Raisas fødsel
Fra : dpl

Dato : 17-07-04 09:22

Uha, så gik det igang, og jeg er i syv sind.
Her til morgen lå Raisa godt gemt i en gammel sovepose, med den første
lille killing, en dejlig stor sølvfarvet en. Men nu, flere timer efter,
er der stadig kun den ene. Den er tør og fin, og sutter flittigt. Raisa
tager det hele med ophøjet ro, og har endda ladet mig tage killingen op,
og tjekke, om hun lå på nogen. Men der er ikke flere. Hun er jo godt
tyk, så jeg forestiller mig hun stadig her flere. Hvor lang tid skal jeg
regne med, at der kan gå mellem de to første?

Hilsen en nervøs Dorthe

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-04 09:26

dpl wrote:
> [...]
> flere. Hun er jo godt tyk, så jeg forestiller mig hun stadig her
> flere. Hvor lang tid skal jeg regne med, at der kan gå mellem de to

Hej Dorthe

Hvad tid fødte hun den første, og kom efterbyrden med ud... ??? og tillykke
forresten )))
Der kan altså godt på op til et døgn, men hvis Raisa ligger og har veer i
lang uden , der sker noget, så er det afsted til dyrlægen, men hvis hun er
rolig, ville jeg se tiden an, og have telefonnummeret til dyrlægen indenfor
rækkevidde.

Da vi fik killinger i efteråret kom der 4 i løbet af ca. 4 ½ time, men der
var ca. 2 ½ time mellem nr. 2 og 3.

Held og lykke !!!!!!

Mange hilsener

Tina
DK Heart & Soul

Fra : dpl

Dato : 17-07-04 09:46

Tina wrote:

> [...]
> rækkevidde.
>
> Da vi fik killinger i efteråret kom der 4 i løbet af ca. 4 ½ time, men der

Hej Tina, tak for det hurtige svar!
Jeg fandt hende med den første killing kl. 8.45, da var navlestrengen
stadig frisk. Kl. 10.00 var killingen tør, og navlestrengen væk. Og nu
er der gået ca. 2 timer i alt. Efterbyrden har jeg desværre ikke set, så
om den er spist eller ikke kommet ud, ved jeg ikke. Men som sagt virker
hun meget rolig og afslappet, og fulgte nysgerrigt med, da jeg tog
killingen. Hun gik lige en runde i reden, og lagde sig så igen, og fik
killingen tilbage. Hun ser bestemt ikke ud til at have ondt, men man er
jo altid i tvivl med de katte. Og Raisa er mere uudgrundelig end de fleste.

Hilsen Dorthe

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-04 09:49

> [...]
> men man er
> jo altid i tvivl med de katte. Og Raisa er mere uudgrundelig end de

Hej igen

Jeg tror ikke, du har grund til at være nervøs - der er *kun* gået to timer,
så tag det roligt (jeg ved godt, at det er pokkeres svært)
Vores kat nåede som, at få en lille lur imellem dem, der tog længst tid, og
det så helt ok ud, så selvom det var vores første kuld, så bevarede jeg
roen, selvom jeg ellers er nem, at bringe ud af fatning

Som sagt har jeg også hørt, at der er gået 24 timer efter en fødsel, og så
har der pludselig ligget en killing mere..........men det er lige lang tid
nok for mig i hvertfald!!!

Men lige nu syntes jeg, du skal nyde det, og tage den med ro - du er MEGET
velkommen til at skrive igen !!!!!!!!!!

Held og lykke !!!

