
være,så jeg konkret kunne sige,at der mulighed for _det_ eller _det_,hvis
du/I forstår,
men jeg ved godt I ikke er dyrlæger,men der findes efter min erfaring mange
herinde,der har god forstand på katte,og hunde.

har jeg alligevel ingen respekt for overhovedet!

Det er for mig evigt ligegyldigt,for jeg er nemlig BLEVET flintrende
ligeglad med dig og din mening.En linie af din mail kunne jeg bruge,resten
var ren tilsvining.

Adieu

Fra : Jane

Dato : 18-07-04 17:53

Polarman skrev i <news:40fa5777$0$256$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> Min type?-Du aner ikke en skid om mig,og mit forhold til dyr!Believe
> you me.Rygrad som en regnorm?
> Det er fandeme svært,når man har en familie imod sig,

Er du i stand til at skrive en email er du vel også
i stand til at bruge en telefon? Så kan du jo ringe
til politiet og melde dem for dyremishandling -
guderne skal vide jeg gerne gjorde det for dig hvis
du oplyser mig en adresse!

> Og det er her jeg prøver evt. at kunne få en ide,om hvad det evt.
> kunne være,så jeg konkret kunne sige,at der mulighed for _det_ eller
> _det_,hvis du/I forstår,

Læs tråden med titlen "åndedrætsbesvær"?

Jane
--
æbleskrog.dk

Fra : Camilla Hæstrup

Dato : 19-07-04 10:19

"Polarman" <tul@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

[snip]

Jeg husker ikke at have set dit handle herinde før, og hvis du er ny læser
af nyhedsgruppen, så kunne du jo heller ikke vide, at dit første indlæg
ville virke som en rød klud foran en tyr, men det har du så fundet ud af nu.
Du vælger så i dine følgende indlæg at blive ved med at bære ved til bålet,
og det var nok mindre smart, for tro mig - selvom du har fået nogle verbale
lussinger, så er skribenterne herinde faktisk _ikke_ en flok pms-befængte,
superhysteriske mokker, men nogle meget søde & venlige mennesker, der har en
utrolig stor viden, som jeg flere gange har trukket på, og som altid er
parate til at trøste & opmuntre.

Jeg må tilstå, at jeg som de andre, der har svaret dig, er svært rystet
over, at du og din familie har undladt at få katten til dyrlæge, når dens
ben er brækket efter en påkørsel - jeg håber ikke, at dit handicap skyldes
noget lignende.

Jeg bor selv på landet, og alle mine naboer på nær én har katte, og den
holdning, som du beskriver, at din familie har, kan jeg genkende fra mine
naboer. Katte er brugsdyr næsten på linie med køer & grise. De får godt &
rigeligt foder, har kasser og tæpper i laden, men en tur til dyrlægen er
spild af tid & penge, for der kommer hele tiden nye katte til.

Det vigtige her må dog være at få hjulpet katten nu! Som du allerede er
blevet gjort opmærksom på, så er det eneste rigtige et dyrlægebesøg, så du
bliver simpelthen nødt til at forlange, at én eller anden kører dig & mis
hen til en dyrlæge. (Måske lidt pms-symptomer fra din side kan få familien
til at give sig )

Hvis du ikke har en transportkasse, så kan en papkasse - der kan lukkes -
altså godt bruges. Sørg bare for at lave nogle huller i siderne, så katten
kan kigge ud, så bliver den knapt så sur over at være lukket inde. Læg også
et gammelt håndklæde i bunden, der kan suge eventuelle uheld undervejs.

Til sidst bliver jeg desværre nødt til at fortælle dig, at selvom du
skriver, at katten ikke har nævneværdige mén efter det ubehandlede brækkede
ben, så kan påkørslen godt være skyld i dens nuværende tilstand. For et år
siden tog jeg en herreløs kat til mig, der på alle måder lignede noget,
hønsene havde trådt i, men efter et par måneder blev han da en helt fin kat.
Desværre afslørede et røntgenbillede, som jeg i forb. med et dyrlægebesøg
havde bedt om at få taget, at hans hofte havde været brækket, hvilket fik
dyrlægen til at tage en blodprøve, der afslørede, at nyrerne ikke fungerede,
så han måtte desværre aflives. Påkørsler kan meget let gå ud over organerne,
så katten over tid bliver mere og mere syg.

