E-mail liste
Fra : Karina Nielsen

Dato : 14-07-04 20:10

Hej gruppe,

jeg følger også lidt med i internetgruppen og faldt over et emne, hvor de
snakker om en mand som har lavet en hjemmeside, hvor han har skrevet nogle
e-mail adresser ned på folk - som han åbenbart ville spamme. Nogle folk her
fra nyhedsgrupperne...

Jeg kan huske, at jeg så Mariannes e-mail... Men ville lige orientere jer om
siden - hvis nu i står på listen:(

Vh
Karina

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 14-07-04 20:39

Hej Karina

*GG* ja Mosegård er kendt fra mange news-grupper
men jeg tror ikke der er ret mange der tager ham særligt seriøst, men han
prøver ihærdigt at genere folk, den stakkels mand må virkelig savne et liv.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Karina Nielsen

Dato : 14-07-04 20:58

"Marianne Hellemose" <hellemose.som3@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ***Ailurophil***
>
> "the greatness of a nation and it's moral progress,
> can be judged by how its animals are treated"

Hej Marianne,

ja, det tror jeg da også han må... Jeg så de snakkede lidt om at han ville
udgive en bog... Stakkels forelægger:) Har heldigvis aldrig stødt på manden
endu - og krydser fingre for at jeg ikke gør;)

Vi blokerer ham fra kattegruppen:)

Karina

Fra : Kate

Dato : 14-07-04 22:44

"Marianne Hellemose" <hellemose.som3@mail.dk> wrote in

> *GG* ja Mosegård er kendt fra mange news-grupper

Jeg kan se at både AnnK, Lene Vang, Niels Peter og Sabina herfra også
er opført, men er det overhovedet lovligt at opføre folks mailadresser
på den måde?
Faktisk har jeg aldrig læst mere end en sætning i en besked, derefter
så jeg på længden af tilsendte beskeder i en gruppe. Var den kæmpelang
læste jeg først det først svar og så var det klart hvem skribenten var

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Ann K

Dato : 14-07-04 23:38

Og hvor er det så lige at jeg kan se det????
Jeg har ALDRIG beskæftiget mig med den nar!!!
Møgsure hilsner fra Ann
Ps; Men tak fordi jeg blev gjort opmærksom på det

Fra : Lene Vang

Dato : 15-07-04 15:28

EEEAKKKKK
hvordan slippe jeg væk fra den liste???
Jeg kan ikke fordrage den mand.

Hilsen Lene

"Ann K" <tsars@os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har ALDRIG beskæftiget mig med den nar!!!
> Møgsure hilsner fra Ann
> Ps; Men tak fordi jeg blev gjort opmærksom på det

---

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 15-07-04 16:10

Lene skrev
<EEEAKKKKK
hvordan slippe jeg væk fra den liste???>

Det kan du ikke medmindre Mosegård piller dig af, men
jeg tror såmænd ikke der sker det store fra den side, husk på "tomme
tønder, buldrer mest" *GGG* jeg tager det lidt som en
"kvalitets-stempling" kan Mosegård ikke lide en, må man gøre noget rigtigt

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Lene Vang

Dato : 15-07-04 17:17

Jeg vil bare ikke have min mail offentlig gjort.

Hilsen Lene

---

Fra : Kate

Dato : 15-07-04 16:28

"Ann K" <tsars@os.dk> wrote in

> Og hvor er det så lige at jeg kan se det????

Det link som Karina sendte med kiggede jeg på fordi jeg var nysgerrig.
Faktisk troede jeg at listen måske var fra folk som på en eller anden
måde havde optrådt i en af hans tråde. Måske er det "bare" skribenter
han har fundet tilfældigt. Dog er mange af navnene på listen nogle jeg
ofte støder på. Det er som regel aktive folk.
Her er linket:
http://web.archive.org/web/20030628111632/http://www.horrorcomix.com/de
ltagere.htm

> Jeg har ALDRIG beskæftiget mig med den nar!!!

Nej, det har jeg heller ikke. Jeg har en form for intution om hvilke
indlæg jeg skal ignorere

> Møgsure hilsner fra Ann
> Ps; Men tak fordi jeg blev gjort opmærksom på det

Det var da så lidt.

Fra : Mikkel Wied

Dato : 15-07-04 17:46

Hej alle.

Set udfra et juridisk synspunkt, så er det klart en lovovertrædelse at
fremstille andre personers adresser, e-mail adresser osv. uden ejermandens
komplette skriftlige samtykke.
Det er bl.a. et brud på registerloven og en del andre paragraffer.

Ønskes man fjernet fra en sådan liste bør man først og fremmest forsøge med
en mail til vedkommende om at man gerne fjernes fra listen, men det er jo
ikke sikkert det hjælper noget....

Mvh.
Mikkel

Fra : Lene Vang

Dato : 15-07-04 17:52

ellers er det bare at kontakte myndigheder

Hilsen Lene

---

Fra : Mikkel Wied

Dato : 15-07-04 18:00

Og for øvrigt, lige en lille information om nedenstående link fra Carl:
http://web.archive.org/web/20030628111632/http://www.horrorcomix.com/deltagere.htm

webarchive har arkiveret http://www.horrorcomix.com/deltagere.htm
kl. 11:16:32 28.juni 2003

Undersiden /deltagere.htm eksisterer ikke i dag, hvis man går ind på
adressen direkte:

Fra : Karina Nielsen

Dato : 15-07-04 19:14

Hej igen,

Lang dag på arbejde:( Jeg læste alle trådene igennem i aftes og der stod, at
de havde prøvet politiet...

Og siden er blevet lukket efter gruppen fandt ud af det - så noget har de
gjort:(

Men det må da være en overtrædelse af loven mht. offentliggørelse af e-mail
adr.

Karina