Mange hilsener

Tina

Fra : dpl

Dato : 17-07-04 10:18

Tina wrote:

> [...]
> nok for mig i hvertfald!!!
>
> Men lige nu syntes jeg, du skal nyde det, og tage den med ro - du er MEGET

Hej Tina, tak for beroligelsen, det har jeg nok lidt brug for *smil*

Raisa er jo mit hjertebarn, og der må bare ikke ske hende noget.
Der er stadig en killing, men på maven fødes det bestemt som om der er
flere. Jeg har nu flyttet mor og barn over i den forberedte fødekasse.
Hun lå i en lille trang hule i en sovepose, uden mulighed for at strække
sig ud, og jeg var bange for, at hun skulle ligge for hårdt på
killingen. Så snart hun så killingen i den nye rede, lagde hun sig, og
gik igang med at hygge om den. Nu er jeg faktisk lidt mere rolig, fordi
jeg ved hun ligger et sted, hvor der er plads, hvis der skulle komme
flere. Viktor sidder udenfor og holder øje med det hele. *smil*.

Hilsen Dorthe

Fra : Jytte

Dato : 17-07-04 10:13

dpl wrote:
> [...]
> flere. Hun er jo godt tyk, så jeg forestiller mig hun stadig her
> flere. Hvor lang tid skal jeg regne med, at der kan gå mellem de to

Hej Dorthe.

Jeg har været ude for at min hunkat fik to killinger om morgenen, jeg troede
så ikke der var flere. Hun havde ingen veer. Men pludselig om aftenen blev
hun "mæekelig" og så fik hun en til. Alle tre var fine.

Held og lykke med fødslen.

Hilsen
Jytte

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 17-07-04 10:31

Jytte" <vingekatten@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Hej Dorthe

Jeg er faktisk en af dem, som har haft en kat som fik to killinger med
næsten et døgns forskel ! Jeg ringede til dyrlægen et par gange undervejs,
og han sagde at der måtte gå max et døgn -- og det gik der næsten også ...
Men begge killinger var fine - om end den sidste var noget mindre, og blev
ved med at være det .. men ellers fine Misse mor virkede ikke "belastet"
i de 24 timer, så jeg tror bare du skal holde øje med Raisa, og se, at hun
ikke ser ud til at have problemer !

Og så tillykke med det !!! Glæder os til at høre mere !

Hilsen Pia og misserne
--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Photos: http://community.webshots.com/user/pia_denmark

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 17-07-04 11:44

"dpl" <dplahrmann@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> tyk, så jeg forestiller mig hun stadig her flere. Hvor lang tid skal jeg
> regne med, at der kan gå mellem de to første?

Hej Dorthe
Tillykke

Det kan altså også godt være at der ikke er flere end den ene. En slank
førstegangsfødende kan godt virke stor, selv om der kun er en killing.
Prøv at mærke godt efter på hendes mave og nede mellem bagbenene. En killing
fylder ca. det der svarer til hvis du tager fingerene på din hånd og fjerner
tommeltot og lillefinger. Altså 3 fingre. Så du vil ofte kunne mærke hvis
der er flere.

Hvis hun bare opfører sig helt almindeligt og ikke har presseveer, så tag
den bare med ro. Det er kun hvis hun har presseveer i længere tid, at du
skal være på vagt. Eller hvis du har mistanke om at efterbyrden ikke er
kommet. Måske du kan afgøre det på mængden af blod på stedet hun har født.
Når de spiser efterbyrden kan der ofte komme en blodplet der.
Ofte er der en pause i fødslen fra hun har født "den ene side, det ene horn,
til det andet. En fødsel hvor killingene kommer med en halv times mellemrum
er der gerne et ophold på 1 til 1 1/2 i midt i, inden der kommer gang i den
anden side. Hvis der kun er to, kan der godt være en del timer imellem.
Jeg har aldrig oplevet at der går et helt døgn, men mange har. Jeg har
oplevet at der gik 4 timer.

Held og lykke
Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : dpl

Dato : 17-07-04 17:28

> [...]
> anden side. Hvis der kun er to, kan der godt være en del timer imellem.
> Jeg har aldrig oplevet at der går et helt døgn, men mange har. Jeg har

Hej Nina
Der kom til at gå 9 timer, med lidt hjælp fra dyrlægen *smil*. Familien
har det godt, og jeg tror det er slut nu. Sikke et drama.

