For unge killinger til salg
Fra : Elwarth

Dato : 14-07-04 12:03

Jeg gik egentlig og troede, at det var ved at være alm. accepteret, at
killinger skal være 12 uger gamle, før de flytter hjemmefra.
Men et kig i f.ek.s DBA samt en lokal ugeavis viser _mange_ killinger helt
ned til 6 ugers-alderen.
Havde DBA ikke en indledning til killingerubrikken på et tidspunkt, hvor der
stod noget med et 12 ugers krav? Burde man ikke henvende sig til de
pågældende aviser?

/Morten

Fra : Camilla Baird

Dato : 14-07-04 12:26

Elwarth wrote:
> [...]
> Havde DBA ikke en indledning til killingerubrikken på et tidspunkt, hvor der
> stod noget med et 12 ugers krav? Burde man ikke henvende sig til de

Hvor ville jeg dog ønske, at det var almindeligt accepteret, at
killinger skal være mindst 12 uger, før de flytter hjemmefra. Desværre
møder man stadig alt for mange steder holdningen, at 8 uger er ok. Mange
er ikke åbne for diskussion eller modtagelige for argumenter.
mvh Camilla

Fra : Battlefield´s

Dato : 14-07-04 12:54

"Camilla Baird" <mail@korat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> møder man stadig alt for mange steder holdningen, at 8 uger er ok. Mange
> er ikke åbne for diskussion eller modtagelige for argumenter.

Hej
Jeg er helt enig, men nogle gange bliver killingerne annonceret til salg før
de må flytte hjemmefra. Det kan jo være svært at komme af med et helt kuld
netop når de er 12 uger, og derfor starter man med at annoncere dem
tidligere. Det er altså ikke altid ensbetydende med at man kan få killingen
med sig før den er gammel nok.
Hilsen Vibeke

---

Fra : Camilla Baird

Dato : 14-07-04 13:03

Battlefield´s wrote:
> [...]
> netop når de er 12 uger, og derfor starter man med at annoncere dem
> tidligere. Det er altså ikke altid ensbetydende med at man kan få killingen

Det er da helt korrekt, men så står det ofte også i annoncen, at de ikke
flytter med det samme...
mvh Camilla

Fra : Elwarth

Dato : 15-07-04 00:11

> Hej
> Jeg er helt enig, men nogle gange bliver killingerne annonceret til salg
> [...]

Det er desværre bare ikke tilfældet i de annoncer, jeg faldt over i dag.

Se her (Tørring Folkeblad):
"Kattekilling, 10 uger - stueren - hun kat kan afhentes gratis. Tlf.
xxxxxxxx"

Eller:
3 Kattekillinger i farverne rød og rød/sort. Vi er 8 uger - renlig
........osv.

(DBA, på nettet):
- Alm. kattekillinger, 8 uger, Meget kælne og renlige killinger fra sidst i
maj søger nye familier pr. 22/7. Han: sort; han: sort m. hvid plet; han: rød
og hun: grå/hvid - GRATIS

- Forskellige, 8 uger, Kattekillinger dejlige bløde 8 ugers killinger 4
hunner og 1 han salgsklare i denne uge 50 kr. pr.stk. kom og se dem de er
ikke t.at stå for

- Sorte+grå, 7 uger, dejlige, søde familievante killinger gives væk. De er
klar t.at forlade deres mor d. 01.08.04

/Morten

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-04 14:58

> [...]

> møder man stadig alt for mange steder holdningen, at 8 uger er ok. Mange
> er ikke åbne for diskussion eller modtagelige for argumenter.

Der er også mange, som ikke er klar over det. Mange tror, at killingerne er
klar ved 8-10 uger, ligesom hunde.
Har selv snakket med et par stykker om det og de vil nu vente fremover til
killingerne er 12 uger.

Vores den yngste killing var 9 uger, da vi hentede ham. Det er lidt svært og
fortælle fremmede folk, der annoncerer i avisen, at killingen skal være 12
uger, før den må flytte. På den ene side vil man gerne sige noget, men på
den anden side er man en kylling og bange for, at blande sig...
Det er nemmere og få det sagt til venner og familie.

Der har før stået i dba, at killinger skal være 12 uger, før de må komme
hjemmefra. Det er åbenbart blevet slettet igen efter, at de har lavet
designet om på avisen.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Jane

Dato : 14-07-04 14:44

Elwarth skrev i <news:cd33r5$alf$1@news.net.uni-c.dk>:

> hvor der stod noget med et 12 ugers krav? Burde man ikke henvende sig
> til de pågældende aviser?

Det var da en god idé. Skriver du til support@dba.dk
eller skal vi alle bestorme dem?

Jane
--
æbleskrog.dk

Fra : Elwarth

Dato : 15-07-04 00:13

> Det var da en god idé. Skriver du til support@dba.dk
> eller skal vi alle bestorme dem?

Mjo, det burde jeg jo nok, nu jeg tager sagen op. Men er der ikke én, som
har alle argumenter klar, evt. med henvisninger til steder på nettet osv?

/Morten

Fra : Jane

Dato : 15-07-04 08:44

Elwarth skrev i <news:cd4eld$oaf$1@news.net.uni-c.dk>:

> har alle argumenter klar, evt. med henvisninger til steder på nettet osv?

http://kat.dba.dk/asp/redaktionelt/detail.asp?ArtikelId=30552&NyhedskategoriID=952&SekItem=952&Sogning=&Query=Indtast+et+s%F8geord
kort version: http://urlgle.com/?XN

Jane
--
æbleskrog.dk

Fra : Ida

Dato : 15-07-04 13:34

--

"Jane" <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> skrev i en meddelelse

> Det var da en god idé. Skriver du til support@dba.dk
> eller skal vi alle bestorme dem?
>
> Jane
> --

Hej alle

Jeg skrev en lang smøre til dba.dk sidst denne snak var oppe og jeg fik en
fin mail tilbage, hvor der stod, at de selvfølgelig straks ville lægge info
ud om, at killinger skulle være mindst 12 uger gamle - øv hvor er det
skuffende, når de så ikke holder ord
Jeg skal gerne skrive til dem igen, men der er måske allerede folk igang ?

Ida

www.maine-coons.dk
Killinger ventes

Fra : Crazy Camilla

Dato : 17-07-04 03:32

"Elwarth" <elwarth@KATTENSjellingnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
der
> stod noget med et 12 ugers krav? Burde man ikke henvende sig til de

Hej.

Hos en lokal købmand så jeg en seddel med 4 uger gamle killinger :((((
"Kan afhentes straks" stod der, og ejeren forsikrede at de var renlige og
spiste tørkost.
Jeg tror mange har den opfattelse at når de kan spise selv er de gamle nok
til at flytte hjemmefra.

Med venlig hilsen Camilla.