Jeg håber, at du på en eller anden måde finder ud af at hjælpe din kat og
får gjort din familie begribeligt, at man kun skal have dyr, hvis man er
villig til at tage det fulde ansvar for dem. På det punkt adskiller det sig
faktisk ikke meget fra at have børn.

Med venlige (og garanteret pms-fri) hilsner fra Camilla Hæstrup

Fra : Niels Peter

Dato : 18-07-04 11:28

Polarman wrote:

> [...]
> den ind i en bil,bliver den sindsyg.Sådan er det med de udekatte.
> De krasser hyler,og er ikke til at styre.Styrter rundt i bilen.Tro mig vi

Man bør ikke have en kat løs i en bil. Ikke engang, hvis den er meget tam.
Dels panikker katte nemmere, hvis de har meget rum omkring sig, og dels
er det heller ikke godt for trafiksikkerheden.
Så det bedste vil være at få den ind i en transportkasse. De fås hos
dyrehandlere.

> [...]
> hvidt,hvis "I" syntes den skal til dyrlægen,for det har de besluttet de ikke

Det er ikke til at sige umiddelbart, hvad det kan være. Astma er en
blandt mange muligheder.
Men for mig at se er det sikkert, at den er syg og trænger til
dyrlægehjælp. Det kan også være en senskade efter påkørslen.

Biels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 18-07-04 11:52

> [...]
> den ind i en bil,bliver den sindsyg.Sådan er det med de udekatte.
> De krasser hyler,og er ikke til at styre.Styrter rundt i bilen.Tro mig vi

Du skriver at du nødigt vil aflive den. Men hvis det nu er tilfældet at den
skal det, hvordan vil du så gøre det ?
Så kan du jo lige så godt indfange den og lade dyrlægen tage beslutningen om
den skal aflives. Enten kommer du hjem med en kat igen eller også gør du
ikke.

Find du dit indre menneske frem og kom til dyrlægen... så overholder du
forøvrigt også lovgivningen på det område. Bare lige hvis du skulle være i
tvivl... loven siger at når du fodre den, er den dit ansvar. Når den er dit
ansvar har du pligt til at lade den komme i kyndige hænder, hvis den skulle
fejle noget.
Så måske du skal forklare din familie at det i gør er ulovligt. Selv på
landet skal man holde sig indefor lovens rammer.

Når du nu brækker et ben eller sidder og glor apatisk ud i luften fordi du
ikke kan få vejret, så skal jeg nok vente med at gøre noget, til jeg ser om
du kommer over det selv. Jeg bor nemlig også på landet.

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Jane

Dato : 18-07-04 17:50

Polarman skrev i <news:40fa3f4c$0$243$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> "Eva Schmidt" <safeni@paradis.dk> kunne ikke styre sin pms og skrev
> følgende

Nej, faktisk har du voertrådt netiketten, for man kan slet
ikke gennemskue hvad du citerer, og hvad du selv skriver,
det passer ihvertfald ikke at Eva har skrevet:

> Hvis vi tager en udekat,som i hvores tilfælde er halvt vildkatte,og
> putter den ind i en bil,bliver den sindsyg.

For jeg er sikker på Eva har hjerne nok til at spørge dyrlægen
om han kan komme forbi og bedøve katten hvis hun ikke selv
kan komme til dyrlægen med den!

> en.Problemet er i sidte ende,at det er svært at få min familie med på
> det.Jeg kan ikke køre pga. sygdom,
> så jeg kan ikke rigtig gøre noget selv.Vi bor på landet.