Hilsen Dorthe

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 17-07-04 18:06

> Hej Nina
> Der kom til at gå 9 timer, med lidt hjælp fra dyrlægen *smil*. Familien
> har det godt, og jeg tror det er slut nu. Sikke et drama.
>
> Hilsen Dorthe

Det var godt du kom afsted. Når hendes almene tilstand ikke var god, så skal
man ikke tøve. Og godt du fik mærket efter om der var flere. Husk følelsen,
den kan komme dig til gode en anden gang

Så kom der jo et ekstra familiemedlem Dejligt.

Tillykke med dem.

Hilsen Nina

Fra : Pia Nave

Dato : 17-07-04 17:16

dpl wrote:
> [...]
> Her til morgen lå Raisa godt gemt i en gammel sovepose, med den første
> lille killing, en dejlig stor sølvfarvet en. Men nu, flere timer efter,

Hej Dorthe

Er der sket noget nyt....er der mon kommet flere små mislinger til
verden

Hov forresten....stooort tillykke!!

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : dpl

Dato : 17-07-04 17:24

Pyha, sikke en odyssé!

Men nu skulle det være ganske vist. Raisa har fået to dejlige killinger,
en sølv og en blå. Kønnet ved jeg ikke endnu, det må tjekkes senere. Nu
skal familien bare have ro.

Vi måtte nemlig en tur omkring dyrlæge, med killing og det hele. Fødslen
var gået komplet i stå, og Raisa var begyndt at have ubehag. Så fluks
afsted til vagtdyrlægen, der som jeg selv også kunne mærke endnu en
killing. Raisa fik et ve-stimmulerende middel, og så tog vi hjem igen.

Nu, et par timer efter hjemkomsten, dukker så nr. to op. Der kom altså
til at gå 9 timer mellem de to. Jeg er bare SÅ glad! De to dier, og
Raisa ligger og spinder. Viktor holder troligt vagt, og kigger ind i
kassen engang imellem.

Billederne må vente til senere, jeg nænner simpelthen ikke at forstyrre
min modige Raisa-pige mere, efter alt hun har været igennem.

Hilsen Dorthe

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 17-07-04 17:38

On 2004-07-17 18:24:21 +0200, dpl <dplahrmann@hotmail.com> said:

> Men nu skulle det være ganske vist. Raisa har fået to dejlige
> killinger, en sølv og en blå.

Næh, til lykke!
Glæder mig til at se billeder af de små senere Mormis er så køn..
--
Knus fra Ann R

Fra : Helle Madsen

Dato : 17-07-04 17:55

Hej Dorthe

Tillykke med de to killinger. Dejligt at høre at Raisa har det godt
Glæder mig meget til at høre meget mere om de to.

Skulle sende et spinbrum fra søster Rani der lige er blevet redt lidt, uh
det var dejligt med alt den opmærksomhed

Mvh
Helle

Fra : Pia Nave

Dato : 17-07-04 17:56

Ihhh altså....tillykke med de 2 små
Selvfølgelig skal den lille familie have lov til at hygge sig i fred,
inden blitzene begynder at stå dem om ørene Meeen vi glæder os da
til at se mislingerne og de stolte forældre!!

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 17-07-04 18:52

Hej Dorthe

Det var godt at et "ve-middel" kunne klare det, stort tillykke med
familie-forøgelsen, I går en spændende
og sjov tid i møde. Jeg vil som de andre, også se frem til
billederne af den lille familie.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Kate

Dato : 17-07-04 19:35

dpl <dplahrmann@hotmail.com> wrote in

> Men nu skulle det være ganske vist. Raisa har fået to dejlige
> killinger, en sølv og en blå.

Uh, hvor lækkert. Godt Raisa kom igenne, det selvom dyrlægen måtte
involveres.
Kan jo kun tilslutte mig koret omkring billeder

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : maz

Dato : 17-07-04 20:06

dpl wrote:
> Men nu skulle det være ganske vist. Raisa har fået to dejlige
> killinger, en sølv og en blå. Kønnet ved jeg ikke endnu, det må
> tjekkes senere. Nu skal familien bare have ro.

