Hjælp til K7S5A pro
Fra : Kenneth

Dato : 17-07-04 13:59

Hej NG.

Knægten har et K7S5A pro V.5.0
med en Amd XP 2200 cpu.
Han har lige været ud og købe sig nogle pc 2100 ram. og så starter skidtet
ikke op. Sætter han de gamle pc 133 ram i, snurre maskinen lystigt igen ???
Er der nogle af jer der har en løsning på hans problem.?

Hilsen Michael.

Fra : Pophaar

Dato : 17-07-04 14:11

Næh, men husk, at der kun må være én type RAM i.

Fra : Kenneth

Dato : 17-07-04 14:18

Fra : Leony

Dato : 17-07-04 17:14

> [...]
> skidtet ikke op. Sætter han de gamle pc 133 ram i, snurre maskinen
> lystigt igen ??? Er der nogle af jer der har en løsning på hans

Umiddelbart lyder det som nogle uheldige RAM.
Har du mulighed for at teste dem i et andet board?

Jeg går stærkt ud fra at RAM vender rigtigt.
Det kan være lidt trickset, da det ser ud som om hakket er i midten.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : LNC

Dato : 18-07-04 10:02

Han skal huske at sætte ram til at køre ULTRA ( Normal =133 sd)(Safe er hvis
han overclocker) ( Fast er til Pc 133sdram der bliver clocket )

Hvis du gør dette skulle det virke

Mvh Lars

Fra : LNC

Dato : 18-07-04 10:04

Og glemte lige C Mos cleares normalt ved hardware skift på ECS boards det
er min erfaring for at de kører som de skal

Mvh Lars

Fra : Kenneth

Dato : 18-07-04 14:03

Hejsa
Er sat til ultra og biosen er clearet.
Mon en bios opdatering kunne være svaret ?

Mvh Michael.

Fra : LNC

Dato : 18-07-04 16:51

> [...]
> Hejsa
> Er sat til ultra og biosen er clearet.
> Mon en bios opdatering kunne være svaret ?

Så er der noget her
http://www.ocworkbench.com/2002/ecs/k7s5abios/cheepobios.htm
Mvh Lars

Fra : Henrik

Dato : 18-07-04 17:50

Her kan du finde svar på alt vedrørende dit board
http://p199.ezboard.com/bk7s5amotherboardforum Hvis du skal have en
overclockvenlig bios syntes jeg dem Honey X laver er de bedste (dem kører
jeg med på 3 boards).
Men boardet kan godt være lidt sart med ram.

Mvh Henrik

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-07-04 17:09

LNC wrote:

> Og glemte lige C Mos cleares normalt ved hardware skift på ECS
> boards det er min erfaring for at de kører som de skal

Ikke på K7S5A Pro.

Jesper G. Poulsen