ideer til hjemmelavet forfang opbevaring
Fra : Leif Pedersen

Dato : 16-07-04 22:14

Hej alle

Jeg ynder at have bundet mine forfang/tackler i forvejen inden jeg tager ud
til stedet hvor der skal fiskes. Jeg opbevarer dem i en hjemmelavet A5
plasticmappe hvor hver 'side' er en dobbelt plasticside der er lukket på 2
sider. Det fungerer fint nok. problemet er bare at der tit skal bruges tid
på at vikle linen ud af den fuglerede der nemt kan ske når linen 'bare' er
rullet sammen.

Er der nogen der har ideer til noget hjemmelavet som tacklet kan snøres op
på, når det ikke bliver brugt ?.

Der må da være andre der har oplevet dette ?

tak for evt. forslag.

mvh

Leif Pedersen

Fra : Lasse Jensen

Dato : 16-07-04 22:22

Leif Pedersen wrote:

> [...]
> op
> på, når det ikke bliver brugt ?.
>
> Der må da være andre der har oplevet dette ?

Den er da bedre end min løsning med at købe nye forfang hveranden gang jeg
skal fiske

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]

Fra : Poul Lehmann

Dato : 17-07-04 05:34

On Fri, 16 Jul 2004 23:13:57 +0200, "Leif Pedersen"
<LeifP(fjernMig)@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>på, når det ikke bliver brugt ?.
>
>Der må da være andre der har oplevet dette ?

Hvis du bruger en korkprop fra en vinflaske,har du samtidig fået en ny
hobby til de kolde vinteraftner,når du skal tømme flaskerne.

m.v.h.
PL

Fra : Leif

Dato : 17-07-04 09:43

I hobbyforretninger kan du købe en rundstang af flamingo - vælg diameter &
længde efter behov.

Mvh, Leif Pedersen

Jep - vi er mange af det navn.

Fra : Calle.

Dato : 17-07-04 23:17

Leif Pedersen wrote:
> [...]
> snøres op på, når det ikke bliver brugt ?.
>
> Der må da være andre der har oplevet dette ?

rund om et lille stykke bølgepap hvor krogene kan sættes ind i bølgerne i
enderne

--
Calle.

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-04 18:48

Hej Alle

Et bræt hvor krogen sættes fast i toppen af brættet og lykken på snøren
sættes fast på et søm i den anden ende af brættet.
Bruger det selv ved ålefiskeri, så er man fri for at røre ved ålen, man
skifter bare forfanget.

Mvh.
Carsten