Nogle fra Randers der har set forsiden den~
Fra : Vegetaren

Dato : 17-07-04 17:32

Hej alle

Hvis nogen vil se vores "nye" hund kan i se os på forsiden af lokalavisen
Randers den 14/7
Vi har lige gået en prøvetur med ham, og så sgu da osse hvor han trak, men
var jo nok heller ikke blevet luftet i laaaaaang tid. Havde stået på
internatet siden april, det er sgu længe at blive "opmagasineret" men
han bliver bedre og bedre dag for dag.
Får 4 til 5 lufteture om dagen, hvoraf de 2 er lange på cirka 2 timer
stykket. De andre ture er kortere, cirka ½ time pr tur. Er det OK luftning,
vi bor i lejlighed så ingen have er tilgængelig. Planen er at oplære ham til
at være en nem og rolig hund ( er det næsten i forvejen ) så han komme med
os alle steder hen lige som den gamle hund vi havde.

Vi har prøvet en grime et par gange, virker OK, men mener egentlig ikke at
det er nødvendigt efterhånden som han viser tegn på at gå pænere og pænere.
Kan dog i nødstilfælde bruges hvis farmor lige skal lufte ham

--
Venlig hilsen
Bjarne Gorking

Fra : Susanne Andreasen

Dato : 17-07-04 20:16

Hej Bjarne.
jeg må da nok sige at din hund bliver luftet godt og grundig og set fra min
side helt ok!.
Jeg har selv schæfer og har haft det i ca.25år .
Det er helt ok! at lufte en ½ time engang imellem, bare det at han får læst
"Avisen" som man jo siger det er bare helt fint.
Jeg har så den erfaring med mine hunde at de ikke skal luftes på samme tid
hver dag og nogen dage bliver det måske kun til 2x½ time, fordi at hunden
hurtig vender sig til at eks. at kl.13 går vi en lang tur og kl.16 en lille
tur osv. meen hvad nu hvis man bliver syg eller forhindret i at kunne gå de
ture man plejer?? ja! så har du en hund der tripper rundt og stresser sig op
fordi den er vandt til at gå en tur på de tidspunkter som den plejer, jeg
har god erfaring med at variere tidspunkter for lufte og trænings ture det
giver en mere rolig hund og bliver ikke stresset fordi vi ikke lige går på
det tidspunkt den plejer.
Bare et lille godt råd til dig, håber du kan bruge det og held og lykke med
ham!!!.
MVH.
Susanne.

Fra : Vegetaren

Dato : 17-07-04 20:33

"Susanne Andreasen" <susanne.andreasen@mail.dk> wrote in message
> [...]
> det tidspunkt den plejer.
> Bare et lille godt råd til dig, håber du kan bruge det og held og lykke

det med at variere tidspunkterne lyder meget fint, det kommer nok også helt
af sig selv når ferien er slut
Så det vil jeg prøve at praktisere
--
Venlig hilsen
Bjarne Gorking

Fra : Susanne Andreasen

Dato : 17-07-04 21:25

Hej Igen!.
Måske du skulle bruge din ferie til det også, så det ikke kommer som en "
brat overgang" for ham, det er tit den fejl mange gør at bruge hele ferien
på at lufte og motivere hunden, ja! og så BANG!! så kommer hverdagen og så
er tiden måske ikke til det som man gjorde i ferien, tja!! så kan der godt
opstå problemer og hunden er så helt uskyldig i hvad der kunne komme af
problemer.
Prøv at lave en hverdag som den ville se ud når der ikke lige er ferie, det
vil den helt bestemt trives bedst med og jer også!!.
Bare ment i en god mening, men det er min erfaring.

Fra : M&M

Dato : 27-07-04 14:40

"Vegetaren" <vegetarenNOMEAT@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej alle
>
> Hvis nogen vil se vores "nye" hund kan i se os på forsiden af lokalavisen
> Randers den 14/7

Det er da blevet læst...

Hilsen Camilla