Hvis det ikke er din personlige kat men deres kunne ud måske
anmelde dem for dyrplageri og så ville de nok finde ud af
"sort på hvidt" hvad det skal ske med katten når der kommer
en of fortæller dem det og eventuelt har en bøde med?
Eller alternativt - kontakt Falck og spørg efter dyeambulancen;
http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/sprog=1/grp=7/menu=10/
(kan beklageligvis kun finde links om heste og hunde men
det gælder altså også katte)

> Mvh En fyr der er udenfor pædagogisk rækkevidde,
> åbenbart,ifølge Eva.

Tja fyre som blander pms ind i dyremishandling kræver
ihvertfald en helt særlig slags pædagoger...

Jane
--
æbleskrog.dk

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 18-07-04 10:21

Polarman skrev (stort snip)
<Vi vil nødig aflive den.Den liver dejligt op,når man går hen og klør den
bag øret,heldigvis.Den er sød,men er de ikke alle det?:)>

Jeg håber at katten er sød nok, og du ansvarlig nok til at tage den til
dyrlæge. Jeg må tilstå at jeg begriber ikke mennesker der lader en kat
(eller andet dyr) gå med et brækket ben uden at tage dyret til dyrlæge.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Polarman

Dato : 18-07-04 10:40

Vær venlig at putte mig i jeres killfilter,så vil jeg gøre det samme med
jer.
Jeg får også kvalme af jeres mails.
Prøv at forstå,at det ikke er alle katte,der går inde og bliver forkælet,og
sover i sengen.
Disse katte lever i naturen,og er vilde.Vi kan kæle for dem,men de kan meget
let blive skræmte,blot ved en pludselig bevægelse.Så det er svært at fange
dem,og holde dem i ro især.De kan let føle sig trængte.
Så igen up yours-choose wich.
Den kommer til dyrlægen,bare rolig.Nu tror jeg jeg kan få min familie med på
det.
Det er en stærk kat,selvom den er sådan,og kan let banke de helt store
katte,utroligt nok.
Hav det forbandet godt.

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 18-07-04 11:02

"Polarman" <tul@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Vær venlig at putte mig i jeres killfilter,så vil jeg gøre det samme med
> jer.
> Jeg får også kvalme af jeres mails.

Du stak selv hånden i hvepsereden

> Den kommer til dyrlægen,bare rolig.Nu tror jeg jeg kan få min familie med

> det.

Vi takker og bukker

> Det er en stærk kat,selvom den er sådan,og kan let banke de helt store
> katte,utroligt nok.
> Hav det forbandet godt.

Tak og i lige måde

Joan

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 18-07-04 11:29

Polarman skrev
<Prøv at forstå,at det ikke er alle katte,der går inde og bliver forkælet,og
sover i sengen >

Det har faktisk ikke noget med sagen at gøre, I bryder dyreværnsloven ved
ikke at tage katten til dyrlæge når
den er syg og da den var kommet til skade.

<Disse katte lever i naturen,og er vilde.Vi kan kæle for dem,men de kan
meget let blive skræmte,blot ved en pludselig bevægelse.Så det er svært at
fange dem,og holde dem i ro især.De kan let føle sig trængte.>

Selv de store rovdyr i zoo bliver tilset jævnligt af en dyrlæge, det er helt
sikkert ikke nemt, men det lader sig gøre og det bør det også kunne for jer,
har man dyr har man et ansvar.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Malene Günther Gomez

Dato : 18-07-04 12:05

Desværre er det tit på landet, at man anskaffer sig katte til at fange mus
og nusse lidt med af og til. Og katte formerer sig og bliver til rigtig
mange, som man ikke får noget forhold til og deres skæbne ligger i deres
egne poter.
For eks. bliver kørt ned og brækker et ben ... "bare ærgeligt" eller bliver
syg og lider slemt ... "også bare ærgeligt"
Det er uhyggeligt og endnu værrer at man ikke kan gøre noget ved den slags
mennesker...
En kat er utrolig hårdfør og kan bide smerter i sig, så Polaman, du kan ikke
være sikker på at hun har det godt nok nu ...
Hvis man vil have dyr, er man også nød til og påtage sig det ansvar, at
dyret har det godt....
Men du må jo alligevel have en smule hjerte,idet du spørger om råd og rådet
er så enkelt... få katten dyrelægen ....
Held og lykke
alledut

Fra : Polarman

Dato : 18-07-04 12:20

Jeg har ikke andet at sige til jer end Barbara Streisand,
men tak for de få "råd" jeg fik som var konstruktive.

