modtagelse af sms i udlandet
Fra : Rainer Schöbe

Dato : 14-07-04 16:16

Hej.

Der har været en tråd om omkostninger der opstår når der modtages en sms
under ophold i udlandet.

Det er IKKE gratis i alle tilfælde, fordi der er mindst én operatør der
kræver penge.

Se:

<http://www.tdcmobil.dk/portal/privat/produkter_services/udland/med_abon
nement/nyheder/index.jsp>

Det koster kr 3,82 at modtage en enkelt besked.

Jeg ville gøre indsigelse mod fakturaen, da det ikke er muligt at
fravælge sms-modtagelsen i modsætning til samtaler. Eller virker
"opkalds"spærring for sms hos TDC?

Rainer Schöbe (Germany)
http://www.rainerschoebe.de
Nur E-Mails mit "RE:" in "subject" werden gelesen.
Der læses kun e-mails med "RE:" i "subject".
Roaming in Dänemark - dänische Prepaid-Karte
http://www.prepaid-dk.de

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-07-04 16:49

Rainer Schöbe skrev:

><http://www.tdcmobil.dk/portal/privat/produkter_services/udland/med_abon
>nement/nyheder/index.jsp>

Blot til orientering, hvis du undlader <> omkring linket, så
knækker det ikke.

OE forstår ikke <>.

http://www.tdcmobil.dk/portal/privat/produkter_services/udland/med_abonnement/nyheder/index.jsp

--
Knud

Fra : Jochke

Dato : 14-07-04 19:33

Rainer Schöbe skrev følgende:

> Jeg ville gøre indsigelse mod fakturaen, da det ikke er muligt at
> fravælge sms-modtagelsen i modsætning til samtaler. Eller virker
> "opkalds"spærring for sms hos TDC?

Det er muligt for dig at få lavet en spærring for modtagelse af sms hos TDC.
Så der er desværre ikke noget at komme efter. Men pænt ærgeligt hvis man
bliver bombet med reklame sms. :D

--
/Jochke
Fjern primtallet i adressen hvis du vil sende mig en e-mail.

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 14-07-04 20:21

Hej Jochke.

Jochke wrote:

> Det er muligt for dig at få lavet en spærring for modtagelse af sms
> hos TDC.

Skal jeg ringe til Telmore eller virker *351*[passwort]*16#? Men hvad er
[passwort]?

Er det gratis?

> Så der er desværre ikke noget at komme efter. Men pænt
> ærgeligt hvis man bliver bombet med reklame sms. :D

Da jeg opholder mig næsten 300 dage om året i Tyskland, vil jeg gerne
undgå takseringen af sms der kommer til mit Telmore.

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 14-07-04 20:24

Hej.

Rainer Schöbe wrote:
> Da jeg opholder mig næsten 300 dage om året i Tyskland, vil jeg gerne
> undgå takseringen af sms der kommer til mit Telmore.

.... hvis de begynder med at beregne dem. Det er jo ikke sket endnu.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 15-07-04 06:07

"Rainer Schöbe" <newsgroup-nyhedsgruppe@prepaid-dk.de> skrev i en meddelelse

> Skal jeg ringe til Telmore eller virker *351*[passwort]*16#? Men hvad er
> [passwort]?

> Er det gratis?

Spærring er vist ikke en del af det som Telmore tilbyder, men det er måske noget
vi kunder bør arbejde for at få adgang til? Og så gider vi ikke betale
kvartalsafgift for det, som man gør hos Stjæle Danmark Debil. Det må kunne lade
sig gøre at tilbyde spærring for et éngangsoprettelsesgebyr.

Claus

Fra : Claus E Beyer

Dato : 15-07-04 19:11

"Rainer Schöbe" <newsgroup-nyhedsgruppe@prepaid-dk.de> skrev i en meddelelse

> Skal jeg ringe til Telmore eller virker *351*[passwort]*16#? Men hvad er
> [passwort]?

Hvis man har spærring på sit abonnement, kan man så spærre for modtagelse af sms
i udlandet med *351*[passwort]*16#?

Jeg kunne godt nogle gange tænke mig at spærre for modtagelse af opkald, men
stadig at kunne modtage sms. *351*[passwort]# spærrer både for samtaler og sms i
udlandet. Kan jeg sætte noget andet ind end "16", så jeg kan modtage sms, men
spærre for opkald?

Claus

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 16-07-04 13:45

Hej Claus.

Claus E Beyer wrote:
> [...]
>
> Hvis man har spærring på sit abonnement, kan man så spærre for
> modtagelse af sms i udlandet med *351*[passwort]*16#?

Ja, det kan jeg med mit tyske o2-abonnement. Dér (og ikke ved taletid)
er denne spærring gratis og den virker fint under mine ophold i DK.

> [...]
> både for samtaler og sms i udlandet. Kan jeg sætte noget andet ind
> end "16", så jeg kan modtage sms, men spærre for opkald?

*351*[passwort]*11# [send].

Se også http://www.gsmsite.de/codes.htm

Siden er på tysk, men det kan du jo godt forstå!

Fra : Claus E Beyer

Dato : 14-07-04 19:45

> [...]

http://www.tdcmobil.dk/portal/privat/produkter_services/udland/med_abonnement/nyheder/index.jsp

> Det koster kr 3,82 at modtage en enkelt besked.

Har du betalt det for at modtage en sms på din danske mobil i Tyskland? Hvilket
af de fire preussernet er det, der tager den ågerpris for det?

Eller er det denne du tænker på: Fra 1. juli begynder operatørgruppen Bharti
Cellular, Indien taksering for modtagelse af SMS.

Claus

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 14-07-04 20:19

Hej Claus.

Claus E Beyer wrote:
> [...]
>
> Eller er det denne du tænker på: Fra 1. juli begynder operatørgruppen
> Bharti Cellular, Indien taksering for modtagelse af SMS.

Det er selvfølgelig den i link'et omtalte Bharti Cellular. Her i
Tyskland er de ikke begyndt med at taksere udenlandske gæster for
indgående sms. Men mit bud på hvem der bliver det første er Vodafone D2.

Fra : Kim Schulz

Dato : 16-07-04 14:09

On Wed, 14 Jul 2004 17:48:43 +0200
Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> wrote:

> Blot til orientering, hvis du undlader <> omkring linket, så
> knækker det ikke.
>
> OE forstår ikke <>.

nej intelligent har det program sgu aldrig været. De gense RFC'er (bl.a.
1738 hvis jeg husker rigtigt) for mail opbygning siger netop at man skal
sætte <> eller endnu bedre <URL: > om sine links.
Men udviklerne hos MS kan nok ikke læse