Epox 8RDA+ Låsning af PCI
Fra : Peter Holm

Dato : 14-07-04 17:03

Hejsa
Jeg er ny ejer af et
Epox 8RDA+ (BIOS fra 04/02/2003) Burde jeg update hvis alt kører som det
skal?

Hvor i BIOS låser jeg PCI-frekvensen?
Det påstås i dette link (søg på PCI - 3. hit) at det kan lade sig gøre, men
jeg kan ikke finde hvos i BIOS.
http://www.viperlair.com/reviews/cpu_mobo/other/retired/8rda_1.shtml

Jeg kører en Barton 2500+ og 2x512 MB Samsung PC3200 på kortet.

Mvh
Peter

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 14-07-04 20:37

On 2004-07-14, Peter Holm <phc@stofanet*REMOVE*.dk> wrote:

> Jeg er ny ejer af et
> Epox 8RDA+ (BIOS fra 04/02/2003) Burde jeg update hvis alt kører som det
> skal?

Nej. Generelt skal man kun opdatere sin bios hvis man har brug
for features/bug fixes som findes i nyere bios'es.

Thomas

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 15-07-04 18:52

Peter Holm skrev:
> Hejsa
> Jeg er ny ejer af et
> Epox 8RDA+
[SNIP]
> Hvor i BIOS låser jeg PCI-frekvensen?

Jeg har selvsamme bundkort, men svaret er nu ret nemt at finde, også på den
side du selv linker til:
"If you're worried about you PCI cards not being able to handle excessive
overclocking, don't be, as they are locked at 33MHz."
Eller med andre ord. PCI-bussen _er_ låst. Der skal ikke indstilles noget.
Jeg selv kører en XP2400+ Tbred ved FSB 181 og passende lav multiplier
(ingen MHz oc - skod-CPU).

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Peter Holm

Dato : 15-07-04 22:22

> [...]
> Eller med andre ord. PCI-bussen _er_ låst. Der skal ikke indstilles
> noget. Jeg selv kører en XP2400+ Tbred ved FSB 181 og passende lav

OK, det er jo perfekt så.
Hvordan er det lige med mine IDE-enheder når man oc'er FSB'en - jeg synes
ofte man hører om FSB-hastigheder helt op til 220. Er der forsvarligt
overfor harddiske? Min Barton er låst på multiplier, så det er kun FSB'en
der kan justeres, og man skal jo rimelig langt op før det rigtig gir noget.

Mvh
Peter

Fra : Martin Petersen

Dato : 16-07-04 22:31

Peter Holm (phc@stofanet*REMOVE*.dk) skrev følgende:

> OK, det er jo perfekt så.
> Hvordan er det lige med mine IDE-enheder når man oc'er FSB'en - jeg
> synes ofte man hører om FSB-hastigheder helt op til 220. Er der
> forsvarligt overfor harddiske?

Det skal du jo netop ikke tænke på når PCI-busfrekvensen er låst.... HDD'en
følger nemlig den.

- Martin