Mvh Polarman

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 18-07-04 13:25

"Polarman" <tul@tdcadsl.dk> wrote in message
> Jeg har ikke andet at sige til jer end Barbara Streisand,
> men tak for de få "råd" jeg fik som var konstruktive.
>
> Mvh Polarman

Sikke da en omgang piveri. Ja, du fik ikke lige det svar du gerne ville have
(hvad det så end var du håbede på?)
Men ved en hurtig optælling ser jeg følgende svar

Foreslår dyrlægen: 8 stk
Foreslår transportkasse: 5 stk
Bud på sygdom: 2 stk
Lovgivning: 2 stk

Synes faktisk du skulle skamme dig over din opførsel. Du har bestemt fået et
vink med en vognstang og helt klare meninger om hvad du bør gøre.
Forvent ikke en diagnose herfra. Vi er ikke dyrlæger, vi GÅR TIL dyrlægen
med vores dyr af den grund.
Afsted med missen (og det var så 9. gang), skaf en transportkasse(6) eller
lån en fælde hos dyrlægen (1), din kat kan fejle alt fra allergi,
lungebetændelse til hjertesygdom (3)... der også giver åndenød. Katte er,
som du jo også har erfaret, yderst hårdføre. De kan gå rundt med voldsomme
smerter, uden de lader andre se det. En tynd apatisk kat med ulet pels har
det ikke godt.

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Polarman

Dato : 18-07-04 14:14

"Nina, Tender Tribes" <mail@NOSPAMtendertribes.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Bud på sygdom: 2 stk
> Lovgivning: 2 stk
>
> Synes faktisk du skulle skamme dig over din opførsel.

Nej,nu har jeg kraftedme fået nok!
Fuck af,og få dig/jer et liv!
Hvis du syntes at min opførsel er dårlig,så er det hvad du får
efterfølgende!!!
Er i forbindelse med denne åndsvage dialog,blevet gjordt opmærksom på,at den
har lige været på en strejf-tur i nogle dage,ligesom alle andre katte.Det
vil sige den har været på jagt.PÅ JAGT.
Den har altid haft en mærkelig pels og været tynd.
Men den klarer sig.Det betyder ikke at vi ikke tager den til dyrlæge,bare
hold igen med nedgørelserne i den sammenhæng.
Gad godt vide hvor mange herinde,der har katte,der går inde alle døgnets 24
timer.

Fra : Sanni

Dato : 18-07-04 14:23

Hej Polarman
Med fare for osse at få en spand l... i hovedet fra dig, vælger jeg nu
alligevel at svare på dit oprindelige spørgsmål.
Jeg havde en huskat, neutraliseret hun, som var både inde og udekat. Hun lå
osse en dag og havde vejrtrækningsbesvær. Dyrlægens bud var at hun havde
været oppe at slås, og havde pådraget sig en infektion, efter kattebid.
Antibiotikabehandling, som desværre ikke hjalp. Det viste sig nemlig at hun
havde fået infektion i hjertemuskulaturen som følge af biddet. dette gav
hende vejrtrækningsproblemer fordi en dårlig hjertepumpefunktion giver vand
i lungerne, osse hos mennesker og andre dyr, hvilket i yderste konsekvens,
og ubehandlet kan føre til at katten drukner. Lyder ikke som en særlig
behagelig form for død.
Du siger at den har været på jagt, måske har den fået bank under jagten,
måske er det følger af påkørslen som giver vejrtrækningsproblemerne.
Blot lige mine egne erfaringer.
håber du , såfremt du ønsker at svare påmit indlæg, vil være rar at finde en
anden tone overfor mig, end den du hidtil har brugt, for du lyder faktisk
som min teenagesøn når han er sammen med sine venner, og den tone giver ikke
respekt, hvis man vil opnå et bare rimeligt niveau af dette.
Du ved nok Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig.
Derfor svarer jeg osse dit indlæg i en ordentlig og sober tone og håber at
den kan fortsætte.
Held og lykke med katten og god bedring til den.

