Smarttalk? Hvad sker der for dem?
Fra : Ole Bak

Dato : 15-07-04 21:28

Hej.
For noget tid siden tilmeldte jeg mig en konkurrence hvorefter jeg fik
tilsendt en smarttalk startpakke. Kort tid efter begyndte jeg at modtage
mails, hvor der stod min saldo var under 25,- og at det var på tide at tanke
op... Efterhånden faldt beløbet, og løbende modtog jeg mails som denne:
Kære Ole Bak
Vi kan se, at du lige nu på mobilnummer 30460442 har en saldo som er 22,77
kr. Det er derfor på tide, at du tanker taletid på din konto.

og bla. bla. bla.
Inat modtog jeg så denne mail (beløbet i den forrige mail, modtaget to dage
før, var +22,77):
Kære Ole Bak

Vi kan se, at du lige nu på mobilnummer 30460442 har en saldo som er -2,23
kr. Derfor bliver dit abonnement spærret for yderligere forbrug.

For at få genåbnet dit abonnement skal du gå ind på www.smarttalk.dk og
vælge punktet "Tank ny taletid" og købe mere taletid, så din saldo bliver
positiv.
osv. osv...

Det sjove er bare, at jeg endnu ikke har haft åbnet kuverten med sim kortet
i???

Er dette normal procedure? Er der andre der har oplevet noget i samme stil?

/ole

Fra : Ole Bak

Dato : 15-07-04 21:35

Har lige set følgende på smarttalks hjemmeside:

"Ved forbrug på under 50 kr. om måneden betales minimumsgebyr på 25 kr. "

Det forklarer det drastiske fald, men det forklarer ikke hvorfor min saldo
løbende er blevet mindre...

/ole

Fra : Niels Nielsen

Dato : 15-07-04 21:48

Jeg fik følgende forklaring

Hvis folk ringer til dig, så skal du betale for at de bliver sendt
videre til din telefonsvarer, For jeg undrede mig såre at min konto
gjorde det samme

/Niels

Fra : Tanja Christensen

Dato : 15-07-04 21:46

Ole Bak skrev:

> [...]
>
>Det forklarer det drastiske fald, men det forklarer ikke hvorfor min saldo

Der er vel sket det at der er nogen der har ringet til din mobil. De
er så blevet viderestillet til din mobilsvarer. Viderestilling til
mobilsvarer hos Smarttalk koster 50 øre i opkaldsafgift og normal
minutpris (80 øre i minuttet). Har selv været ude for at få tøbt min
konto hos Smarttalk, fordi der var en eller anden kvajhoved der brugte
laaaaaaang tid på at sidde og spille smart på min svarer.
Efter at jeg har flyttet mit nr. til Telmore sker dette aldrig.

--
Tanja
CHICKENS: The only animals you eat before they are born

Fra : Ole Bak

Dato : 16-07-04 07:40

"Tanja Christensen" <Tanjasnospam@sweetpie.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er så blevet viderestillet til din mobilsvarer. Viderestilling til
> mobilsvarer hos Smarttalk koster 50 øre i opkaldsafgift og normal

Tjaa, det er vel muligt... Der er bare ikke nogen der kender det nummer...
Som sagt ligger det satdig i konvolutten...
Mærkeligt firma. Godt der ikke er de problemer ved Telmore

/ole

Fra : Brian Olsen

Dato : 15-07-04 21:40

"Ole Bak" <ole.l.bak@mail.kd> skrev i en meddelelse
> [...]

> i???
>
> Er dette normal procedure? Er der andre der har oplevet noget i samme stil?

Ja, det virker ret underligt - Jeg havde samme oplevelse med et andet abonnement hos
Debitel. Jeg købte det udelukkende for telefonens skyld og fik aldrig nogen sinde sat
SIM-kortet i min telefon.

Alligevel var der på min regning jævnligt 2-3 'opkaldsforsøg' - dog ingen samtaleforbrug.
Da jeg alligevel skulle ringe og opsige abonnementet efter mine 6 mdr's binding spurgte
jeg til hvad dette skyldes - og svaret var at hvis folk ringede forgæves til mit nummer og
derfor blev omstillet til den telefonsvarer der hører med, så betaler abonnenten for op-
kaldet til denne telefonsvarer !

At du pludselig har haft et forbrug på 25 kr, kunne tyde på at du i din abonnements form
har et gebyr hvis du ikke har et vist minimumsforbrug.

Mvh
Brian Olsen

Fra : Lars Raaby

Dato : 16-07-04 08:38

Ole Bak skrev bl.a.:
> [...]
> faldt beløbet, og løbende modtog jeg mails som denne:
>
> Er dette normal procedure? Er der andre der har oplevet noget

Ja jeg oplevede det da jeg flyttede mit nummer til Telmore.
Da jeg flyttede mit nummer var der penge på kontoen og i lang tid
der efter modtog jeg mails om at jeg skulle tanke op. Min konto
blev også mindre og mindre.
Jeg har ikke en forklaring på det.

--
MVH Lars