Mobil til pc med bluetooth
Fra : MAndersen

Dato : 16-07-04 19:31

Jeg har købt en Motorola V600. Den skal sluttes til min bærbare, så jeg kan
maile og komme på internet.
Pc og telefon finder fint hinanden, men når jeg vil etablere en forbindelse
fra pcén, kan den ikke finde telefonen, selvom BT forbindelse er oprettet.

Et bud på om det er telefon eller pc?

MAndersen

Fra : Apollo14 aka Kenneth~

Dato : 16-07-04 20:06

MAndersen wrote:

> [...]
> fra pcén, kan den ikke finde telefonen, selvom BT forbindelse er oprettet.

Har du installeret et modem der passer til din telefon, min 6230 vil
ikke ringe op, før der er installeret et BTmodem. Du skal også finde ud
af om du bruger GPRS, HSCD eller normal datatrafik.

Fra : MAndersen

Dato : 17-07-04 11:14

"Apollo14 aka Kenneth Rugaard" <apollo14dk@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:40f82721$0$182$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Har du installeret et modem der passer til din telefon, min 6230 vil
> ikke ringe op, før der er installeret et BTmodem. Du skal også finde ud
> af om du bruger GPRS, HSCD eller normal datatrafik.

Jeg bruger det standard modem der sidder i den bærbare fra Dell. Det hedder
PCTEL 2304WT MDC modem.
Skulle jeg måske spørge Dell, om det kan køre som modem via USB Bluetooth?

MAndersen

Fra : Apollo14 aka Kenneth~

Dato : 17-07-04 12:12

MAndersen wrote:

> [...]
> PCTEL 2304WT MDC modem.
> Skulle jeg måske spørge Dell, om det kan køre som modem via USB Bluetooth?

Det er jo der fejlen ligger, du kan ikke bruge det interne modem til at
tilslutte med via mobil, du skal have installeret et modem der passer
til din telefon, og de drivere kan du sikkert finde hos motorola. Men
ellers er der en masse hjælp på hjemmesiden her:
http://direct.motorola.com/dns/faqs.asp?country=DNK&language=DNS&CAT=Telefoner&SUBCAT=GPRS#591

Fra : Oros

Dato : 17-07-04 08:09

MAndersen wrote:
> [...]
> Pc og telefon finder fint hinanden, men når jeg vil etablere en
> forbindelse fra pcén, kan den ikke finde telefonen, selvom BT

En i forvejen "forbindelse" oprettet studser jeg lidt ved.
Jeg sidder eks. selv lige nu i IC3 toget på vej hjem via gprs over bluetooth
på min telefon. Men når det så er tilfældet så kan jeg eks. ikke samtidig
starte Float mobile agent halløj op ved siden af, for så er "forbindelsen" i
brug. (Float er noget til sms/kontaktbog-håndtering - samt meget andet men
jeg bruger det kun til førstnævnte) Ergo når først det ene eller andet det
kører "forbindelse" så vil det andet ikke kunne fange imens. Er det måske
også dit problem?

> Et bud på om det er telefon eller pc?

Mangler her ikke det tredje og nok mest oplagte? Nemlig nedenstående....

--
Rasmus Jensen, Ishøj
Jeg kan mailes på adressen 2 x oros adskilt af @ og endelse på .dk