Sanni

Fra : Polarman

Dato : 18-07-04 20:58

"Sanni" <pythagoras@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

en
> anden tone overfor mig, end den du hidtil har brugt,

Det gør jeg faktisk,for dit råd(det meste af det) er konstruktivt.Tak.
Læg mærke til,hvordan f.eks Eva starter med at svine mig til.Lyder det også
som din teenage-søn?Eller er det bare ok i det her tilfælde?

for du lyder faktisk
> som min teenagesøn når han er sammen med sine venner, og den tone giver
ikke
> respekt, hvis man vil opnå et bare rimeligt niveau af dette.

Hvor er du klog.Godt du/I kan fortælle mig,hvem,hvordan jeg er.
Måske snakker din teenage-søn på "den måde",fordi han har hørt dig sige det
du siger til mig 10 gange for meget.Just guessing
Respect is a 2 way thing.

> Du ved nok Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig.
> Derfor svarer jeg osse dit indlæg i en ordentlig og sober tone og håber at
> den kan fortsætte.

Fantastisk!Hvor rørende.
Og hermed er mit abonement til denne gruppe
ophævet.I er værre end heste-piger.

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 18-07-04 15:04

> have

> Nej,nu har jeg kraftedme fået nok!
> Fuck af,og få dig/jer et liv!
> Hvis du syntes at min opførsel er dårlig

Du behøver ikke at skrive "hvis", for jeg er ikke i tvivl om at jeg syndes
din opførsel er dårlig.
Begrundelsen er at du kommer her og stiller spørgsmål, og er yderst
utilfreds med de svar du får. Jeg har tydeligt vist dig at du har fået nogle
rigtig gode bud på hvordan du skal gribe det an, og alligevel synes du
alligevel du er i en position hvor du bare kan svine folk til.

,så er det hvad du får
> [...]
den
> har lige været på en strejf-tur i nogle dage,ligesom alle andre katte.Det

Jamen det er da fint for den. Og så fik du din "undskyldning" for ikke at få
den undersøgt.
Husk nu at det er DIG der mente den var syg og fortalte hvordan den så ud og
opførte sig. Ingen andre end du har leveret de oplysninger. Det er de
oplysninger vi har at forholde sig til. Det ser ud til at din kat får det
bedre og bedre som tråden udvikler sig ...

Kopiere lige din beskrivelse som den var fra starten:
[...]
efter vejret. Den laver ikke meget om dagen.
Sidder faktisk konstant ude på hvores terrasebord,
men helt ude ved kanten af bordet,og hovedet ud over
kanten.Time efter time."

Altså sad den apatisk hen time efter time og så helt forkert ud.... som du
selv skriver: for at sige det mildt.

og nu render den på jagt. Det er da dejligt. Så er der nok ikke et problem
alligevel, eller ?!?!

> [...]
> hold igen med nedgørelserne i den sammenhæng.
> Gad godt vide hvor mange herinde,der har katte,der går inde alle døgnets

Ja ja, modangreb er det bedste forsvar ... for nogle. Hvis du ønsker
inde/ude debatten, så start en ny tråd eller se gamle tråde igennem. Det er
et ofte debatteret emne.

Når det nu ikke er til at gå til at trænge ind at du overgår alle etiske
regler ved dyrehold, så vil jeg ENDNU engang gøre dig opmærksom på at der
findes lovgivning på det her punkt. Den har du helt undgået at kommentere.
Det har du sikkert dine grunde til.
Men faktum er at du og din familie begår lovovertrædelse. Det er ULOVLIGT at
i lader tingene stå på og ikke griber ind.

Hvis du læser tidligere indlæg igennem vil du se at folk faktisk har en god
tone her i gruppen, selv om der selvfølgelig er ueninghed. Jeg vil derfor
opfordre dig til at bruge et ordentligt sprogbrud. Det hjælper hverken dig
eller din kat at du sviner os andre til.