Stort tillykke også herfra :)
Dejligt at både Raisa og killingerne har det godt! :)
Ser frem til billeder af de små og de stolte forældre.

Maria, Zeke, Zeus og Zero

Fra : Miver og Mulle's mor~

Dato : 17-07-04 22:06

<klip> Raisa har fået to dejlige killinger,
> en sølv og en blå.
</klip>

Stort tillykke herfra *smil og knus* fra
Miver og Mulles mor Heidi

http://chocolade.dk
http://hei.homepage.dk
http://høns.dk
Husk at det kræver et plugin at se domæner med æ, ø og å :)
Kan hentes hér: http://www.idnnow.com/

Fra : dpl

Dato : 17-07-04 21:16

Hej igen *smil*
Nu skulle de små jo lige vejes, og så gik det nok, at snappe et enkelt
billede af dem også. Der er ikke så meget at se, de putter sig i den
lange pels, og råhygger. Man kan høre sutteriet langt væk fra kassen
*grin*. Den fine sølv vejer 89g, og den blå 110g, så det er vel ok?

http://www.kishka.dk/dorthes/foto/killinger.jpg

Hilsen Dorthe, - den stolte "bedstemor"

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 17-07-04 21:21

> [...]
> lange pels, og råhygger. Man kan høre sutteriet langt væk fra kassen
> *grin*. Den fine sølv vejer 89g, og den blå 110g, så det er vel ok?

Neeeeeeeeej hvor fine
Og vægten er også god-fin. Hold du bare øje med den på samme tid de kommende
dage

Den du kalder sølv, den er jo helt appelsin-youhurt farvet? .... er den
creme sølv?
Nysselige
Stort tillykke

Nina

Fra : dpl

Dato : 18-07-04 11:19

Nina, Tender Tribes wrote:
> [...]
> dage
>
> Den du kalder sølv, den er jo helt appelsin-youhurt farvet? .... er den

Hej Nina
Nej, jeg tror billedet snyder lidt, den ser meget hvid ud.
Hilsen Dorthe

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 17-07-04 21:46

Hej "bedstemor"

jamen er det ikke bare noget af det skønneste, råhygge
i fødekassen, jeg er slet ikke misundelig *GG*

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Kate

Dato : 17-07-04 22:35

dpl <dplahrmann@hotmail.com> wrote in

> http://www.kishka.dk/dorthes/foto/killinger.jpg

Hold da op hvor er de små
Glæder mig til det bli'r lidt større så man virkeligt kan se dem

Fra : Helle Madsen

Dato : 17-07-04 22:43

Nej hvor er de skønne Dorthe. Vægten er helt fin, Ranis var lidt mindre
mindes jeg.

Den lille blå, har du kønsbestemt den? Den er godt nok kær.

Held og lykke med dem

Fra : Ann K

Dato : 18-07-04 21:40

Okay Dorthe.
Det er så nu jeg gerne vil klage!!!
Vi havde jo en (meget meget meget løs) "aftale om at når jeg engang igen
skal have ny misser skulle du levere enten en blå eller en sølv sibi'er...
Jeg skal altså ikke have ny misser de næste mange år!!!
Du (eller rettere Raisa) er derfor aaaalt for tidligt på den!
Og hvem siger at I kan ramme plet, når engang, jeg er klar????

Mange gange tillykke med mislingerne
De MÅ være skønne!

Ann - der jo har besluttet at jeg ikke skal have en kat mere!!! Heller ikke
en sibi'er!!! *sss*

Fra : dpl

Dato : 19-07-04 18:49

Ann K wrote:
> [...]
> De MÅ være skønne!
>
> Ann - der jo har besluttet at jeg ikke skal have en kat mere!!! Heller ikke

Hm... den aftale mindes jeg vist ikke...

Raisa er jo 2 1/2, så vi kunne desværre ikke vente længere. Og det kunne
Viktor for øvrigt heller ikke *grin*.

At du ikke vil have en sibi lige nu er da helt ok, men hvad så med en
lækker lille Neva Masquerad, landets førstefødte endda? *grin*

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/