Hundeklasser ?
Fra : Hugo

Dato : 14-07-04 13:28

Hej

Vi har 2 tæver på henholdsvis 6 og 2 år (mor-datter).

Vi kunne godt tænke os at prøve at deltage i en udstilling, men hvilken
klasse skal de tilmeldes i ?

Er der et link til en side ?

Mvh. Hugo

Fra : Anita Rasmussen

Dato : 14-07-04 13:40

Hugo wrote:
> [...]
>
> Vi har 2 tæver på henholdsvis 6 og 2 år (mor-datter).
>
> Vi kunne godt tænke os at prøve at deltage i en udstilling, men

Hej
Prøv her

http://www.dansk-kennel-klub.dk/kunder/dkk/dkkweb.nsf/frames?openform&Exp=8&Vis=/kunder/dkk/dkkweb.nsf/navig/A36F2FF497845572C12569670034DE2F?OpenDocument&Titel=Udstillinger

Anita

Fra : Hugo

Dato : 14-07-04 13:52

Bukker og takker.

Mvh. Hugo

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 14-07-04 14:59

"Hugo" <hugoFJERNDETTE@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vi har 2 tæver på henholdsvis 6 og 2 år (mor-datter).
>
> Vi kunne godt tænke os at prøve at deltage i en udstilling, men hvilken

Hej Hugo

Det kommer an på hvilken race det er du har. Er det en retriever-race kan
begge hunde stilles i brugshundeklassen hvis de har den krævede brugsprøve
som kan tages på div. arrangementer under DRK (Dansk Retriever Klub). Har de
ikke prøven kan du stille dem i Åben klasse.

Det er en god idé at deltage i lidt ringtræning inden man giver sig i kast
med en udstilling. DKK arrangerer dette rundt om i landet. Jeg ved ikke om
det er standart, men her betaler du pr. gang du deltager. Mener det er 20,-
kroner.

Der er også ofte folk der gerne vil hjælpe dig med tips og idéer på selve
udstillingen.

....men hvad race er det?

--
Rinnie