Hilsen Nina

Fra : Karina Nielsen

Dato : 18-07-04 16:09

Klip
> Gad godt vide hvor mange herinde,der har katte,der går inde alle døgnets
24
> timer.
Klip

Hvorfor spørger du om indekatte? Var det ikke en vildkat du havde?

Jeg tror der er mange der har en indekat i denne gruppe - bla. mig. Hun
kommer da regeltmæssigt til dyrlæge - endda kun for at blive tjekket.... Hun
er mit ansvar, så må hun også til dyrlæge - i sin transportkasse.... Vi ved
allesammen at det koster penge, men sådan er det....

Det er en god ide at anskaffe en transportkasse, hvis ikke i vil have et
uheld med jeres bil. Hvis katten først og fremmest ikke kan lide at køre i
bil, tja så kan det kun gå galt... Og en kasse er en meget dårlig ide - den
skal nok hurtigt finde ud af at komme ud af den og springe op på førerens
sæde, hvor det går galt. Jeg kender en ven der har prøvet at køre galt med
en kat i en alm. kasse.

Karina

Fra : jytte jensen

Dato : 18-07-04 18:19

> [...]
> timer.
>

> Det gør min bl.a. og det gør indekatte faktisk. Men selvom den har været
på jagt et par dage betyder det ikke at du ikke har ansvar for din kat !!

Du har henvendt dig i denne gruppe og fået nogle synspunkter, måske
skulle du sætte dig ned og overveje om du ikke skulle ændre holdning og
syn på dit dyr ?
eller betyder Polarman, koldt hjerte ?

vrisne hilsner
Jytte
> Mvh

Med venlig hilsen
jytte jensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Sofie Iversen

Dato : 19-07-04 22:19

> [...]
> hold igen med nedgørelserne i den sammenhæng.
> Gad godt vide hvor mange herinde,der har katte,der går inde alle døgnets 24

Det har JEG!
jeg har 4 skønne katte som alle er indekatte, fra den dag de blev født
til den dag de skal dø :)

Ene og alene af den grund at jeg ikke kan klare at miste en kat i
trafikken eller pga nogle dyremishandlere som stener katten eller det
der er værre!

mine forældre er osse sådan nogen hvor katten ikke er en skid værd, og
blir den syg eller skadet så skyder de den bare, jeg har oplevet for
mange gange som barn at miste en elsket kat, det kan jeg ikke klare.

men er du ikke sød at skrive hvordan det går hos dyrlægen, jeg vil da
gerne vide hvad mis fejler, jeg krydser fingre for at det ikke er noget
alvorligt :)

Mvh Sofie

> Mvh

Med venlig hilsen
Sofie Iversen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Leyna

Dato : 20-07-04 10:50

On Mon, 19 Jul 2004 23:18:50 +0200, Sofie Iversen
<lindberg_dkKATTE@BAKKEhotmail.com> wrote:

>mine forældre er osse sådan nogen hvor katten ikke er en skid værd, og
>blir den syg eller skadet så skyder de den bare, jeg har oplevet for
>mange gange som barn at miste en elsket kat, det kan jeg ikke klare.

Ja undskyld at jeg blander mig, men lidt må de nu have tilovers for
deres katte, når de i det mindste gør sig ulejlighed med at skyde dem
hvis de bliver syge. For mig at se er det mere humant end at de bare
selv kan dø af sygdom.

Dermed ikke være sagt at jeg selv ville handle sådan, men det er da
trods alt bedre, at katten slipper for at lide nu og her end at den
måske skal læmpe med sygdom og smerter i årevis.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Jane

Dato : 18-07-04 17:55

Polarman skrev i <news:40fa4584$0$234$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> Den kommer til dyrlægen,bare rolig.Nu tror jeg jeg kan få min familie
> med på det.

Du må meget gerne skirve igen når du ved hvad den fejlede
og hvad dyrelægen sagde.

Jane
--
æbleskrog.dk