ping tider på adsl
Fra : Otto

Dato : 16-07-04 04:27

Hej

Jeg har en adsl fra tiscali på 512/128.

Men mine ping tider til danske servere ligger på 70-80ms. Burde det ikke
være ca. 30ms?

Nogen der har nogle forslag til en forbedring?

vh Otto

Fra : Brian S.

Dato : 16-07-04 08:10

"> Jeg har en adsl fra tiscali på 512/128.

Har selv samme forbindelse

> Men mine ping tider til danske servere ligger på 70-80ms. Burde det ikke
> være ca. 30ms?

ping tdc.dk gennemsnitligt 25 ms

/brian

Fra : Michael Legart

Dato : 16-07-04 09:37

On 2004-07-16, Otto <lammes@hotmail.com> wrote:
> Jeg har en adsl fra tiscali på 512/128.
>
> Men mine ping tider til danske servere ligger på 70-80ms. Burde det ikke
> være ca. 30ms?

Mon ikke du har noget filesharing eller lignende koerende?

--
hestdesign.info - we put the hest in .com

Fra : Otto

Dato : 16-07-04 19:20

"Michael Legart" <michaelnospam@hest.nu> skrev i en meddelelse

> Mon ikke du har noget filesharing eller lignende koerende?
>
> --
> hestdesign.info - we put the hest in .com

Der burde ikke være noget der kører, end ikke engang MSN messenger.
tdc.dk pingtid 55ms i gennemsnit...

Fra : FlemmingLeer

Dato : 21-07-04 10:45

Otto wrote:

> [...]
> være ca. 30ms?
>
> Nogen der har nogle forslag til en forbedring?

Tiscali kører via udlandet til nogle servere. Bl.a. skal dailyrush.dk
betale for trafik til Tiscali for brug af deres download. Derfor kan
Tiscali brugere ikke hente derfra.

Men jeg oplever også store udsving hos Cybcercity inden for de sidste 2
måneder, hvor forskellige ips i en tracert har store udsving. Og med
deraf følgende ping hops. CC siger at der ikke er noget at gøre ved det.
:(
Tiscali ping tider diskussion
http://www.dailyrush.dk/boards/1460/topics/25519/

Vær opmærksom på Tiscali "Fair use" politik:
http://www.dailyrush.dk/stories/12818/

Spred Glæde...trods alt
FlemmingLeer