Bideri
Fra : Nana Sørensen

Dato : 15-07-04 21:25

Hej igen gruppe...

Iiih.... I flere mdr har Peanut været helt fri for at bide. Men nu er han
begyndt at tygge i vores hænder igen. Selvfølgelig mest i leg, men det
virker som om han har glemt, at det må man altså ikke. Hvad gør jeg? Er han
bare i teenage-alderen? Han er snart fem mdr.

Mvh. Nana

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-07-04 22:39

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
han
> bare i teenage-alderen? Han er snart fem mdr.

Hej Nana

Det er vel lige omkring tiden, hvor han skal til at skifte tænder, så hvis
du hjælper ham lidt, og gnubber hans gummer lidt, det vil nok kunne spare
lidt på jeres hænder. Så jeg tror det er helt naturligt, og vil aftage
igen, i takt med at mælketænderne rasler ud. Det kun så give dig lejlighed
til at checke, at de virkeligt kommer ud allesammen. Det er sikkert ikke
sjovt for hunden, hvis nogle mælketænder sidder for godt fast. Min egen
Aussie måtte have dyrlægen til hjælp, for at komme af med hjørnetænderne.

M.V.H.....Benny..

Fra : nusta

Dato : 16-07-04 12:00

"Benny Mortensen" skrev d. 15-07-04 22:39 dette indlæg :

> [...]

egen
> Aussie måtte have dyrlægen til hjælp, for at komme af med

Det er meget vigtigt det Benny skriver da tilbageholdte mælketænder kan
hvis de ikke bliver fjernet hos dyrlægen give fejlstilling af tænder.
For det meste over eller underbid.

Chihuahua har desværre det problem at de har tendens til tilbageholdte
mælketænder.

Med Chihuahua hilsen

Nusta/Dorthe

http://www.kandu.dk/

Fra : Johnny Louis

Dato : 16-07-04 22:45

> [...]
> For det meste over eller underbid.
>
> Chihuahua har desværre det problem at de har tendens til tilbageholdte

Vores Bette Chihuahua fik helt uproblematisk under let narkose fjernet 3
mælketænder da hun var 6 måneder gammel.

Johnny Louis

Fra : Nana Sørensen

Dato : 16-07-04 23:36

hejsa...

Hvordan ved jeg om det er tilbageholdte tænder der er problemet?
Indtil nu har det bare virket som om han er blevet hvalpet og grænsesøgende
igen.

Mvh. Nana

Fra : Johnny Louis

Dato : 17-07-04 05:46

Nana Sørensen <dodo20038@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvordan ved jeg om det er tilbageholdte tænder der er problemet?
> Indtil nu har det bare virket som om han er blevet hvalpet og grænsesøgende

Opdrætteren vi købte vores Chihuahua af havde gjort os opmærksom på at
der hos denne race kunne opstå mælketænderproblemer, hvorfor vi
tilmeldte hende tandeftersyn hos dyrlægen kort efter købet.
Hun var afsted 3 gange og den 3. gang blev mælketænderne fjernet.

Ps. Herligt pighalsbånd din Peanut har, vi har overvejet om vi skulle
anskaffe os et lignende et til vores "store beskidte køter".
Johnny Louis

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-07-04 14:11

> [...]
>
> Hvordan ved jeg om det er tilbageholdte tænder der er problemet?
> Indtil nu har det bare virket som om han er blevet hvalpet og

Hej Nana

Ja her kan du godt få lidt problemer, men som regel vil de blive lidt ømme,
men der er ikke andet at gøre end kigge rigtigt godt efter, og se om det
generer ham mere end du syntes godt er, og selvfølgelig lægge mærke til, at
tænderne rasler ud på ham. Skriv eventuelt ned, hvilke der er røget, så du
har helt styr på, hvilke der er skiftet. Håber der er en der har et
tandskifte på sådan en lille Bølle i tættere erindring end jeg har.
For en Chihuahua er det vel 15 år siden.

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 16-07-04 17:19

> Hej Nana
>
> Det er vel lige omkring tiden, hvor han skal til at skifte tænder, så
> hvis du hjælper ham lidt, og gnubber hans gummer lidt,
> M.V.H.....Benny..

Typisk råd fra dig Benny, bare giv den stakkels hvalp nogen på gummerne )

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-07-04 14:04

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Typisk råd fra dig Benny, bare giv den stakkels hvalp nogen på gummerne
)

> /Jens

Hej Jens

Tror du godt nok det er derfor de kalder mig " Brutalis "

M.V.H.....Benny..