Kan Mozilla afsløre min mailadresse?
Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 16-07-04 15:05

Jeg var forbi en internetside i går (bhphotovideo.com), som jeg ikke
har besøgt tidligere og i dag lå der en virusadvarsel fra selvsamme
site i min mailboks - det lignede en af de her 1kb store meddelelser,
som ubeskyttede ormebefængte computere sender videre uden at ejeren
ved det.

Jeg har tjekket min egen computer med netop opdaterede virusprogram
uden at finde orme el. lign. - og jeg bruger ikke Mozilla til hverken
mail eller news. Privatlivs-niveauet er sat til standardindstillingen
"mellem".

Er det en ren tilfældighed eller er der en god forklaring (og en
løsning)?

KS

Fra : Broodje Paling

Dato : 17-07-04 06:51

kelds99@yahoo.dk skrev:
> [...]
> "mellem".
>
> Er det en ren tilfældighed eller er der en god forklaring (og en

Jeg har nu besøgt siden med Mozilla 1.7.1 og afventer om jeg får samme
oplevelse som dig. Skriver tilbage i morgen.
Mvh
bp

Fra : Henrik Gemal

Dato : 17-07-04 11:35

kelds99@yahoo.dk wrote:
> [...]
> "mellem".
>
> Er det en ren tilfældighed eller er der en god forklaring (og en

Det kan ikke lade sig gøre!
Mozilla er en sikker browser og ville aldrig sende din mailadrese.

--
Henrik Gemal
Mozilla Evangelist

Mozilla Blog with news, devinfo, links, etc:
http://gemal.dk

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 17-07-04 12:10

Henrik Gemal <spam@gemal.dk> posting:

>Det kan ikke lade sig gøre!

Hvordan understøtter du den påstand?

>Mozilla er en sikker browser og ville aldrig sende din mailadrese.

Religiøst vrøvl.

Din påstand holder ikke af mindst to grunde: 1) der har været
sikkerhedsbrist i den (det er der næppe i en "sikker browser").
2) du kan ikke udtale dig om fremtiden, og dermed kan du ikke
slutte, at Mozilla per definition fremover er sikker.

Den er derfor ikke "en sikker browser". Den er måske en /mere/
sikker browser i forhold til fx IE -- men det er en anden sag.

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.

Fra : Broodje Paling

Dato : 19-07-04 06:47

Christian Bohr-Halling skrev:
> [...]
>
> Den er derfor ikke "en sikker browser". Den er måske en /mere/
> sikker browser i forhold til fx IE -- men det er en anden sag.

Hold da op, ja nu har de dybt religiøse IE brugere noget at hænge deres
hat på - på grund af et sikkerhedshul i Windows var Mozilla for første
gang nødt til at udsende en patch.
Udover dette så har jeg ikke modtaget noget fra omtalte side.

mvh
BP

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 19-07-04 09:44

Broodje Paling <fiets@brommer.nn> posting:

>Hold da op, ja nu har de dybt religiøse IE brugere noget at hænge deres

Jeg anvender ikke IE.

>hat på - på grund af et sikkerhedshul i Windows var Mozilla for første
>gang nødt til at udsende en patch.

Det er ikke første gang, at der har været sikkerhedsmæssige
problemer i Mozilla:
http://www.mozilla.org/projects/security/known-vulnerabilities.html