GPRS med Siemens S55
Fra : SB

Dato : 16-07-04 21:20

Jeg har nogle problemer med at få forbindelse med internettet med telefoen,
jeg har Telmore.

Jeg har prøvet at være inde på TDC hjemmeside og downloade en SMS med den
rigtige opsætning, lige lidt hjælper dette.

Jeg har prøvet at indstille telefone manuelt, efter de forskellige
informationer, som jeg har kunne finde på nettet, uden resultat.

Men kan grunden til at man skal have ændret sit abonnent hos Telmore for at
jeg kan bruge GPRS/WAP?,
jeg går ud fra at GPRS og WAP er det samme?

Så hvis der er nogen der har en opsætning der virker vil jeg blive meget
glad, hvis de vil sende en mail med det.

Med venlig hilsen

Steen Bjerre

Fra : Apollo14 aka Kenneth~

Dato : 16-07-04 23:00

SB wrote:
> [...]
>
> Så hvis der er nogen der har en opsætning der virker vil jeg blive meget
> glad, hvis de vil sende en mail med det.

Du skal være tilmeldt GPRS hos din udbyder, ellers kommer det aldrig til
at virke, så nemt er det, resten burde virke.

Fra : SB

Dato : 16-07-04 23:55

Mange tak for de hurtige svar

MVH

SB

Fra : SB

Dato : 17-07-04 00:05

Jeg har forresten lige et tillægs spøgrsmål.

Hvad med HTTP profil og mail, funger de også først efter en opdatering hos
Telmore.

MVH

SB

Fra : Henning Petersen Wan~

Dato : 17-07-04 13:39

"SB" <sbnospamFJERN@mail.dk> wrote:

> Jeg har forresten lige et tillægs spøgrsmål.
>
> Hvad med HTTP profil og mail, funger de også først efter en opdatering hos
> Telmore.

Jeps.

Telmores systemer skal gørst give dig adgang. Du kan muligvis klare
opsætningen med en opsætnings-sms fra tdc, eller skal du til det
manuelt.

Jeg fik kun en wap profil. Den kopierede jeg i en internet-profil og
så virkede det.

--
Venlig hilsen / Best regards
   Henning Wangerin

Fra : Henning Petersen Wan~

Dato : 16-07-04 22:33

"SB" <sbnospamFJERN@mail.dk> wrote:

> Jeg har nogle problemer med at få forbindelse med internettet med telefoen,
> jeg har Telmore.

Me too.

Mirt problem viste sig at være simpelt. APN-navnet var stavet forkert.
Derefter spillede det bare.

> Jeg har prøvet at indstille telefone manuelt, efter de forskellige
> informationer, som jeg har kunne finde på nettet, uden resultat.

Har du prøvet direkte my siemens' hjemme-side. Manualen der er meget
mere overskuelig en telmores og tdcs efter min mening.

> Men kan grunden til at man skal have ændret sit abonnent hos Telmore for at
> jeg kan bruge GPRS/WAP?,

Du skal tilmeldes GPRS for at det virker. Det koster 99kr i
oprettelse, og derefter _kun_ dit forbrug.

> jeg går ud fra at GPRS og WAP er det samme?

Nej.

GPRS er en forbindelses form (fra telefonen til indernettet), og WAP
er det "sprog" web-serveren på indernettet fortæller browseren hvad
der skal vises på din skærm.