Skærme
Fijala 3554
Hvor køber man et nyt skærmkabel?
Fra : J & P

Dato : 16-07-04 11:49

Hej med jer!

Er der en der ved hvor man møber et nyt komplet skærmkabel med stik i begge
ender?
Jeg har fået en Hitachi-skærm, hvor nogen har forsøgt at sætte stikket i
computeren med vold, hvorved, så nogle af benene er knækkede. Jeg skilte en
anden defekt skærm ad (andet fabrikat), men stikket til printet i skærmen
passede desværre ikke.

Kan man købe et nyt kabel, eller kan man evt. skifte det defekte stik ud?
det er jo "støbt" på kablet ikke sådan at skille ad...

--
Hilsen Jakob

Fra : Repzak

Dato : 16-07-04 13:23

"J & P" <nogen@emialadresse.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan man købe et nyt kabel, eller kan man evt. skifte det defekte stik ud?
> det er jo "støbt" på kablet ikke sådan at skille ad...

Ohm det ud og monter nyt stik... eller omlod det inde i monitoren...

Kasper

Fra : J & P

Dato : 16-07-04 22:25

> Ohm det ud

- ?

> og monter nyt stik... eller omlod det inde i monitoren...

Der sidder et stik inde i skærmen. Det er intakt. Det er stikket til
computeren der er ødelagt. Kan man købe dem løse? Og hvis ja, kan man så
finde ud af hvor kablerne skal loddes på? - Der er jo mange af dem...

--
Hilsen Jakob

Fra : Brian Hansen

Dato : 16-07-04 23:20

> Der sidder et stik inde i skærmen. Det er intakt. Det er stikket til
> computeren der er ødelagt. Kan man købe dem løse? Og hvis ja, kan man så
> finde ud af hvor kablerne skal loddes på? - Der er jo mange af dem...

Ja, stikket kan købes løs, i en hver elektronikbutik.
Man kan måle sig til forbildelserne i det gamle stik.
Det kan lade sig gøre at sætte et nyt stik på, hvis man ved hvilken ende af
en loddekolbe man holder på.

Brian

Fra : J & P

Dato : 17-07-04 07:46

> [...]
> Man kan måle sig til forbildelserne i det gamle stik.
> Det kan lade sig gøre at sætte et nyt stik på, hvis man ved hvilken ende

Ja, så meget ved jeg da, så tak for det. Jeg går på jagt...

--
Hilsen Jakob

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 17-07-04 06:45

> [...]
> computeren der er ødelagt. Kan man købe dem løse? Og hvis ja, kan man så
> finde ud af hvor kablerne skal loddes på? - Der er jo mange af dem...

Hej Jacob
Følg dette link http://hwb.sunsite.dk/ og se på VGA der er alle ben nævnt
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-07-04 15:22

"J & P" <nogen@emialadresse.dk> crashed Echelon writing

> Kan man købe et nyt kabel, eller kan man evt. skifte det defekte stik
> ud? det er jo "støbt" på kablet ikke sådan at skille ad...

Hvis det er et DB15 stik i begge ender (altså at kablet ikke er monteret
internt i skærmen) så køb et nyt kabel. brinck elektronik plejer og have
dem billigt.

--
Bjarke Andersen

Fra : J & P

Dato : 16-07-04 22:23

> Hvis det er et DB15 stik i begge ender (altså at kablet ikke er monteret
> internt i skærmen) så køb et nyt kabel. brinck elektronik plejer og have
> dem billigt.

Kablet har et normalt skærmstik i (computer-) enden og er monteret inde i
skærmen på et print med et hvidt aflangt stik. Og det er dét der åbenbart er
specifikt for denne skærm. Findes der ikke nogen der sælger løsdele til
skærme (eller kan man ikke leve af det...?)?

--
Hilsen Jakob

Fra : N_B_DK

Dato : 19-07-04 13:02

J & P wrote:

> [...]
> der åbenbart er specifikt for denne skærm. Findes der ikke nogen der
> sælger løsdele til skærme (eller kan man ikke leve af det...?)?

Både og til at man kan købe det som løsdel. men normalt er det ikke
tilrådeligt at folk selv roder med monitorer, medmindre de ved hvad de gør,
og de fleste producenter sælger kun til autoriserede værksteder, og disse
har det med at tage en noget høj pris for selv de mest simple dele.

--
MVH.
N_B_DK